تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804679269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتماد در یک نگاه- دوشنبه بیست و یکم اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اعتماد در یک نگاه- دوشنبه بیست و یکم اردیبهشت تهران- ایرنا- «مخالفت لاریجانی با توقف مذاکرات» و «راه دشوار ملت ها» موضوع های انتخابی روزنامه اعتماد برای چاپ در شماره روز دوشنبه محسوب می شود.


این روزنامه با بررسی مخالفت لاریجانی با توقف مذاکرات، برای تیتر یک نوشت: علی لاریجانی رییس مجلس گفت که «بهتر است به دور از جوزدگی و تصمیمات ناپخته واکنش مجلس به مصوبه سنا، صدور یک بیانیه باشد.» این به نوعی اتمام حجت علی لاریجانی است در برابر حال و هوای این روزهای مجلس در برابر مذاکرات هسته ای. رییس مجلس به موقع هشدار داد. این بار هم علی لاریجانی بود که جلوی طرح های برخی نمایندگان مجلس در مورد مذاکرات هسته ای را گرفت. صبح دیروز به جلسه فراکسیون رهروان ولایت رفت و به شدت با طرح سه فوریتی و واکنش های تند در برابر روند مذاکرات مخالفت کرد. این چندمین بار است که علی لاریجانی با ایستادن در مقابل چنین طرح ها و حرکاتی نشان می دهد که تمایل دارد مجلس تحت ریاستش با آرامش کامل به مذاکره کنندگان هسته ای کمک کند.
روزنامه اعتماد با انتخاب موضوع راه دشوار ملت ها، نوشت: «مایت انکوانا ماشابانه» وزیرامور خارجه آفریقای جنوبی، هم حزبی نلسون ماندلای فقید، یک مبارز دوران آپارتاید و زنی موفق در آفریقای جنوبی، سرزمین طلا و تاریخ پر از درد تبعیض نژادی به تهران آمده است؛ «راه طولانی آزادی» آفریقای جنوبی و داستان آنها، بی شباهت با راه پر از سنگلاخ ایرانیان نیست، کشوری تشنه آزادی و آبادی که با وجود ثروت و توانمندی انسانی کم نظیر خود در قله موفقیت لانه نکرده است. دیروز در تهران دو نماینده تکنوکرات، از این دو کشور دارای اشتراک های مختصر و ایده های مشابه، یکدیگر را ملاقات کرده اند و این می تواند خبر خوبی برای ایران و آفریقای جنوبی باشد؛ ظریف با کت وشلوار رسمی همیشگی خود و لبخند ظریفش و ماشابانه با لباسی طرح دار، به سبک ماندلا که لباس های رنگین را بسیار دوست داشت.
این روزنامه با انتشار عنوان کاروان سه هزار نفره یاران احمدی نژاد، نوشت: او در طول دولت های نهم و دهم با ٥٥ استاندار کار کرد که از این تعداد تنها هفت نفر به دلیل اتخاذ مواضعی مخالف با احمدی نژاد دعوت او را قبول نکردند. اگرچه از محتوای این جلسه خبری در دست نیست اما شنیده های «اعتماد» حاکی از آن است که اطرافیان رییس دولت های نهم و دهم طی هفته آینده میزبان فرمانداران دولت خود خواهند بود. بر اساس آمارهای وزارت کشور در دوران ریاست احمدی نژاد بر دولت حدود ٨٠٠ فرماندار منصوب شده اند. پیش بینی احمدی نژادی ها برای این جلسه این است که حدود ٦٠٠ نفر در این جلسه حضور خواهند داشت. آنها برای برگزاری این جلسه در تهران به دنبال سالنی با گنجایش ٦٠٠ نفر هستند و تلاش می کنند تا آن را در سکوت خبری برگزار کنند و محتوایش را در اختیار رسانه ها قرار ندهند. این در حالی است که احمدی نژاد هر هفته حدود ١٦ نفر از مدیران دولتی زمان خود را به طور خصوصی ملاقات می کند که این رقم به ٦٤ نفر در ماه می رسد. البته این تنها یک بخش از شبکه مدیران احمدی نژادی در سراسر کشور است.
با پارازیت ماهواره ها کنترل نمی شود تیتر دیگر روزنامه اعتماد است. علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هجدهمین گردهمایی تخصصی معاونان اجتماعی ناجا به بحث مدیریت افکار عمومی و رسانه ها پرداخت؛ صحبت هایی که از همین حالا می توان پیش بینی کرد که با انتقاد دلواپسان مواجه شود. وزیر ارشاد معتقد است که نه به صورت فنی و نه به روش های دیگر نمی توانیم کنترلی بر رسانه ها داشته باشیم. جنتی در این باره گفت: «امروز مخاطبان هم تولید کننده و توزیع کننده اخبار هستند و یک ارتباط دو سویه در حوزه رسانه پدیدار شده و اگر در گذشته می توانستیم با اعمال کنترل از طریق اعمال فشار در اصحاب رسانه یا هدایت اخبار و اطلاعات از طریق در اختیار گرفتن دروازه خبری یا تدابیر تبلیغاتی افکار را هدایت کرده و در اختیار حاکمیت قرار دهیم الان صحنه عوض شده و اینچنین نیست. مرزهای جغرافیایی هم اجازه نمی دهند چنین کنترلی اعمال شود و نه الزامات حقوقی داخلی می تواند مانع آن شود و جلوی ورود اخبار را از بیرون به داخل کشور بگیرد و کنترل کند.»
این روزنامه با بازتاب موضوع خواسته ما اعدام است، نوشت: صدای خنده های دو کودک قربانی اسیدپاشی از پشت تلفن می آمد. نازنین و رعنا به گفته پدربزرگ با تبلتی که یکی از آشنایان شان برای شان خریده بازی می کردند. آنها ٢٧ روز است که مادرشان سمیه را از دست داده اند. زنی که چهار سال پیش وقتی رعنا را در بغل داشت، در خواب با اسیدپاشی همسرش روبه رو شد و سرانجام به دلیل آسیب ریوی ناشی از اسید در بیمارستان جان خود را از دست داد. در آن حادثه رعنا صورتش سوخت و نازنین هم نه تنها شاهد اسیدپاشی پدرش بود بلکه خود نیز از اسید در امان نماند و بخشی از بدنش طعمه آن شد. پدر و مادر سمیه در حالی نگهداری از رعنا و نازنین، نوه های شان، را به عهده گرفته اند که به گفته پدربزرگ، خانواده شوهر سابق سمیه مدام آنها را تهدید می کنند. با این حال آنها می گویند که می خواهند دختران سمیه را خودشان بزرگ کنند. هرچند در تامین هزینه های کمرشکن درمانی رعنا و نازنین، جز خیرین و بخشی از مردم، هیچ مسوولی آنها را یاری نمی کند. رسیدگی به پرونده اسیدپاشی هم به خاطر مشکلاتی که بعد از مرگ سمیه به وجود آمده به تعویق افتاده است اما پدربزرگ بچه ها به «اعتماد» می گوید او پیگیر است تا زمانی که «اسیدپاش اعدام شود و دیگر کسی جرات نکند که با زندگی دیگری بازی کند.»
گروه اطلاع رسانی**2059**9131



21/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن