تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819999279




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جام جم در یک نگاه- دوشنبه بیست و یکم اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جام جم در یک نگاه- دوشنبه بیست و یکم اردیبهشت تهران- ایرنا- روزنامه جام جم خبرهای «تردید در استحکام سازه های جاده ای»، «مذاکره روی ریل عزت» و «مشکل ریزگردها راهکار علمی دارد» را در صفحه نخست شماره روز دوشنبه برجسته کرد.


این روزنامه در تیتر یک به عنوان تردید در استحکام سازه های جاده ای پرداخت و نوشت: در حالی که در پی جاری شدن سیل های اواخر فروردین در استان های غربی کشور شمار قابل توجهی از پل ها و تاسیسات جاده ای آسیب دیده است، این سوال مطرح شده که کیفیت و استحکام این تاسیسات چقدر است و چرا میزان تخریب آن تا این حد بالاست. به گزارش خبرنگار جام جم، اواخر فروردین امسال و در پی بارندگی های شدید در برخی استان های مرکزی، غربی و جنوب غربی کشور نظیر زنجان، لرستان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، سیل جاری شد. اما این سیل خسارات غیرمنتظره ای برجای گذاشت که از نظر نوع و تعداد جالب توجه بود. به عبارت بهتر سیل باعث شد تا بسیاری از پل های برون شهری که در میان تاسیسات جاده ای از مستحکم ترین آن محسوب می شود و محل عبور ومرور خودروها و مردم است به نحو قابل توجهی آسیب ببیند؛ به طوری که به عنوان نمونه فقط در یک استان ـ زنجان ـ به 200 پل خسارت وارد آمد یا تخریب شد. در این باره، حکیم آیت الله وثوق مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به خبرگزاری صدا و سیما گفت: 90 پل به صورت صد در صدی تخریب شده و 110 پل نیز بیش از 80 درصد تخریب شده است.
روزنامه جام جم با بازتاب موضوع مذاکره روی ریل عزت، آورد: رهبر انقلاب هر چند تاکنون بارها تاکید کرده اند که وارد جزییات مذاکرات نشده و تنها چارچوبی را برای تیم مذاکره کننده برای پیگیری منافع هسته ای کشورمان در گفت و گوها تبیین می کنند، ولی تردیدی نباید داشت که رعایت همین چارچوب تاکنون توانسته پیشرفت هایی را برای تیم مذاکره کننده به بار آورد که شاید پیش از این دست یافتن به آن دور از ذهن به نظر می رسید. با وجود این همزمان با نزدیک شدن به پایان ضرب الاجل مذاکرات، به نظر می رسد اهمیت رعایت چارچوب مذاکرات بیشتر نمایان شده و فردا در حالی دور تازه ای از گفت و گوهای هسته ای آغاز می شود که در تهران، آخرین توصیه ها به تیم مذاکره کننده، رعایت چارچوب مورد تاکید رهبر انقلاب برای دفاع از منافع ملی کشورمان است. منصور حقیقت پور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که رعایت چارچوب های تبیین شده برای مذاکرات از سوی رهبر انقلاب به پیشرفت گفت و گوها کمک می کند، اظهار می کند: بیانات رهبر معظم انقلاب مذاکرات را روی ریل عزت قرار داده و ترجمه ای دیگر از فرمایشات امام حسین (ع) مبنی بر نفی زندگی با ذلت است که به طرف مقابل یادآوری می کند، پذیرش ذلت در قاموس شیعه ناشدنی است.
مشکل ریزگردها راهکار علمی دارد، تیتر دیگر این روزنامه است. اگر ریزگردها زمانی مشکل چند شهر یا نهایتا یک استان بود، اکنون به یک مشکل فراملی و منطقه ای تبدیل شده است. گرمایش جهانی و تغییرات اقلیم بر اثر کم آبی نیز این معضل زیست محیطی را تشدید کرده و می رود در صورت ادامه کم توجهی ها در آینده ای نه چندان دور به بحرانی برای خاورمیانه تبدیل شود. گری لوئیس امیدوار است رویاهایش برای حل مشکل ریزگردها در ایران، پیش از به پایان رسیدن دوران ماموریتش در کشور ما رنگ واقعیت به خود بگیرد. او می گوید سازمان متبوعش آماده است هر نوع کمکی که بتواند به کشورهای خاورمیانه بکند؛ البته به شرطی که مسوولان در این کشورها باور کنند مشکل ریزگردها بسیار جدی است و بخواهند از نقش سازمان ملل متحد در حل این مشکلات بهره بگیرند.
روزنامه جام جم با انعکاس خبر پلاکی به نام معلولان، به کام ثروتمندان، نوشت: پنج سال قبل زمانی که سازمان بهزیستی و راهور ناجا برای تحویل پلاک ویژه معلولان به تفاهم رسیدند، تصور نمی کردند پس از چند سال این پلاک، بستر سوء استفاده برخی افراد از معلولین می شود. مدت هاست خودروهای گران قیمت با پلاک معلولان در خیابان های شهر بخصوص محدوده طرح ترافیک جولان می دهند، در حالی که وقتی به راننده یا سرنشین آن توجه می کنی هیچ خبری از فرد معلول نیست. کافی است گشتی در محدوده طرح ترافیک بزنید تا با خودروهای چند صد میلیونی روبه رو شوید که رانندگان آنها نه تنها جزو معلولان نیستند بلکه خودرو نیز به نام فرد دیگری است. مالکانی که کنج خانه یا اتاقک های نگهبانی و آبدارخانه نشسته اند و برای گذران زندگی امتیاز پلاک خود را به افرادی دادند که بدون دغدغه طرح ترافیک یا جای پارک در خیابان های پایتخت تردد کنند.
این روزنامه با مطرح کردن عنوان تراکتورسازی در یک قدمی قهرمانی، آورد: پیروزی سه مدعی قهرمانی، شکست 2 تیم استقلال و پرسپولیس در آستانه شهرآورد و سقوط نفت مسجدسلیمان به لیگ دسته اول از جمله اتفاقات مهم لیگ برتر در هفته 29 بود. شب گذشته بالا و پایین جدول در التهاب هشت بازی همزمان بود. در تهران و در حساس ترین بازی هفته 29 تراکتورسازی مقابل استقلالی که نیمی از حواسش به به بازی هفته پایانی مقابل پرسپولیس بود، جشنواره ای از گل به راه انداخت و با چهار گل آبی های تهران را در ورزشگاه آزادی شکست داد. این بازی تا دقیقه 45 با تساوی یک بر یک در جریان بود، اما گل لوسیانو ادینیو باعث شد نیمه نخست با برتری تراکتورسازی به پایان برسد. در نیمه دوم هم این برتری با 2 گلی که سامان نریمان جهان در دقایق 56 و 87 به ثمر رساند مستحکم تر شد تا تراکتورسازی به لطف این پیروزی با 57 امتیاز به صدرنشینی خود در لیگ ادامه دهد.
گروه اطلاع رسانی**9165**9131



21/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن