تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819938393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اقتصاد در یک نگاه- یکشنبه بیستم اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دنیای اقتصاد در یک نگاه- یکشنبه بیستم اردیبهشت تهران- ایرنا- روزنامه دنیای اقتصاد عنوان های «فرضیه باطل در تعیین سود»، «روحانی: بمباران مردم بی دفاع یمن خطای استراتژیک است نه نشانه قدرت» و «سقوط جمعی صنایع بورسی» را برای صفحه نخست شماره روز یکشنبه انتخاب کرد.


این روزنامه تیتر یک را به خبر فرضیه باطل در تعیین سود، اختصاص داد و نوشت: برخی جریان های دارای منافع در ادوار گذشته فرضیه ای را رواج داده اند که با کاهش نرخ سود تسهیلات، هزینه های تولید کاهش خواهد یافت، اما یک پژوهش اقتصادی با بررسی آمارهای 161 بنگاه اقتصادی، نشان داده که کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی، عامل تعیین کننده در هزینه های بنگاه ها محسوب نمی شود. این پژوهش با بررسی تابع تقاضای پول و متغیرهای قیمتی اثبات کرده به رغم تصور سیاست گذاران پولی مبنی بر حساس بودن هزینه های بنگاه ها نسبت به نرخ سود بانکی، در سطح بنگاه های تولیدی حساسیت بیشتر نسبت به هزینه دستمزد بنگاه ها و دسترسی آسان به تسهیلات بانکی است.
روزنامه دنیای اقتصاد با انعکاس موضوع روحانی: بمباران مردم بی دفاع یمن خطای استراتژیک است نه نشانه قدرت، آورد: همایش «انسان مهربان، دنیای آرام» که روز گذشته به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد، فرصتی دوباره برای رییس جمهوری بود تا در سخنانش به موضوع حمله عربستان به یمن بپردازد و اعلام کند: عربستان در یمن مرتکب خطای استراتژیک شده است. حسن روحانی در این همایش که دیروز با عنوان انسان مهربان، دنیای آرام در سالن اجلاس سران برگزار شد حمله به مردم یمن را ناجوانمردانه توصیف کرد و گفت: یک کشور همسایه، مردم فقیر کشوری در حال توسعه را با هواپیماهایی که از قدرت های بزرگ گرفته اند، بمباران می کند، حکومتی که مسایل سیاسی منطقه و جهان را درست نمی فهمد و تازه کار است. کشوری که تا کنون با ابزار دلار در پی نفوذ بود و امروز که می خواهد نوع تصمیماتش را عوض کند، به جای دلار، بمب را انتخاب کرده است. می اندیشد که با بمب قدرتمندتر در عرصه جهانی به نظر می رسد و می تواند منطقه را تحت تاثیر قرار بدهد و به اهدافش برسد، اما مسوولان این کشور خطای بزرگ و استراتژیکی انجام می دهند.
سقوط جمعی صنایع بورسی، تیتر دیگر این روزنامه است. روز گذشته بورس تهران که روند کاهشی خود را در یک ماه گذشته با 17 روز منفی و سه روز مثبت معاملاتی طی کرده با افت دسته جمعی 29 صنعت بورسی رو به رو شد و به این ترتیب شاخص کل بورس نیز با 539 واحد افت به کانال 63 هزار واحد سقوط کرد. به این ترتیب تنها چهار صنعت در روز گذشته مثبت ماندند. در این بین دنیای اقتصاد از امروز با بررسی روزانه پنج صنعت بورسی به تحلیل و انعکاس اخبار در حوزه صنایع موجود در بازار سهام می پردازد.
روزنامه دنیای اقتصاد با بازتاب عنوان دلواپسی اعراب از توافق هسته ای، نوشت: آمریکا و 6 هم پیمان عربش در حاشیه جنوبی خلیج فارس، هفته آینده در نشستی در کمپ دیوید واشنگتن، تدابیر جدید امنیتی برای آنچه آن را مقابله با تهدید های ناشی از ایران می خوانند، بررسی می کنند. وزیر خارجه ایالات متحده، روز جمعه خبر داد که آمریکا به موازات تلاش برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران، این نگرانی اعراب را برطرف می کند که این توافق علیه منافع آنان نیست. به گفته برخی مقامات آمریکایی در نشست واشنگتن قرار است طرح ایجاد یک سیستم دفاع موشکی منطقه ای در مقابل موشک های ایران مطرح شود.
این روزنامه با مطرح کردن خبر بی اطلاعی نمایندگان از طرح سه فوریتی برای توقف مذاکرات، نوشت: توقف مذاکرات هسته ای تا قطع تهدیدات آمریکا؛ این عنوان جدیدترین طرحی است که تعدادی از نمایندگان مجلس ایران در قالب طرحی سه فوریتی قصد دارند آن را در بحبوحه نگارش متن توافق جامع، به صحن علنی پارلمان بیاورند. طرحی که گفته می شود در واکنش به تهدیدات نظامی برخی مقامات آمریکایی علیه ایران، نگاشته شده است. جواد کریمی قدوسی یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، در شرایطی خبر نگارش این طرح را در گفت و گو با خبرگزاری فارس تایید کرده است که مذاکره کنندگان هسته ای ایران، با گذشت نزدیک به 2 سال از آغاز مذاکرات هسته ای، حالا در مرحله نگارش متن برنامه جامع اقدام مشترک یا همان توافق نهایی به سر می برند. اگرچه به گفته کریمی قدوسی این طرح قرار است امروز به امضای تعدادی از نمایندگان برسد و تقدیم هیات رییسه مجلس شود، اما بررسی های دنیای اقتصاد تا لحظه تنظیم این گزارش نشان می دهد برخی اعضای کمیسیون امنیت ملی از جمله سید حسین نقوی حسینی سخنگوی این کمیسیون و محمدحسن آصفری در جریان این طرح نبوده و از جدی شدن آن برای تقدیم به هیات رییسه اظهار بی اطلاعی کرده اند.
گروه اطلاع رسانی**9165**9131



20/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن