تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798424359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرق در یک نگاه- سه شنبه بیست و دوم اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شرق در یک نگاه- سه شنبه بیست و دوم اردیبهشت تهران- ایرنا- «کینه عربی»، «رفیق ناباب» و «نگارش 20 صفحه از متن توافق» سرخط خبرهای روزنامه شرق در شماره روز سه شنبه است.


این روزنامه تیتر یک را به خبر کینه عربی اختصاص داد و نوشت: پادشاه عربستان سعودی دعوت باراک اوباما به نشست کمپ دیوید را رد و اعلام کرد ولیعهد خود را به آمریکا می فرستد. پاسخ منفی به دعوت رسمی رئیس جمهوری آمریکا نشان دهنده اختلافات گسترده بین این دو متحد تاریخی در حوزه خلیج فارس است. باراک اوباما قرار است روز پنجشنبه در اقامتگاه شخصی خود میزبان سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس باشد تا نگرانی این کشورها را درمورد مسائل منطقه ای رفع کند. مهم ترین نگرانی اعراب درحال حاضر توافق هسته ای ایران با گروه ١+٥ است. پیش از این گزارش شده بود سلمان، پادشاه عربستان، خود برای دیدار با اوباما به واشنگتن می رود و در این اجلاس امنیتی شرکت می کند. اکنون خبرگزاری رسمی عربستان گزارش داده که محمد بن نایف ولیعهد در رأس هیأتی دیپلماتیک، راهی کمپ دیوید می شود.
روزنامه شرق در تیتر دیگر خود به خبر رفیق ناباب پرداخت و نوشت:«خوان رینالدو سانچز»، بادیگارد شخصی کاسترو، در کتابی به شرح تصویری متفاوت از رهبر سابق کوبا پرداخته است. او می گوید ١٧ سال از یاران نزدیک کاسترو بوده تا اینکه با «درک دورویی او» به آمریکا می گریزد. روزنامه «دیلی میل» در گزارشی در این مورد نوشته است: «کاسترو خود را مردی نشان می داد که چشمی به ثروت و مال اندوزی ندارد و در دام این چیزها نخواهد افتاد، اما واقعیت کمی متفاوت است. فیدل کاسترو، رهبر کمونیست کوبا، زندگی مجلل و میلیون ها دلار سرمایه داشت». بادیگاردش می گوید فیدل خیلی پول دار بود و حتی یک جزیره خصوصی به نامش بود. سانچز در کتابش که «زندگی دوگانه فیدل کاسترو» نام دارد، روایت می کند چگونه کاسترو پس از حمله ناکام «خلیج خوک ها» در سال ١٩٦١؛ زمانی که سازمان «سیا» در حال آموزش تبعیدی ها برای سرنگونی دولت کوبا بود، این جزیره پنهان را کشف کرد. کاسترو این منطقه را در هنگام فرود دیده و توسط محلی ها از مکان جزیره «کایو پیدرا» مطلع شده بود. به گفته سانچز، محل زندگی کاسترو در این جزیره، بسیار تجملاتی تر از چیزی است که می توان فکر کرد.
این روزنامه خبر نگارش 20 صفحه از متن توافق را بازتاب داد و نوشت: عباس عراقچی در مورد روند مذاکرات توضیح داده که «بعد از بیانیه لوزان طرفین متونی را به عنوان پیش نویس تهیه کرده بودند که طی مذاکرات اخیر این متون به کار گرفته شد و تقریبا به یک متن واحدی دست یافته ایم که پرانتزهای زیادی داشت. بخشی از مسائل کاملا روشن شده و پرانتزها حذف شده، ولی بخش دیگری همچنان باقی مانده است؛ بنابراین هنوز مذاکرات سختی داریم. تا اینجا حدود ٢٠ صفحه تهیه شده که بعد از مقدمه، بخشی مربوط به فعالیت هسته ای و بخشی مربوط به لغو تحریم ها و بخشی هم جدول زمانی آن است.
روزنامه شرق خبررقابت بورسیه ای مسئولان احمدی نژاد را انعکاس داد و نوشت: چندی پیش محمود نگهبان سلامی، پرده از رازی برداشت که نشان می داد، نمایندگان کمیسیون آموزش از همان دوره احمدی نژاد در جریان تخلف های بورسیه ای قرار داشته اند. نکته عجیب تر اینکه «عطاءالله سلطانی صبور»، از طراحان استیضاح رضا فرجی دانا و منتقد سرسخت بورسیه ها، هم درباره جلسه کمیسیون آموزش با کامران دانشجو درباره موضوع بورسیه ها گفته «آقای دانشجو پذیرفتند و گفتند تمام مسئولیت این قضیه با ماست. گفتند طبق قانونی که به ما اختیار داده است، صلاح دانستم بورسیه عده ای را تأیید کنم. عصاره حرف ایشان در آن جلسه این بود».
به این ترتیب، آن طور که محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل٩٠ گفته است، بورسیه های دوره احمدی نژاد براساس اختیار وزیر اعطا شده و ابعاد غیرقانونی ندارد. بااین حال، نه تنها وزیر علوم، که برخی دیگر از نمایندگان منتقد آرای پورمختار، تأکید دارند ایشان صرفا نظر شخصی اش را گفته و تقلب و تخلف گسترده در بورسیه ها، نه قابلِ تخفیف به ٣٩ مورد است و نه کتمان پذیر.
گروه اطلاع رسانی** 1893**9131



22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن