تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798589180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتماد در یک نگاه- سه شنبه بیست و دوم اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اعتماد در یک نگاه- سه شنبه بیست و دوم اردیبهشت تهران- ایرنا- روزنامه اعتماد در شماره روز سه شنبه به بازتاب عنوان های «پیشگویی چپ و راست» و «یار دیرین مام جلال در تهران » پرداخت.


این روزنامه تیتر یک را با موضوع پیشگویی چپ و راست، انتخاب کرد و نوشت: انتخابات و صندوق رای در ایران همیشه «دکمه تغییر» آمران و عاملان در پست های انتخابی بوده است. کارکردش همین است: عده ای را در سیاست و قدرت، صاحب خانه می کند و جماعتی را خلع ید. خانه ملت از این دسته و قصه خارج نیست. پارلمان ایران حداقل در این سه دهه هم مستاجر اصلاح طلب داشته و هم اصولگرا. عصری خانه چپ ها بوده و عصری دیگر پذیرای راست ها. یک روز اصلاح طلبان در این خانه سرمشق سیاست می نوشتند و روزی دیگر اصولگرایان تمرین سیاست کرده اند. «پارلمان و دولت» که نه، «قدرت و سیاست» در ایران امروز و از سه دهه گذشته، هر هشت سال یک بار از راست به چپ یا چپ به راست می چرخد و دست به دست می شود. هر هشت سال یک بار بخت یک جناح باز می شود و همزمان عصر عسرت و فصل خزان جناحی دیگر شروع می شود. این چرخش در قدرت و سیاست و دست به دست و این صاحبخانه شدن و بی خانمان شدن قوم سیاستمدار شاهد مثالی دارد به قطر کتاب تاریخ سیاست ورزی درپارلمان ایران معاصر. با تورق کتاب تاریخی پارلمان و رصد پیش بینی اهالی سیاست از جناح های سیاسی شاید بتوان راه حلی و پاسخی برای این معما و این 2 سوال پیدا کرد که با پایان عصر اصولگرایی و آغاز عصر اعتدال، انتخابات مجلس دهم چه اقطابی خواهد داشت و ترکیبش چگونه خواهد بود؟
روزنامه اعتماد با انعکاس عنوان یار دیرین مام جلال در تهران، آورد: تهران امروز میزبان فواد معصوم هورامی، رییس جمهور عراق است: مردی از تبار کردهای عراقی که برای نخستین بار پس از تکیه دادن بر کرسی ریاست جمهوری کشورش در دومین روز از مرداد ماه سال گذشته، به ایران سفر می کند. سفر رییس جمهور ٧٧ ساله عراق به تهران در ادامه زنجیره دیدارهایی که مقام های این کشور در چند ماه گذشته و پس از خانه تکانی سیاسی در این کشور به ایران داشتند، صورت می گیرد. فواد معصوم در زمره سیاستمداران عراقی است که در جابه جایی های سیاسی سال ٩٣ در عراق موفق شد با کسب ٢١١ رای موافق از مجموع ٢٦٩ رای نمایندگان مجلس عراق، بیشترین حمایت سیاسی را احراز کرده و بر کرسی ریاست جمهوری کشوری که هنوز با چالش های امنیتی و سیاسی و قومیتی دست و پنجه نرم می کند، تکیه بزند. وابستگی سیاسی او به حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق به رهبری جلال طالبانی بازمی گردد و نامزد ائتلاف کردها در کارزار سیاسی عراق است.
این روزنامه با انتشار موضوع شعر ناب و صدای ناب در یک قاب، نوشت: یکشنبه شب، «هوشنگ ابتهاج» و «محمدرضا شجریان» بعد از سال ها در یک قاب قرار گرفتند: کنار هم. آمده بودند برای بزرگداشتِ «عبدالوهاب شهیدی» - خواننده و نوازنده عود- در سلسسله شب های بخارا. «علی دهباشی» برنامه را ترتیب داده بود برای بزرگداشت خواننده ای که درست ٣٦ سال است که نخوانده، برای نوازنده ای که ٣٦ سال است نتوانسته بنوازد و حالادر ٩٣ سالگی، تمامِ بزرگان موسیقی آمده بودند برای پاسداشت فعالیت هایی که برای همیشه در تاریخ موسیقی ایران خواهد ماند. «سایه» بود و شجریان و البته جای یار سوم خالی: محمدرضا لطفی، سال گذشته همین روزها بود که در بهت و ناباوری درگذشت. هوشنگِ ظریف و حسن ناهید هم آمده بودند و خیلی های دیگر.
یار لاریجانی رقیب باهنر می شود، تیتر دیگر روزنامه اعتماد است. محمد رضا باهنر اما روی صندلی ای نشسته که شاید حفظش برای او در سال آخر مجلس نهم بیش از گذشته زحمت و دردسر داشته باشد. یک سال پیش و با رای ضعیف رهروانی ها در جلسه داخلی شان به باهنر، او حتی تا آستانه حذف از لیست نامزدهای نهایی هم پیش رفت. آن زمان در رای گیری داخل فراکسیون، غلامرضا تاجگردون به عنوان رقیب باهنر اعلام کاندیداتوری کرد و در نهایت رای آنها در عدد ٦٠ با یکدیگر برابر شد. نهایتا تنها کنار کشیدن تاجگردون از ادامه مسیر رقابت بود که باعث شد تا باهنر به عنوان نامزد فراکسیون رهروان برای نایب رییسی مجلس به صحن علنی معرفی شود. نمایش او در آنجا هم البته چندان امیدوار کننده نبود. تنها اختلاف ١٠ رای باعث شد تا باهنر بتواند الیاس نادران را پشت سر بگذراد و صندلی خود را در هیات رییسه حفظ کند. آن سابقه و البته نفوذ بیشتر کاظم جلالی در فراکسیون رهروان به نسبت غلامرضا تاجگردون می تواند بارقه های یک رقابت سخت تر را برای محمدرضا باهنر پدید بیاورد.
این روزنامه با انتخاب موضوع اوین زندان نمی ماند، نوشت: مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهرداری تهران که در اصل باید از زمان شروع طرح تبدیل زندان اوین به بوستان، مسوولیت اجرای آن را برعهده داشته باشد و کارها در زیر مجموعه معاونت او انجام شود، درمورد این طرح به «اعتماد» می گوید: این کار، کار بزرگی است و احتیاج به مطالعه و طراحی دارد. آنچه مسلم است این است که ساختمان های این زندان باید به مراکز فرهنگی و تفریحی و... تبدیل شود و مابقی آن به کاربری هایی مانند فضاهای سبز و تفریحی روباز. وی با تاکید براینکه هنوز نمی توان در مورد نحوه اجرا یا هزینه یا زمان مورد نیاز انجام این تبدیل صحبت کرد، گفت: با تمام این تفاصیل ما آماده ایم تا مطابق دستور شهردار تهران، در راستای تبدیل زندان اوین به کاربری های تفریحی، گردشگری و فضای سبز هر اقدامی که لازم باشد را انجام دهیم تا مردم تهران بیش از پیش از نعمت فضای سبز و بوستان و مراکز تفریحی بهره مند شوند.
گروه اطلاع رسانی**9348**9131



22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن