تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815291484




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتماد در یک نگاه- دوشنبه بیست و هشتم اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اعتماد در یک نگاه- دوشنبه بیست و هشتم اردیبهشت تهران- ایرنا- روزنامه اعتماد در شماره روز دوشنبه به بازتاب عنوان های «داستان بی پایان حمله به مطهری» و «توکلی: آزادی مطبوعات را تقویت کنیم» پرداخت.


این روزنامه تیتر یک را با موضوع داستان بی پایان حمله به مطهری، انتخاب کرد و نوشت: داستان شیراز ادامه دارد. شاید روزی که علی مطهری تصمیم گرفت برای سخنرانی به شیراز برود تصور هیچ کدام از اتفاقات این روزها را نمی کرد. ٧٠ روز پس از آن روز، اما هنوز هم که هنوز است پس لرزه های آن نه تنها شیراز که در شهرهای اطراف آن هم حس می شود. روز چهارشنبه گذشته فرماندار جهرم به علت کمکی که در زمان حادثه به علی مطهری کرده است حکم برکناری خود را دریافت می کند. فرمانداری که می گوید اصلاح طلب است دیروز جای خود را به یک فرماندار نزدیک به دولت قبل داد. این همان فرمانداری است که جلسه دلجویی استاندار فارس از علی مطهری را ترتیب داده بود. حجت الله رضایی روز چهارشنبه که دفتر خود را ترک کرد دیگر می دانست که به این دفتر نمی رود و خبر برکناری برایش مخابره شده بود. تغییر فرمانداران این بار وارونه رخ داده است. این بار یک فرماندار همسو می رود و یک فرماندار نزدیک به دولت سابق جایگزینش می شود. تغییر فرماندار دو دلیل داشته است: هم فشار نمایندگان استان به استاندار موثر بوده است و هم کمکی که فرماندار به علی مطهری کرده است: فرمانداری که می گویند نقش اصلی را در آرام کردن حادثه شیراز داشته و جلسه دلجویی استاندار با علی مطهری را او ترتیب داده است. استاندار اما این علت را برای برکناری این فرماندار درست نمی داند و حتی از ارتباط دادن هر اتفاقی در شیراز به ماجرای حمله به علی مطهری ناخشنود است.
روزنامه اعتماد با انعکاس عنوان توکلی: آزادی مطبوعات را تقویت کنیم، آورد: پس از سه ساعت جلسه دادگاه و تاکید رییس جلسه بر اجرای کامل تبصره یک از ماده ١٨٨ قانون آیین دادرسی کیفری از سوی اصحاب رسانه حاضر در این جلسه مبتنی بر عدم انتشار خبرهایی از رسیدگی به اتهامات تا صدور رای نهایی، حضور احمد توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران فرصت مغتنمی برای شنیدن دفاعیات وی شد. مدیرمسوول سایت «الف» با بیان اینکه از اتهامات وارده تبرئه می شود، گفت: اگر بخواهیم کشور را اداره کنیم، آزادی مطبوعات را باید تقویت کنیم. احمد توکلی افزود: از همه اتهامات تبرئه می شوم، چون کاری نکرده ام. وی ادامه داد: به عنوان نماینده مجلس به اظهارنظرهای مردم احترام می گذارم و اگر بخواهیم کشور را اداره کنیم باید حتما آزادی را قدر دانسته و آزادی مطبوعات را تقویت کنیم. نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده اتهامات من از سوی دادستان بابت انتشار کامنت های مردم در این سایت و با اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به روسای سه قوه بوده، تاکید کرد: باید مسوولان را در معرض اظهارات مردم قرار دهیم تا خود را اصلاح کنند. توکلی درباره جلسه دادگاه خود گفت: خدا را شکر می کنم که جلسه با حضور هیات منصفه و هیات قضایی برگزار شد و به نیمی از دفاعیات من توجه کردند. وی ادامه داد: البته گفته های زیادی باقی مانده بود که در جلسه سوم خرداد آنها را مطرح خواهم کرد.
این روزنامه با انتشار موضوع فرجی دانا کجاست؟، نوشت: خیلی ساده تر از تشریفات یک وزیر، از وزارت علوم رفت: نمازش را در نمازخانه مجلس خواند، پشت میز کارش بازگشت، وسایل شخصی اش را برداشت و میز وزارت را برای همیشه ترک گفت، بدون آنکه حتی یک ورق از تمام آن سندهای محرمانه برائتش را بردارد و با خود ببرد، همان سندهایی که دلواپسش بودند و می خواستند بابت آنها رضا فرجی دانا را «ممنوع الخروج» کنند. می گفتند که معاون عملیات منطقه 9 سپاه پاسداران در ابتدای انقلاب، یک «سکولارِ فتنه گر» است که راه اساتید «لاییک» را به دانشگاه گشوده، یک دل بسته غرب است که در نمازخانه وزارت علوم، یک روز پیش از استیضاح گفته است: «من را استیضاح کنند، شاد می شوم، چون می روم کانادا و آنجا کار علمی خودم را ادامه می دهم» و می خواستند با مصوبه مجلس ، راه خروج این افشاگر فساد را ببندند تا «اسناد وزارت علوم به دست بیگانه نیفتاد»! درست ٩ ماه از آن روز تلخ و غائله استیضاح گذشته و شاید پرسش بدی برای امروز نباشد که بپرسیم رضا فرجی دانا کجاست، به کجا «پناهنده» شده و دارد چه «خیانتی» به کشور می کند!؟ به خانه اش بازگشته: نه به واترلوی کانادا که به دانشکده فنی دانشگاه تهران، همانجایی که روزی ریاستش را بر عهده داشت و وقتی از او درباره سیاست و احتمال کاندیداتوری در انتخابات مجلس می پرسند، با یادآوری نام مجلس، لبخند گزنده ای می زند و می گوید که «من به درد سیاست و مجلس نمی خورم». مردی که سخت به وزارت علوم آمد و آسان رفت، شهریار دولت، شاید تقدیرش این بود که یک دم در این «ظلال» بدرخشد و سپس به جایی بازگردد که مال اوست: به دانشگاه تهران که از دل همان جا روییده.
خود را استثنا بدانیم به حاشیه تاریخ می رویم، تیتر دیگر روزنامه اعتماد است. در کارگاه یک روزه ای که به همت انجمن دین پژوهان با همکاری پژوهشکده ادیان و مذاهب در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب در شهر قم برگزار شد، خانم دکتر شریعتی با ارایه سخنرانی خود سعی کرد بسترهای جامعه شناسی دین را از زوایای گوناگون برای مخاطبان بازگو کند. وی گفت: ما باید از یک استثنایی به نام «استثنای اسلامی» استفاده کنیم. باید یک الگویی مانند اروپامدارانه یا شرق شناسانه یا قوم مدارانه ارایه دهیم که عملایک تاریخی از جهان ارایه می دهد که ما شرقیان و آسیایی ها در آن دوره نیستیم اما یک استثنایی هست و آن شیوه تولید آسیایی است. شرقیان با کل جهان متفاوت هستند. این ماجرا ادامه پیدا می کند و خودمان هم خود را استثنا می کنیم و به طریق اولی در حاشیه تاریخ می رویم. در نتیجه شاید لازم باشد که ما هم در ذیل تاریخ جهانی خود را بخوانیم هم بر خود ویژگی های جوامع اسلامی تاکید کنیم. من از آن دفاع می کنم زیرا در کشورهای اسلامی مشترکاتی هست که در کشورهای دیگر نیست. مثل اینکه اکثرا مستعمره بودند و نقد می کنم زیرا به تعداد کشورهای اسلامی جامعه شناسی وجود دارند. اما در نقد مثبت اگر بگوییم چیزی به نام کشورهای اسلامی وجود دارد، باید بگوییم مشترکات این کشورها چیست؟ امروز چه بخواهیم و چه نخواهیم مساله ای به نام اسلام وجود دارد زیرا اسلام از حوزه کشورهای اسلامی خارج و تبدیل شده به اقلیت دیگر کشورها و در آن کشورها مساله ایجاد کرده است.
این روزنامه با انتخاب موضوع نمره فعالان اقتصادی به وزرای اقتصادی، نوشت: چند روزی است «ترمیم کابینه» خبرساز شده است. حالاهم نوبخت، سخنگوی دولت در این باره سخن گفته است و پیش تر هم حسام الدین آشنا. ترمیم یا به تعبیر برخی تغییر در کابینه اگرچه خبری داغ از سوی رسانه ها محسوب می شود اما به گفته تحلیلگران یک روند عادی است که پس از ارزیابی عملکرد می تواند در هر دولتی به عنوان یک اتفاق سازنده انجام شود. فارغ از اینکه اساسا این ترمیم چه ماهیتی دارد، ضرورت انجام آن در تیم اقتصادی دولت یازدهم موضوعی است که نظرات موافق و مخالف بسیاری را به دنبال دارد. در دوسالی که از آغاز به کار حسن روحانی، رییس یازدهمین دولت پس از انقلاب اسلامی می گذرد، تصمیمات اقتصادی اگر نگوییم اصلی ترین محور کار دولت یازدهم بوده، دست کم دوشادوش سیاست های بین المللی در دستور کار قرار داشته است. برخی اثرات اقدامات دولت در این مدت به سرعت نمایان شد و برخی دیگر تا به منصه ظهور رسیدن چند گامی فاصله دارد. پس از معرفی کابینه بلافاصه بازار ارز به این اتفاق واکنش نشان داد. قیمت ها در این بازار که هر روز در حال تغییر بود در یک رنج مشخص متوقف شد و همین ثبات نسبی بازار ارز توانست بر بازارهای دیگر نیز چنین اثری را داشته باشد. به دنبال این اتفاق، کاهش نرخ تورم قابل انتظار بود: موضوعی که منتقدان دولت فقط به کاهش انتظارات مردم مرتبط می دانند و دسته دیگر از کارشناسان علاوه بر تاکید کاهش انتظارات و اثر آن بر کنترل نرخ تورم، انضباط مالی دولت را نیز بر رسیدن نرخ تورم از ٣٩ درصد تورم ١٢ ماهه منتهی به مرداد ماه به ٦/١٥ یک سال منتهی به اسفند سال پیش موثر می دانند. کنترل تورم و ایجاد ثبات در بازار جدای از اینکه چه علل واقعی داشته محسوس ترین برنامه اقتصادی دولت برای مردم است.
گروه اطلاع رسانی**9348**9131



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن