تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814604011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همشهری در یک نگاه- دوشنبه بیست و هشتم اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همشهری در یک نگاه- دوشنبه بیست و هشتم اردیبهشت تهران- ایرنا- روزنامه همشهری در شماره روز دوشنبه عنوان های «به نام سرمایه گذاری خارجی، واردات تقویت نشود» و «همسان سازی حقوق بازنشستگان، آرزویی 7 ساله شد» را برای انتشار در صفحه نخست برگزیده است.


این روزنامه با اختصاص تیتر یک به موضوع به نام سرمایه گذاری خارجی، واردات تقویت نشود، نوشت: این روزها ظرفیت هتل های ایران به خصوص در تهران و شهرهای بزرگ کشور پر شده است. رزرو جا برای چند ماه آینده هم انجام شده است. چنین وضعیتی در مقایسه با سال های 90و 91و حتی 92و 93هم نشان دهنده افزایش قابل توجه اقامت خارجی ها در هتل های بزرگ ایران است. علاوه بر جهانگردان، سرمایه داران خارجی هم عامل اصلی پر شدن ظرفیت هتل های ایران در سال جاری هستند. چنین روندی نشان از برگشتن ورق علاقه خارجی ها به بازار ایران دارد؛ بازاری با حدود 80میلیون جمعیت و برخوردار از منابع غنی نفت و گاز و مواد معدنی گوناگون. از همین رو هنوز که مذاکرات هسته ای به فرجام نهایی خود نرسیده است، لیکن سرمایه دارانی از اروپا و شرق آسیا و حتی آمریکا هم راهی ایران شده اند تا در مسابقه ای که شکل گرفته است، عقب نمانند. ابراهیم رزاقی، استاد اقتصادی دانشگاه در گفت وگو با همشهری می گوید اقتصاد ایران از زمانی که تحت تأثیر سیاست های صندوق بین المللی پول راه خود را از تولید داخلی به سمت سیاست تعدیل عوض کرد، گرفتار مشکلی شده است که باید از آن تحت عنوان «اشغال اقتصادی» یاد کنیم. اشغال اقتصادی به این معناست که بازار ایران عمدتاً در اختیار تولیدات خارجی قرار دارد و عامل چنین اشغالی هم خود ما هستیم چرا که ایران به صورت سنتی میزانی از استقلال اقتصادی را داشت اما با اجرایی شدن نسخه اقتصادی صندوق بین المللی پول این میزان از استقلال اقتصادی هم که عمدتا متکی بر تولید در روستاها و صنایع سنتی تولیدی بود، از میان رفت درحالی که چیزی جز پول نفت برای جایگزینی نداشتیم و برای جبران کمبود کالاها و خدمات هم به واردات گسترده تن دادیم. رزاقی می گوید که از سال 68تا کنون همه دولت هایی که بر سر کار بوده اند از نظر اقتصادی تابع سیاست های صندوق بین المللی پول بوده اند و گمان می کنند که اقتصاد را پولدارها می سازند. به گفته رزاقی مادام که ساختارها به سمت استقلال اقتصادی هدایت نشوند، هر نوع تحرک اقتصادی در داخل ولو از طریق سرمایه داران داخلی یا خارجی با نگاهی مصرفی به کل اقتصاد تنظیم خواهد شد و نتیجه ای جز اینکه به ایران به چشم یک بازار 80میلیونی برای فروش کالا نگریسته شود، وجود ندارد. هشداری که رزاقی می دهد همان هشداری است که از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس هم داده می شود.از جمله ایرج ندیمی نماینده لاهیجان به همشهری می گوید: با فرض لغو تحریم ها بیشتر باید فکر بازگرداندن بازارهایی باشیم که از دست داده ایم و نه تنها باید مانع مصرفی شدن بازار ایران شویم بلکه به فکر به دست آوردن بازار های خارج از کشور باشیم.
روزنامه همشهری با انتخاب عنوان همسان سازی حقوق بازنشستگان، آرزویی 7 ساله شد، نوشت: هرچند با اعلام افزایش 15 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 94، موضوع حقوق این افراد تا حدودی تعیین تکلیف شد اما ابهامات و کاستی های گذشته پابرجا و پرونده همچنان مفتوح است. بیش از هفت سال از زمانی که طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی توسط نمایندگان مردم در خانه ملت مصوب شد، می گذرد و هنوز هزاران بازنشسته این سازمان و خانواده هایشان امیدوارند تا حقوق آن ها با اجرای این طرح افزایش پیدا کند. مسوولان تامین اجتماعی اما عدم اجرای این طرح را صراحتا کمبود بودجه عنوان کرده اند.
چرا شاخص قطع یارانه پردرآمدها اعلام نمی شود؟ تیتر دیگر این روزنامه است. تعدادی از نمایندگان مجلس از قطع یارانه نقدی برخی شهروندان در اردیبهشت ماه خبر داده و همزمان از دولت خواسته اند شاخص های خود را درباره نحوه شناسایی و قطع یارانه نقدی پردرآمدها اعلام عمومی کند. پنجاه و یکمین یارانه نقدی شهروندان ایرانی پنجشنبه شب ساعت 24 به حساب آنان واریز شد و این یارانه از بامداد جمعه قابل برداشت شد. دولت طی ماه های اسفند 93 و فروردین 94 یارانه نقدی تعدادی از شهروندان را قطع کرد که گفته می شود شامل حدود 250 هزار نفر شده است. انتشار این خبر در فروردین ماه امسال بازتاب گسترده ای داشت.
روزنامه همشهری با انعکاس موضوع دسترسی آزاد به اطلاعات فعلا در دسترس نمی باشد! نوشت: با وجود گذشت 6 ماه از ابلاغ قانون دسترسی آزاد به اطلاعات از سوی دولت، این قانون همچنان در بن بست تدوین آیین نامه اجرایی است. روح این قانون دسترسی عمومی به اسناد و اطلاعات تمامی ادارات و نهادهای دولتی است که اجرای آن می تواند از رانت اطلاعاتی و فساد اقتصادی جلوگیری کند.
این روزنامه با بررسی عنوان داعشی ها مهاجران جدید اروپا، نوشت: چند ماه قبل وقتی در ابتدای فیلم قتل 12مسیحی مصری، تروریست های داعش حرف از حمله و فتح رم زدند، شاید کسی فکرش را هم نمی کرد که خطر آنها برای اروپا اینقدر نزدیک باشد. گزارش هایی که حالا منتشرشده اما نشان می دهد این گروه تروریستی برنامه ای بلندمدت برای اروپا دارد و این مسئله مقام های این قاره را به شدت نگران کرده است. تروریست های داعش شاید تاکنون چند حمله محدود را در کشورهای غربی مانند فرانسه، دانمارک و آمریکا انجام داده اند اما اکنون مشخص شده که آنها برای حملات گسترده علیه غربی ها با اعزام نیرو به اروپا در حال برنامه ریزی هستند. گزارش جدیدی که منتشرشده نشان می دهد مدت هاست نیروهای داعش توسط گروه های قاچاقچی در مدیترانه به اروپا انتقال داده می شوند و کسی نمی تواند آنها را شناسایی کند.
گروه اطلاع رسانی**9128**9131



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن