تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819619824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همشهری در یک نگاه- چهارشنبه بیست و سوم اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همشهری در یک نگاه- چهارشنبه بیست و سوم اردیبهشت تهران- ایرنا- روزنامه همشهری در شماره روز چهارشنبه عنوان های «نان سامان ندارد» و «هم افزایی برای سلامت شهروندان تهرانی» را برای انتشار در صفحه نخست برگزیده است.


این روزنامه با اختصاص تیتر یک به موضوع نان سامان ندارد، نوشت: با گذشت حدود هفت ماه از مصوبه دولت برای افزایش قیمت نان با توجیه جبران هزینه تمام شده تولید، بهبود کیفیت و آزادپزی 20 درصد نانوایی ها هنوز هم نابسامانی قیمت و کیفیت نان گلایه اصلی مردم است. افزایش قیمت و آزادپزی نانوایی ها مشتریان را با دردسرهای تازه ای برای کشف قیمت و تطابق حجم و کیفیت نان در نانوایی های آزادپز و یارانه ای مواجه کرده است. در واقع آزادپزی، سرپوشی بر تخلف واحدهای صنفی تولید و عرضه نان با آرد یارانه ای شده و از سوی دیگر نانوایی های آزادپز نیز فارغ از هرگونه قیمت مصوب، عرضه نان به قیمت های بالا را با اضافه کردن برخی افزودنی ها در دستور کار قرار داده اند. گرچه در مصوبه دولت بر آزادپزی تدریجی 20 درصد نانوایی ها تأکید شده بود و مسوولان نیز از متوسط 9درصدی آزادپزی نانوایی ها در کل کشور(6درصد فانتزی و سه درصد سنتی) و آزادپزی 21.3 درصدی مجموع نانوایی های فانتزی و سنتی در استان تهران خبر می دهند، اما کم و کیف تولید و عرضه نان در استان تهران حاکی از خیز اغلب نانوایی ها برای افزایش قیمت و حرکت به سوی آزادپزی پنهان است. به رغم گفته مسوولان دولتی اکنون ضعف نظارت، افت کمی و کیفی انواع نان سنتی، عرضه چندنرخی نان، رواج آردفروشی و سردرگمی مصرف کنندگان برای دریافت نان با قیمت و کیفیت مصوب از واقعیت های کنونی بازار نان است.
روزنامه همشهری با انتخاب عنوان هم افزایی برای سلامت شهروندان تهرانی، نوشت: تأکید وزیر بهداشت و درمان بر تحقق مدیریت یکپارچه شهری در جلسه شورای شهر تهران مورد استقبال شورای شهر و شهردار تهران قرار گرفت. جلسه شورای شهر تهران حرکتی دیگر در راستای تعامل دولت و مدیریت شهری بود چه آنکه سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت و درمان میهمان شورای شهر تهران بود. در این جلسه شهردار تهران نیز به احترام میهمان مدیریت شهری در جلسه علنی حاضر شده بود. یکی از تأکیدات مهم روز گذشته وزیر بهداشت تحقق مدیریت یکپارچه شهری به ویژه در حوزه سلامت و بهداشت بود که با استقبال شهردارتهران، رییس شورای شهر و سایر اعضای حاضر درجلسه همراه شد. قاضی زاده هاشمی در حضور اعضای شورای شهر، شهردار تهران و اصحاب رسانه اعلام آمادگی کرد توسعه زیرساخت های بهداشتی، ساخت و تجهیز پایگاه های آمبولانس های هوایی، مسوولیت اداره و تجهیز بیمارستان ها و مدیریت حوادث را در قالب مدیریت یکپارچه شهری به شهرداری واگذار کند. قاضی زاده هاشمی همچنین بابت اقدام شهرداری تهران در ساخت بیمارستان هسته ای در بوستان ولایت گفت: ما تقریبا هیچ چیزی نداریم جز اینکه می توانیم در این راه مجوزهای لازم را به مدیریت شهری دهیم. نظر وی این بود که حاضر است با سخاوت تمام مسئولیت اداره هر تعداد بیمارستانی که در شهر تهران وجود دارد را به شهرداری بدهد. البته در پاسخ به این اظهارات وزیر، رییس شورای شهر تهران نیز گفت: شهرداری آماده است این مسوولیت را به شکل سامان یافته و درستش بپذیرد نه با کمبودهایش. بنابراین این مراکز با اعتبارات لازم باید منتقل شوند زیرا شهرداری تهران عقب افتادگی ها را نمی تواند بپذیرد. نظر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران نیز این بود که تحقق مدیریت یکپارچه شهری گرچه در حوزه درمان یا آموزش شدنی نیست اما درحوزه بهداشت باید این مهم به همراه اختیاراتش به شهرداری واگذار شود .
بورس در وضعیت اورژانس، تیتر دیگر این روزنامه است. درپی برگزاری تجمع اعتراضی سهامداران در ظهر دوشنبه، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی برای ساماندهی اوضاع بورس نشست ویژه ای را برگزار کرد. در این جلسه مدیران عامل بانک های ملی، صادرات، تجارت، سپه، ملت و همچنین محمد فطانت رییس سازمان بورس و معاونان اقتصادی و بانک و بیمه وزیر اقتصاد حضور داشتند.این جلسه اضطراری کمتر از 40دقیقه به طول انجامید. وزیر اقتصاد در این جلسه ویژه به مدیران بانک ها و مسئولان بورس، مأموریت داد برای کمک فوری به بازار سرمایه وارد عمل شوند. شاخص بورس تهران از اواسط فروردین ماه، پس از آنکه برخی نهادهای شبه دولتی ازجمله صندوق بازنشستگی صنعت نفت، عرضه های سنگین سهام را در دستور کار خود قرار دادند، به شدت سقوط کرد و به مرز 60هزار واحد نزدیک شد. در طول 40روز اخیر 10میلیارد دلار از ارزش بورس تهران کاسته شده است.
روزنامه همشهری با انعکاس موضوع رییس جمهور عراق، مهمان آخر هفته تهران، نوشت: فواد معصوم رییس جمهوری عراق برای نخستین بار پس از نشستن بر کرسی ریاست جمهوری دولت عراق، عصر روز گذشته برای سفری سه روزه وارد تهران شد. قرار است صبح امروز، وی در نخستین برنامه خود به دیدار حسن روحانی رییس جمهوری برود و مورد استقبال رسمی رییس جمهوری کشورمان قرار بگیرد.
این روزنامه با بررسی عنوان یمن، چشم انتظار آتش بس، نوشت: مقام های عربستان طی ماه های گذشته نشان داده اند که حرف هایشان درباره یمن به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست. به همین دلیل درحالی که از ساعت 11شب گذشته وعده توقف حملات و آتش بس 5روزه داده شده سازمان ها و نهادهای بین المللی با شک و تردید تحولات این کشور را پیگیری می کنند. روز گذشته و ساعاتی پیش از آغاز این آتش بس هم جنگنده های ائتلاف تحت رهبری عربستان چندین منطقه این کشور ازجمله صنعا، پایتخت را هدف حملات خود قرار دادند. تصاویر منتشر شده از 3 حمله هوایی به شمال صنعا خبر می دهد که باعث شد تا ستون های دود این شهر را فرابگیرد. در شهر عدن هم شاهدان عینی از ادامه حملات هوایی عربستان خبر داده اند. همچنین به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، در آستانه موعد آغاز آتش بس موقت، عربستان حضور نیروهای خود را در منطقه مرزی با یمن به شدت افزایش داده است. وزیر دفاع عربستان این اعزام گسترده نیرو به شهر مرزی نجران را پس از گسترش درگیری ها در این منطقه اعلام کرده است. مقام های ریاض تعداد دقیق نیروهای اعزامی را اعلام نکرده اند اما گفته اند که آنها مجهز به تسلیحات پیشرفته برای درگیری در مناطق کوهستانی هستند. یمنی ها که حالا پس از 6 هفته بمباران هوایی حتی به آب آشامیدنی هم به سختی دسترسی دارند در انتظار رسیدن کمک های بشردوستانه هستند. پیش از این هم سعودی ها توقف حملات هوایی خود به یمن را اعلام کرده بودند اما از فردای آن بار دیگر حملات خود را از سرگرفتند. عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرده که زمان پنج روزه این آتش بس قابل تمدید است اما گفته است که این آتش بس به شرطی است که تمام یمن را فرابگیرد.
گروه اطلاع رسانی**9128**9131



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن