تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803933065




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اطلاعات در یک نگاه- چهارشنبه بیست و سوم اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اطلاعات در یک نگاه- چهارشنبه بیست و سوم اردیبهشت تهران- ایرنا- «دست رد آمریکا بر سینه اعراب خلیج فارس»، «ناشران و مولفان نباید مالیات بپردازند» و «معاون رییس جمهوری: در مبارزه با رانت های مخفیانه خلاء قانونی داریم» خبرهای روزنامه اطلاعات در شماره روز چهارشنبه محسوب می شود.


این روزنامه تیتر یک را با عنوان دست رد آمریکا بر سینه اعراب خلیج فارس، بازتاب داد و نوشت: هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و منطقه خلیج فارس گفت: باراک اوباما، ریس جمهوری آمریکا درخواست کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای امضای پیمان دفاعی با آمریکا را رد کرده است. «رابرت مالی» خاطرنشان کرد، آمریکا از چند هفته پیش این موضوع را به اطلاع متحدان عربی خود رساند که امضای این پیمان با آنها امکان پذیر نیست. به گفته وی، با وجود این مخالفت، متحدان عربی آمریکا بعد از بازگشت از نشستی در پاریس که وزرای خارجه شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس و جان کری، وزیر خارجه آمریکا در آن حضور داشتند، بار دیگر خواستار امضای چنین پیمانی شدند. وی افزود: پس از این مساله، ملک سلمان با اوباما تماس گرفت تا به اطلاع وی برساند که نمی تواند این هفته به واشنگتن سفر کند. در این حال و در واکنش به خبر لغو سفر رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به نشست کمپ دیوید، کاخ سفید اعلام کرد این اقدام تاثیری در سیاست های واشنگتن نخواهد داشت. در این رابطه فاکس نیوز در گزارشی نوشت، کاخ سفید بسیار تلاش کرد عصبانیت خود را از نیامدن افرادی چون ملک سلمان به نشست کمپ دیوید پنهان کند. سی ان ان نیز اعلام کرد، آمریکا لغو سفر شاه عربستان به واشنگتن را کم اهمیت می داند. نیویورک تایمز هم در گزارشی با اشاره به اینکه غیبت پادشاه عربستان در کمپ دیوید نمایانگر تزلزل پیوند ریاض- واشنگتن است، نوشت: غیبت پادشاه عربستان در نشست کمپ دیوید نشان می دهد 2 کشوری که برای چندین نسل اهداف مشترکی در خاورمیانه داشتند، در حال حاضر به صورت اساسی دچار اختلاف شده اند.
روزنامه اطلاعات با انتخاب موضوع ناشران و مولفان نباید مالیات بپردازند، نوشت: رییس مجلس شورای اسلامی از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کرد. به گزارش ایسنا، حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و سید عباس صالحی رییس نمایشگاه بین المللی کتاب و معاون فرهنگی وزیر ارشاد در این بازدید رییس مجلس را همراهی می کردند. علی لاریجانی در نشست قانون گذاری و کتاب که بعد از ظهر سه شنبه در نمایشگاه کتاب تهران در جمع ناشران و نویسندگان برگزیده برگزار شد، اظهار کرد: ما در حال حاضر از نظر قانون کمبودی برای موضوع کتاب نداریم و قوانین ما نسبتا کفایت می کند اما مشکل اجرایی داریم. وی افزود: من امروز از معاونت قوانین مجلس خواستم قوانین مرتبط را بیاورند و نگاهی به آن ها انداختم، قوانین متعددی از سال 36 به بعد راجع به کتاب داشته ایم و بعد از انقلاب هم قوانین مختلفی تصویب شده است، مثلا معافیت مالیاتی ناشرین که در این باره قانون مشخصی وجود دارد.
معاون رییس جمهوری: در مبارزه با رانت های مخفیانه خلاء قانونی داریم، تیتر دیگر این روزنامه است. دکتر الهام امین زاده در نشستی که با عنوان «سیاست جنایی جمهوری اسلامی ایران و راهکارهای مبارزه با مفاسد اقتصادی» در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به لزوم ترجیح منافع جمعی بر فردی برای دستیابی به نظام توسعه یافته مردم سالار گفت: توسعه اقتصادی تنها با جلوگیری از فساد به دست می آید چراکه فساد اقتصادی و غیر اقتصادی با از بین بردن ارزش های اخلاقی به ابتذال اقتصادی و اخلاقی منجر خواهد شد. امین زاده با اشاره به این که سیاست های جنایی وکیفری کشور نیاز به بازنگری متناسب با ویژگی فرهنگی و اجتماعی دارد اظهار داشت: در مورد مبارزه با رانت های مخفیانه خلا ءقانونی داریم و باید در این زمینه چاره و تدبیر اندیشیده شود. وی بر نقش دسترسی آزاد به اطلاعات را به عنوان راهی برای رسیدن به اقتصاد سالم تاکید کرد و افزود: از موارد دیگر فساد انگیز این است که قانون منسوخ در کنار قانون جاری کشور اجرا می شود.
روزنامه اطلاعات با انعکاس عنوان امیر عبداللهیان: استراتژی ایران حمایت کامل از سوریه برای عبور از بحران است، نوشت: معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد که تصمیم استراتژیک جمهوری اسلامی ایران، ادامه حمایت کامل از سوریه برای مبارزه با تروریسم و عبور نهایی و پیروزمندانه از این بحران تحمیلی است. حسین امیرعبداللهیان در دیدار جمعی از شخصیت های فعال سوری در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، پایداری مردم و حکمت و درایت مسوولان این کشور و مقاومت ارتش را ستود و آن را عوامل اصلی ایستادگی سوریه در مقابل حجم سنگین توطئه ها ذکر کرد. وی ضمن تبریک پیروزهای ارتش سوریه در قلمون و شروع پیشروی های اخیر در مناطق شمالی این کشور به ملت سوریه، تاکید کرد: مردم سوریه همانگونه که توطئه ها و برنامه های دشمنان کشورشان را در صحنه های سیاسی و میدانی شکست دادند، امروز نیز با انسجام و وحدت داخلی، اجازه تحقق اهداف دشمنان از طریق جنگ روانی را نخواهند داد و سربلند از این محنت بیرون خواهند آمد.
این روزنامه با انتخاب موضوع توافق نظام بانکی درباره نرخ های سود حساب های کوتاه مدت،آورد: رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی با تاکید بر لزوم تجدید نظر شورای پول و اعتبار در آزاد گذاشتن تعیین نرخ سپرده های زیر یک سال، گفت: بانک های بزرگ در جلسه ای مشترک درباره نرخ سپرده های سه تا 9 ماه توافق کردند. به گزارش ایرنا، عبدالناصر همتی افزود: مدیران بانک های دولتی از جمله ملی، صادرات، تجارت، سپه و دیگر بانک های مهم، نرخ سپرده های سه ماهه،6 ماهه و 9 ماهه را به ترتیب 14، 16 و 19 درصد تعیین و بر رعایت این نرخ ها تاکید کردند. وی افزود: در جلسه مدیران بانک ها تصمیم گیری شد به سپرده های دفترچه ای زیر سه ماه هم بیشتر از 10 درصد سود پرداخت نشود.
گروه اطلاع رسانی**9348**9131



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن