تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805363805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اطلاعات در یک نگاه- دوشنبه بیست و هشتم اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اطلاعات در یک نگاه- دوشنبه بیست و هشتم اردیبهشت تهران- ایرنا- «معادلات تغییر می کند کابوس شکست عربستان در برابر انصارالله»، «افتتاح بزرگترین پل معلق خاورمیانه در مشکین شهر» و «برنامه دولت برای توسعه حمل و نقل ریلی» خبرهای روزنامه اطلاعات در شماره روز دوشنبه محسوب می شود.


این روزنامه تیتر یک را با عنوان معادلات تغییر می کند کابوس شکست عربستان در برابر انصارالله، بازتاب داد و نوشت: انصارالله پس از 53 روز مقاومت مقابل ائتلاف عربی به رهبری عربستان دست به تحرکات تازه نظامی زده و تلاش سعودی ها برای نابودی این جنبش مردمی ناکام مانده است. در همین رابطه، رسانه های یمن از استقرار سکوی های موشکی اسکاد متعلق به جنبش انصار الله در صعده و شهر «خمر» در شمال عمران واقع در مرزهای مشترک با عربستان خبر دادند. اهالی خمر نیز ورود این تجهیزات انصارالله و نیروهای عبدالله صالح به این شهر و صعده را تایید کردند. از سویی، منابع محلی از استقرار سکوی های موشکی به روستای «بیت الوداعی» در نزدیکی صنعا – صعده خبر دادند. در این حال، سرتیپ «یحیی محمد عبدالله صالح» رییس سابق دستگاه امنیت مرکزی ارتش یمن و فرزند برادرعلی عبدالله صالح، دیکتاتور سابق یمن گفت: درصورت آغاز تجاوز زمینی عربستان به یمن، آماده پاسخ به این حملات هستیم. وی افزود، متجاوزان در صورت رویارویی با قبایل و ارتش احساس درد نخواهند کرد زیرا سریعا به هلاکت می رسند. محمد صالح خاطرنشان کرد، عربستان به یمن تجاوز کرده است و مردم یمن به مداخله جویی خارجی به ویژه عربستان حساسیت دارند.
روزنامه اطلاعات با انتخاب موضوع افتتاح بزرگترین پل معلق خاورمیانه در مشکین شهر، نوشت: بزرگترین پل معلق خاورمیانه با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در مشکین شهر به بهره برداری رسید. پل معلق مشکین شهر به عنوان بزرگترین پل معلق خاورمیانه در ارتفاع 80 متری رودخانه «خیاوچای» ساخته شده، دارای 2 متر عرض است و 365 متر طول به عدد روزهای سال دارد. این پل در منطقه نمونه گردشگری خیاو تا «گیردولی» ساخته شده و برای ساخت پل و تاسیسات جانبی آن، بیش از 400 میلیارد ریال هزینه شده است. سلطانی فر در آیین بهره برداری از این پل گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه ساخت تاسیسات و ابنیه در تمامی زمینه ها از جمله گردشگری به توانایی های بسیار بالایی دست یافته است. او اضافه کرد: این توانمندی ها به گونه ای است که ما هم اکنون یکی از صادرکنندگان عمده خدمات فنی درجهان هستیم. وی نمونه این توانمندی ها را پل معلق مشکین شهر ذکر کرد و افزود: نقشه و تمام مراحل مطالعه، طراحی و اجرای این سازه توسط کارشناسان داخلی انجام شده است.
برنامه دولت برای توسعه حمل و نقل ریلی، تیتر دیگر این روزنامه است. وزیر راه و شهرسازی با بیان آنکه تا افق1400 طول شبکه خطوط ریلی کشور باید به بیش از 20 هزار کیلومتر برسد، گفت: تا زمان یادشده به 20هزار واگن باری، 22 هزار واگن مسافری و بیش از 750 دستگاه لکوموتیو نیاز داریم. به گزارش ایرنا، عباس آخوندی در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و تجهیزات وابسته در گفتگو با خبرنگاران افزود: تا افق 1400 باید تمامی سیستم های کنترل قطارهای کشور به تجهیزات اتوماتیک و هوشمند مجهز شوند. وی تاکید کرد: بسیاری از مبادی ورودی کلانشهرها بخصوص تهران باید چهار خطه و دیگر خطوط شبکه ریلی کشور تا زمان یادشده 2 خطه شوند. وی با اشاره به سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی یادآور شد: استقبال خوبی از این نمایشگاه به عمل آمده به طوری که امسال 150 شرکت داخلی و 20شرکت خارجی در این نمایشگاه شرکت کرده اند.
روزنامه اطلاعات با انعکاس عنوان سید حسن نصرالله: عربستان در جنایت روی اسراییل را سفید کرد، نوشت: دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت عید مبعث نبوی این عید را به مسلمانان جهان تبریک گفت و درخصوص تجاوز عربستان به یمن اظهار داشت: خطرناک تر از اصل تجاوز و جنگ عربستان سعودی و آمریکا علیه یمن، این است که آن ها به تمامی اقدامات ممنوعه دست زدند؛ مسایلی که حتی دشمن اسراییلی در جنایات و قتل عام هایش، مزارها و اماکن مقدس را هدف قرار نداد اما آنها چنین کردند. این اندیشه و فکر بیابانی بدوی باعث شده است تا این تجاوز حتی مزارها و قلعه ها و آثار تاریخی باستانی یمن را هم هدف قرار دهد. سیدحسن نصرالله تاکید کرد: ما با کمک شرافتمندان امت می توانیم به ساحل امن و آسایش برسیم، مانع وقوع نکبت جدید شویم و حتی از تحقق پروژه جدیدی که بخواهد اهداف خود را در سطح امت اسلام محقق سازد، ممانعت کنیم؛ هرچند تحقق این مهم مستلزم فداکاری بسیار باشد.
این روزنامه با انتخاب موضوع رشد اقتصادی امسال 3 درصد خواهد شد،آورد: روزنامه انگلیسی فایننشنال تایمز به نقل از رییس کل بانک مرکزی ایران پیش بینی کرد: چند ماه پس از توافق هسته ای، تحریم ها لغو شوند. به گزارش ایرنا، ولی الله سیف در مصاحبه با فایننشنال تایمز گفت: تحریم های اقتصادی ایران که منجر به بلوکه شدن میلیاردها دلار درآمد نفتی در حساب های خارج از کشور شده و راه دسترسی به بانک های بین المللی را مسدود کرده، در ماه های آینده و در پی توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی لغو خواهند شد. وی گفت: ایران نه فقط به سرمایه نیاز دارد، بلکه به فناوری و مهارت های عملی نیازمند است. از این رو براساس تمام نیازها مقررات بانکی را بازنگری خواهیم کرد و روابط ما با کشورهای دیگر در راه رفع این نیازها خواهد بود. سیف با اشاره به اینکه سیاست های دولت در مورد رشد پایدار اقتصاد، تک رقمی کردن تورم است، اضافه کرد: کشور از رکود اقتصادی خارج شده و نرخ رشد واقعی اقتصاد احتمالا در سال جاری به 3 درصد خواهد رسید.
گروه اطلاع رسانی**9348**9131



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن