تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804547588




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جوان در یک نگاه- دوشنبه بیست و هشتم اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جوان در یک نگاه- دوشنبه بیست و هشتم اردیبهشت تهران- ایرنا- روزنامه جوان با عناوین «2.5 میلیون بیکار و 70 میلیارد دلار واردات» و «مذاکرات از خط قرمز بگذرد رهبری مسایل را به مردم خواهند گفت» در شماره روز دوشنبه بر روی پیشخوان روزنامه فروشی ها قرار گرفت.


این روزنامه با اختصاص تیتر یک به موضوع 2.5 میلیون بیکار و 70 میلیارد دلار واردات، نوشت: متأسفانه در سال گذشته در حالی شاهد بیش از 70میلیارد دلار کالاهای خارجی دربازارهای کشور بودیم که با این پول می توانستیم در همین سال حدود 2میلیون شغل در کشور ایجاد کنیم، این در حالی است که کالاهای خارجی علاوه بر نابودی بخشی از واحدها و کارخانجات داخلی به دلیل اشاعه بیکاری امنیت ملی ایران را هدف قرار داده است. در حالی رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره طی سال های گذشته در سخنرانی های خود بهبود شرایط اقتصادی کشور را مورد توجه قرار داده است که به نظر می رسد دولتمردان و مدیران عملاً نتوانسته اند گام های صحیحی را در خصوص بهبود شرایط اقتصادی بر دارند. آماربالای کالاهای وارداتی از مبادی رسمی کم نبود حالا خبرهای دریافتی این رسانه از گوشه و کنار ایران از حادثه آفرینی کالاهای خارجی مورد استفاده در صنایع مختلف سبک و سنگین حکایت دارد که برخی از تحلیلگران تحریم های ناعادلانه غربی و بی توجهی برخی مدیران دولتی را علت ورود کالاهای فاقد استاندارد به ایران عنوان می کنند. تحریم های ناعادلانه غربی طی سال های اخیر موجب شد برخی واردکنندگان هر نوع کالای بی کیفیتی را از خارج از کشور وارد کنند، حالا به نظر می رسد این نوع کالاها به مشکل جدی صنایع بدل شده اند زیراعلت چندین حادثه جانی مشابه طی ماه های اخیر در صنایع عدم کیفیت کالاهای خارجی وارداتی عنوان شده است.
روزنامه جوان با انتخاب عنوان مذاکرات از خط قرمز بگذرد رهبری مسایل را به مردم خواهند گفت، نوشت: علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب هم تأکید کردند که خط قرمزها باید رعایت شود. البته تیم مذاکره کننده ما پایبند به این خط قرمزها هستند و باید آنها را رعایت کنند. همچنین وظیفه همه کسانی که در این زمینه کاری می کنند یا نظری می دهند این است که خط قرمزها را رعایت کنند. بر این موضوع تأکید می کنم که خط قرمز های اعلام شده «قطعی» هستند و به هیچ وجه این خطوط نباید از طرف مذاکره کنندگان نادیده گرفته شود. ولایتی تأکید می کند: امریکایی ها هر بار مذاکره می کنند، بعدش دبّه در می آورند و همان حرف هایی را که قبلاً به نوعی درباره آنها تفاهم حاصل شده است، 2 مرتبه تکرار می کنند و بعد ادعاهای جدیدی مطرح می نمایند. این معنایش همان خوی زیاده خواهی امریکاست که فکر می کنند می توانند با یک کار روانی و تبلیغاتی و با کش دادن قضایا، ایران را وادار کنند بیشترین امتیاز را بدهد و کمترین نتیجه را بگیرد. وزیر امور خارجه اسبق کشورمان در ادامه به سیاست های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نظامی می پردازد و بیان می کند: معلوم است که ما دنبال کار نظامی نیستیم، ولی نفس اینکه ایران بتواند قدرت هسته ای داشته باشد و قدرتمند باشد، آنها را می ترساند. مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری در پایان هشدارهایی را هم به تیم مذاکره کننده کشورمان داده و بیان می کند: کسانی که مذاکره می کنند و در متن جریان مذاکرات هسته ای هستند، جز اینکه خطوط قرمز را رعایت کنند، چاره دیگری ندارند. اگر روزی خدای نکرده از این خطوط گذر کنند، همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، ما در مسائل اساسی، محرمانه و غیرمحرمانه با مردم نداریم و واقعیات را به مردم خواهند گفت.
ظریف:دنبال رابطه حسنه با غرب نیستیم، تیتر دیگر این روزنامه است. محمد جواد ظریف در مصاحبه با مجله معروف اشپیگل گفت: ما از دولت قانونی سوریه حمایت می کنیم. اگر ما چنین اقداماتی نمی کردیم، اکنون ‏داعش در دمشق بود. ما گفته ایم که باید ‏راهکاری سیاسی برای حل بحران سوریه پیدا شود اما عده ای بر پیش شرط تأکید دارند. ‏ظریف تأکید کرد: همان افرادی که برای پایان حمام خون در سوریه پیش شرط گذاشتند، باید درباره اینکه بحران طولانی شده است، ‏پاسخگو ‏باشند. ‏ وزیر امور خارجه ایران همچنین همکاری با امریکا در نبرد با گروه تروریستی داعش را رد کرد و گفت: ایران شاهد « آمادگی جدی » امریکایی ها ‏برای برخورد با داعش نیست. ‏ وزیر خارجه ایران در حالی که درباره دستیابی به توافق هسته ای میان ایران و غرب ابراز امیدواری کرد اما در عین حال هشدار ‏داد ایران در پی برقراری روابط حسنه با غرب نیست. ‏
روزنامه جوان با انعکاس موضوع صدای آمریکا خاموش شد، نوشت: تغییرات محتوایی و برنامه سازی جدید در شبکه VOA باز هم نتوانسته آمار مخاطبان این شبکه رادیویی و تلویزیونی را بالا ببرد؛ نه تنها VOA بلکه سیاستگذاران عرصه تصمیم های استراتژیک رسانه ای در امریکا به این نتیجه رسیده اند که شبکه رادیویی « رادیو فردا» هم دیگر در جذب مخاطب موفق نیست؛ لذا سرمایه گذاری مالی روی این دو شبکه نمی تواند بازدهی لازم را برای سیاستگذاران امریکایی رقم بزند و آنها را به اهداف سیاسی شان برساند. این زمزمه ها حالا با بحران در شبکهVOA امریکا و برکناری کاوه باسمانجی، سردبیر این شبکه همراه شده است. از سوی دیگر «تام کبورن» که یکی از سناتورهای صاحب نفوذ جناح جمهوریخواه ایالات متحده امریکاست به تازگی در اظهارنظری گفته که ادامه کار صدای امریکا و رادیو فردا تنها اضافه بار و هزینه ای اضافه بر دوش مالیات دهندگان امریکایی است.
این روزنامه با بررسی عنوان جنون اتمی رژیم صهیونیستی، نوشت: موشه یلعون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یک اظهار نظر بی سابقه که به تازگی رسانه ای شده، گفته که تل آویو اگر نتواند از طریق عملیات های متعارف تهدید ایران را برطرف کند، همان اقدامی را انجام خواهد داد که امریکا در هیروشیما و ناکازاکی علیه ژاپنی ها انجام داد. در حالی که رژیم صهیونیستی به طور سنتی درباره داشتن یا نداشتن سلاح هسته ای دکترین ابهام در پیش گرفته، این برای اولین بار است که یک مقام رسمی رژیم صهیونیستی تلویحاً استفاده از سلاح هسته ای را مطرح نمی کند. بر اساس برخی برآوردهای غیر رسمی، رژیم صهیونیستی بین 200 تا 400 کلاهک اتمی دارد. سایت یو اس نیور ریپورت روز ششم مه 2015، یعنی حدود دو هفته قبل همزمان با این تهدید، در گزارشی با عنوان «بمب بیرون از تاریکخانه» نوشته بود که اسرائیل در برخورد با یک ایران هسته ای و یک دولت فلسطینی باید پایان ابهام هسته ای را شروع کند. در این گزارش آمده است: «مطمئناً بی ثباتی رو به رشد در خاورمیانه اکنون ظرفیت جنگ های گران را چه به طور عمدی و چه در اثر سوء محاسبه، برجسته می کند. از منظر کاملاً انتقادی و حفظ بازدارندگی معتبر علیه ایران در حال هسته ای شدن، اسرائیل باید برای بررسی مجدد و تغییر سیاست ابهام طولانی مدت خود اقدام نماید.»
گروه اطلاع رسانی**9128**9131



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن