تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه درماههاى ديگر تمام قرآن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815051705




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خیزش گسترده گرد و خاک، زندگی را در شرق کشور فلج کرد


واضح آرشیو وب فارسی::

طوفان گرد و خاک شدید، شرق کشور را در نوردید

سازمان هواشناسی کشور از وقوع طوفان گرد و خاک شدید در مناطق شرقی کشور خبر داد. به گفته مسئولان این سازمان، وزش بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان باعث خیزش شدید گرد و خاک شده و کیفیت هوا را به شدت کاهش داده است.

در روزهای اخیر، بسیاری از شهرهای این مناطق از جمله زاهدان و بیرجند شاهد آلودگی شدید هوا و کاهش دید بودند. حتی در برخی مناطق، شعاع دید به کمتر از ۵۰۰ متر رسیده است.



علت این پدیده طبیعی چیست؟

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی، علت اصلی این پدیده را وزش بادهای ۱۲۰ روزه و تعامل فشارهای جوی در منطقه دانست. وی همچنین تأکید کرد که کاهش بارندگی و خشکسالی‌های اخیر، شرایط را برای تشدید این پدیده مساعدتر کرده است.

اثرگذاری طوفان گرد و خاک بر زندگی مردم

این طوفان علاوه بر مشکلات تنفسی، می‌تواند بر فعالیت‌های روزمره مردم، از جمله کشاورزی، حمل و نقل و سلامت افراد تأثیر منفی بگذارد. همچنین، گرد و خاک می‌تواند به تاسیسات زیربنایی مانند فرودگاه‌ها و نیروگاه‌ها آسیب برساند.

توصیه‌های سازمان هواشناسی

سازمان هواشناسی به مردم مناطق درگیر توصیه می‌کند تا در روزهای آینده از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند. همچنین، توصیه می‌شود که کشاورزان اقدامات لازم برای محافظت از محصولات کشاورزی خود را انجام دهند.

جمع‌بندی

طوفان گرد و خاک اخیر در شرق کشور، نشان‌دهنده تأثیرات تغییر اقلیم و خشکسالی بر این منطقه است. برای مقابله با این پدیده، نیاز به همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی و مردم است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن