تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819522487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همشهری در یک نگاه- یکشنبه بیست و هفتم اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همشهری در یک نگاه- یکشنبه بیست و هفتم اردیبهشت تهران- ایرنا- روزنامه همشهری در شماره روز یکشنبه عنوان های «خلیج فارس ناامن، برای همه ناامن خواهد بود» و «کار ملی و محلی باید تفکیک شود» را برای انتشار در صفحه نخست برگزیده است.


این روزنامه با اختصاص تیتر یک به موضوع خلیج فارس ناامن، برای همه ناامن خواهد بود، نوشت: در خجسته سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص)، رهبر انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، محور اصلی سیاست های خباثت آلود استکبار در منطقه را، در شرایط کنونی، ایجاد جنگ های نیابتی خواندند و تأکید کردند: آنها به دنبال منافع خود و پر کردن جیب کمپانی های اسلحه سازی هستند، بنابراین کشورهای منطقه باید هوشیار باشند تا اسیر این سیاست ها نشوند. ایشان یکی دیگر از ادعاهای دروغین امریکا را، ادعا درخصوص امنیت منطقه خلیج فارس دانستند و افزودند: امنیت خلیج فارس مربوط به کشورهای این منطقه است که دارای منافع مشترک هستند و نه امریکا. بنابراین امنیت منطقه خلیج فارس باید به وسیله کشورهای همین منطقه تأمین شود. رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه امریکا به دنبال تأمین امنیت منطقه خلیج فارس نیست و صلاحیت اظهار نظر در این خصوص را هم ندارد، گفتند: اگر منطقه خلیج فارس امن باشد، همه کشورهای منطقه از این امنیت بهره مند خواهند شد اما اگر خلیج فارس ناامن شود، برای همه کشورهای منطقه ناامن خواهد بود. حضرت آیت الله خامنه ای نمونه دیگر از دروغ بودن ادعای امریکایی ها مبنی بر تلاش برای حفظ امنیت منطقه را، اوضاع تأسف بار یمن خواندند و افزودند: امروز یمن به صحنه کشتار کودکان و زنان بیگناه تبدیل شده است که عامل آن کشورهای به ظاهر مسلمان هستند اما طراح و عامل اصلی آن، امریکا است. ایشان با اشاره به ادعای دروغین دیگر امریکایی ها مبنی بر حمایت ایران از تروریسم، خاطرنشان کردند: ملت ایران با تروریسمی که با پول و حمایت امریکا، در داخل کشور، سربلند کرده بود، قاطعانه مقابله کرد، آن وقت ایران متهم به حمایت از تروریسم می شود! در حالی که آن کسی که آشکارا از تروریسم حمایت می کند، امریکا است.
روزنامه همشهری با انتخاب عنوان کار ملی و محلی باید تفکیک شود، نوشت: اجلاس مشترک روسای شوراهای اسلامی و شهرداران مراکز استان ها در ساختمان شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد. این اجلاس با موضوع اصلی تنظیم مقدماتی برای تعیین جایگاه مدیریت شهری در برنامه ششم توسعه کشور تشکیل شده بود تا مسوولان مختلف شهری نظرات خود را در این رابطه بیان کنند. محمدباقر قالیباف شهردار تهران هم طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این اجلاس بر ضرورت تفکیک کارهای ملی و محلی و تقویت جایگاه شوراها و مدیریت های محلی در کشور تأکید کرد. شهردار تهران در این مراسم با تأکید بر ضرورت توجه به جایگاه شوراها در کشور، عنوان داشت: مسیری که کشور براساس قانون اساسی انتخاب کرده است، راهی جز تقویت روزبه روز شوراها و مدیریت های محلی ندارد و توجه به تقویت مدیریت های محلی امری اجتناب ناپذیر است. وی گفت: ضروری است تفکیک کار ملی و محلی اتفاق بیفتد به نحوی که امور محلی به شوراها و شهرداری ها برای خدمت بهتر به مردم واگذار شود و دولت مرکزی هم به مسائل کلان، ملی و بین المللی خودش بپردازد.
دو جشن برای یک قهرمانی، تیتر دیگر این روزنامه است. فصل چهاردهم از لیگ برتر فوتبال ایران به نام سپاهان شد. پرافتخارترین تیم لیگ برتر برای پنجمین مرتبه قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کرد. سپاهان اما در روز پایانی و از میان سه تیمی که مثلث قهرمانی را تشکیل می دادند، کمترین شانس را داشت. چه رویارویی تراکتورسازی و نفت تهران در تبریز و قهرمانی یکی از این 2 تیم محتمل تر به نظر می رسید. تنها تساوی این 2 تیم و پیروزی زردهای اصفهانی برابر سایپا می توانست سپاهان را رستگار کند.
روزنامه همشهری با انعکاس موضوع شکایت بانک مرکزی از غیرمجازها، نوشت: بانک مرکزی پرونده مؤسسات مالی غیرمجازی که هشدارهای این بانک را جدی نگیرند و به فعالیت غیرقانونی خود ادامه دهند، به قوه قضاییه ارسال می کند. حمید تهرانفر معاون نظارتی بانک مرکزی در اظهار نظری که بر سایت بانک مرکزی منتشر شده است، تصریح کرد: بدیهی است درصورت تداوم این وضعیت، بانک مرکزی نیز سکوت نخواهد کرد و درصورت مشاهده حتما علیه مؤسسات متخلف به مرجع قضایی شکایت خواهد برد. جرم آشکار این قبیل تشکل های غیرمجاز، بدون شک اخلال در نظام اقتصادی کشور و ایجاد مانع برای پیشبرد اهداف مسئولان سیاستگذار پولی است که جرم سنگینی است و قطعا مجازات های سنگینی را به دنبال خواهد داشت.
این روزنامه با بررسی عنوان عبور از دروازه اشک برای فرار از یمن، نوشت: آتش بس موقتی که از شامگاه دوازدهم می (بیست و دوم اردیبهشت) در یمن برقرار شد و تا ساعت 23 بیست و هفتم اردیبهشت ادامه خواهد داشت، فرصتی به سازمان های امدادی داد تا کمک های ضروری را به برخی مناطق این کشور جنگ زده برسانند. توقف حمله های هوایی همچنین مجالی هم به عده ای از مردم داده تا از مهلکه جنگ فرار کنند. هزار و 500کشته و 6هزار و 200زخمی طی 2ماه، آخرین آمار رسمی سازمان ملل از تلفات حمله های هوایی ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان علیه یمن است که روز پنجشنبه گذشته از سوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (UNOCHA) اعلام شد. این البته همه واقعیت نیست.
گروه اطلاع رسانی**9128**9131



27/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن