تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819906909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آرمان در یک نگاه- یکشنبه بیست و هفتم اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آرمان در یک نگاه- یکشنبه بیست و هفتم اردیبهشت تهران- ایرنا- روزنامه آرمان در شماره روز یکشنبه به بررسی عنوان های «تغییر در پاستور حتمی است» و «نکند دیگران خبر راست را بگویند» پرداخت.


این روزنامه با انتخاب موضوع تغییر در پاستور حتمی است، به عنوان تیتر یک نوشت: تغییر در ترکیب کابینه نه برای زیر سوال بردن عملکرد نزدیک به 2 ساله دولت است بلکه امید به تحقق وعده های باقی مانده دکتر حسن روحانی در ابتدای آغاز حضور در پاستور باید تعبیر شود. وزرا و معاونین و حتی مشاورین رییس جمهور که در ابتدای آغاز کار معرفی شدند هر یک دارای سوابق درخشانی طی سال های پس از انقلاب بودند اما به هر حال تغییر و جایگزین کردن نیروهایی باسابقه همانند خود آنها می تواند انگیزه ای برای تحقق وعده ها باشد. «آرمان» چندی پیش در گزارشی به شکل مفصل بر لزوم تغییر در کابینه با هدف پویایی بیشتر تاکید کرد که در آن گزارش نام چند وزیر هم ذکر شده بود که تنها یک وزیر از آن جمع تغییر خود را از طریق سخنگوی وزارتخانه اعلام کرد. به هر حال دلسوزان دولت بر این اعتقاد هستند که حضور افکار جدید برای تنوع بخشی و ارایه پیشنهادات جدید منافی با متخصص و کاردان بودن افرادی نیست که در ابتدا از سوی روحانی معرفی شدند و در گزارش «آرمان» هم به این نکته تاکید شده بود اما برخی که تمایلی به پیشبرد امور به دست دولت نداشتند به تقبیح گزارش پرداختند اما اکنون چند روزی است که دولتمردان نوشتار «آرمان» را تایید می کنند. به عنوان مثال سخنگوی دولت اخیرا در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر برخی وزیران و استانداران از سوی رییس جمهوری ابراز کرد: طبق اصل 113 قانون اساسی، رییس جمهوری مسوول اجرای قانون در کشور و پس از مقام معظم رهبری عالی ترین مقام در کشور است و در این پیوند نیز دارای اختیاراتی است. وی افزود: در مقابل اختیاراتی که رییس جمهوری برعهده دارد، مردم نیز مطالباتی از وی دارند که طبیعی است رییس جمهوری از عملکرد خود و مجریان کشور ارزیابی داشته باشد و در این ارزیابی ها، جابه جایی برخی افراد نیز ضروری باشد.
روزنامه آرمان با انعکاس موضوع نکند دیگران خبر راست را بگویند، به نقل از رییس جمهور نوشت: نکند دیگران خبر راست را بگویند و ما خبر دروغ را. حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم افتتاحیه سی ودومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم تصریح کرد: نکند در روزگاری قرار بگیریم که از اسلام فقط نامش و از قرآن فقط نشانش در میان ما باقی مانده باشد. گرچه خواندن و حفظ قرآن، عبادت و ارزش والایی دارد اما آنچه مهم است پیروی از قرآن است و باید اجرای دستورات آیات قرآن مجید را در زندگی و جامعه مشاهده کنیم. وی افزود: مبادا روزی فرا برسد که غیرمسلمانان در عمل به قرآن از ما پیشی بگیرند. اکنون ملتهایی که سالها با هم می جنگیدند در کنار هم قرار گرفته اند و اتحادیه تشکیل داده اند و ما نباید شاهد گسترش تفرقه میان مسلمانان و کشورهای اسلامی باشیم.
این روزنامه با انتشار عنوان «تشیع» در ایران یک ملیّت ساخته است، آورد: انقلابیون مسلمانی که وارد مبارزه شدند، ازطیف سنتی نبودند بلکه نوعی نواندیشی و پویایی فقهی در نگاهشان بود و با همین نگاه وارد جهاد شدند و ساختار انقلاب را نیز همین جریان نواندیشی دینی شکل داد؛ این جملاتی که بود که از زبان نوه امام(ره) در جمع دیدار فعالان سیاسی خوزستان مطرح شد. آیت الله سیدحسن خمینی در این جلسه به حل اختلافات قومی توسط مردم خوزستان تاکید کرد. یادگار امام در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی استان خوزستان، با بیان اینکه جامعه ما دِین بسیار بزرگی به اهل بیت(ع) دارد، اظهار کرد: اسلام، تشیع و شخص امیرالمومنین(ع) در جامعه ایران یک ملیت ساخته است. وی با اشاره به سخنان حضار در جلسه در خصوص مشکلات و محرومیت های اهالی عرب خوزستان، افزود: موضوع عرب های خوزستان اساسا بحث ملی ندارد، زیرا ملیت ما ملیت قومی نبوده و ملیت پیامبر و امیرالمومنین(ع) است.
هوشیارانه باید با جاهلیت مدرن مقابله کرد، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. در خجسته سالروز عید مبعث پیامبر نور و رحمت خاتم النبیین حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله، مسوولان نظام، سفیران کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. مقام معظم رهبری با تاکید بر لزوم بهره گیری از درس های بعثت برای مقابله هوشیارانه با جاهلیت مدرن امروز که بسیار خطرناک تر و مجهزتر از جاهلیت قبل از اسلام است، استکبار و در راس آن آمریکا را عامل اصلی شکل گیری «جاهلیت مدرن» دانستند و گفتند: تجربه 35 سال گذشته جمهوری اسلامی ایران، نشان داده است که امت بزرگ اسلامی با حفظ 2 اصل «بصیرت» و «عزم و همت» می تواند در مقابل این جاهلیت بایستد و آن را شکست دهد. ایشان با تبریک عید بزرگ و تاریخی مبعث به ملت ایران و مسلمانان جهان و همه انسان های آزاده، بشریت را نیازمند درس های بعثت و بازخوانی این درس ها دانستند و افزودند: بعثت پیامبر(ص) برای مقابله با جاهلیتی بود که نه فقط مخصوص جزیره العرب، بلکه بر امپراتوری های آن روز دنیا نیز حاکم بود. مقام معظم رهبری با اشاره به بازتولید جاهلیت دوران قبل از اسلام در عصر کنونی، بر همان 2 پایه «شهوت» و «غضب»، افزودند: امروز نیز شاهد شهوترانی بی منطق و بی مهار و قساوت و کشتار بی حد و مرز هستیم با این تفاوت که جاهلیت کنونی متاسفانه مجهز به سلاح علم و دانش شده و بسیار خطرناک تر است. ایشان تاکید کردند: البته در مقابل، اسلام نیز مجهزتر و نیروی عظیم اسلامی با استفاده از ابزارهای گوناگون در دنیا گسترده شده و امید به موفقیت نیز بالاست اما شرط آن «بصیرت» و «عزم و همت» است. حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر اینکه شرایط کنونی کشورهای اسلامی و ناامنی، برادرکشی و تسلط گروههای تروریستی در کشورهای منطقه، نمونه هایی از جاهلیت مدرن امروز است که نتیجه طراحی قدرتهای استکباری و در راس آنها آمریکاست، گفتند: آنها برای اجرای اهداف شوم و حفظ منافع خود، از تبلیغات گسترده مبتنی بر دروغ نیز استفاده می کنند که نمونه آن ادعای آمریکایی ها در مبارزه با تروریسم است.
این روزنامه با انتشار موضوع معمای جمعه تبریز، آورد: قرار است رییس جمهور روز چهارشنبه به تبریز سفر کند. مردم تبریز هم حسن روحانی را دوست دارند و برای موفقیت او دعا می کنند. اما آیا این محبوبیت می تواند برای تندروها قابل تحمل باشد؟ به طور قطع آنها نمی توانند استقبال گسترده مردم تبریز از رییس جمهور را ببینند و شعار «یاشاسین روحانی» را بشنوند. پس چه بهتر که این بار مسیر ناموفق قبلی یعنی تخریب سیاسی را کنار گذاشته و وارد عرصه دیگری شوند. هواداران تیم تراکتورسازی تبریز نیز جزو همان مردم خونگرم تبریز هستند که روز چهارشنبه به استقبال رییس جمهور و هیات دولت خواهند رفت. روز جمعه برخی در فضای مجازی با سوءاستفاده از فضای ورزشی و بازی فوتبال خواستند اتفاقات بازی تراکتورسازی و نفت تهران را بهانه ای کنند تا مسیر هموار سفر روحانی به تبریز را ناهموار کنند. این تندروها اطلاعات غلط را در سایت های خودشان منتشر می کردند اما تماشاگران تبریزی به این اقدام کودکانه خندیدند و خود را برای استقبال از رییس جمهور آماده کردند تا بار دیگر تیر تندروی به سنگ میانه روی بخورد. کسانی که از احساسات پاک جوانان برای رسیدن به اهداف سیاسی خود سوءاستفاده می کنند بدانند که جوانان تبریزی مسایل ورزشی به ویژه بازی روز جمعه تراکتورسازی و نفت را با مسایل کلان کشور و استان خود مخلوط نخواهند کرد و آنها اگر انتقاد و اعتراضی دارند از راه قانون آن را پیگیری خواهند کرد.
گروه اطلاع رسانی**9348**9131



27/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن