تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819522684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابتکار در یک نگاه- یکشنبه بیست و هفتم اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ابتکار در یک نگاه- یکشنبه بیست و هفتم اردیبهشت تهران- ایرنا- روزنامه ابتکار موضوع های «خلیج فارس ناامن برای همه ناامن خواهد بود»، «روایت سید حسن از آزاد اندیشی دینی امام (ره) » و «تمرین حزب شدن » را در صفحه نخست شماره روز یکشنبه مورد بررسی قرار داد.


این روزنامه تیتر یک را به عنوان خلیج فارس ناامن برای همه ناامن خواهد بود، اختصاص داد و نوشت: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، با تاکید بر لزوم بهر ه گیری از درسهای بعثت برای مقابله هوشیارانه با جاهلیت مدرن امروز که بسیار خطرنا ک تر و مجهزتر از جاهلیت
قبل از اسلام است، استکبار و در راس آن آمریکا را عامل اصلی دانستند و گفتند: تجربه35 سال گذشته جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که امت بزرگ اسلامی با حفظ و شکل گیری دو اصل «عزم و همت» و « بصیرت» می تواند در مقابل این جاهلیت بایستد و آن را شکست دهد. رهبر انقلاب اسلامی با تبریک عید بزرگ و تاریخی مبعث به ملت ایران و مسلمانان جهان و همه انسانهای آزاده، بشریت را نیازمند در سهای بعثت و بازخوانی این درسها دانستند و افزودند: بعثت پیامبر (ص) برای مقابله با جاهلیتی بود که نه فقط مخصوص جزیره العرب، بلکه بر امپراطوری های آن روز دنیا نیز حاکم بود.
روزنامه ابتکار با بازتاب موضوع روایت سیدحسن از آزاد اندیشی دینی امام (ره)، نوشت: یادگار امام(ره) با تاکید بر اینکه نواندیشی را باید در چارچوب دینی دنبال کنیم،گفت: یکی از دلایل بارور نشدن بحث نواندیشی دینی این بود که عمر امام کفاف نداد و چارچوب اصلی و اصول ثابت آن به رغم مشخص شدن، تبیین نشد.حجت الاسلام سید حسن خمینی در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی استان خوزستان، با بیان اینکه جامعه ما دِین بسیار بزرگی به اهل بیت(ع) دارد، به یک سال پایانی عمر امام اشاره کرده و یادآور شد: ایشان در آن سال سدهای بزرگی را شکستند که بعضا اکنون هم بحث از آنها غیر ممکن است. وی در آسیب شناسی جریان فکری نواندیشی دینی گفت: نواندیشی به معنای آن نیست که هیچ اصولی وجود ندارد؛ بلکه اصول باید تعریف شود و شاید یکی از دلایل بارور نشدن بحث نواندیشی دینی این بود که عمر امام کفاف نداد و چارچوب اصلی و اصول ثابت آن به رغم مشخص شدن، تبیین نشد. لذا این عرصه رشد ناهمگونی پیدا کرد.
و عده ای آن را به سمتی بردند که از بین برود؛ طبیعتا در چنین شرایطی طرف مقابل به خوبی سوءاستفاده می کند و ایرادهای جزئی در این طرف را به کل آن تعمیم می دهد؛ لذا موضوع نواندیشی را در چارچوب دینی باید دنبال کنیم. وی در پایان با محکوم کردن آن چه به عنوان جنایت در یمن واقع می شود کلام امام خمینی(ره) درباره آل سعود را یادآور شد گفت: یمن مرز حق طلبی و ایستادگی است و همه وظیفه داریم به این امر مهم کمک کنیم.
روزنامه ابتکار با انعکاس موضوع تمرین حزب شدن، نوشت: فراکسیون رهروان ولایت که عنوان فراکسیون اکثریت مجلس را نیز بر خود دارد، مدتی است که به تلاش کاظم جلالی، رئیس این فراکسیون و با حمایت معنوی علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به حزب شدن فکر می کند. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان تبدیل این فراکسیون به حزب را ناممکن می دانند. مهمترین دلیل این افراد، همگون نبودن چهره های عضو این فراکسیون و عدم توان تصمیم گیری و تصمیم سازی در شرایط حساس مجلس به دلیل ناتوانی در همراه کردن اعضا با نظری واحد است. از انتخابات گذشته هیات رئیسه مجلس و مواردی مثل استیضاح وزیر علوم دولت یازدهم نیز به عنوان مصادیق این ماجرا یاد می شود.
این موضوع در حالی است که گروه هایی مثل جبهه پایداری به عنوان جزیی از فراکسیون اصولگرایان مجلس، توانسته اند حضور موثرتری از خود برای پیشبرد برنامه ها و اعمال نوع نگاهشان نشان دهند. حال در شرایطی که آخرین انتخابات هیات رئیسه مجلس نهم اوایل خرداد ماه امسال برگزار می شود، باید دید که این بار فراکسیون رهروان ولایت می تواند با اثرگذاری بیشتر بر انتخاب ترکیب هیات رئیسه مجلس، انتقادها را درباره ناهماهنگی و عدم همراهی اعضایش با یک رای واحد پشت سر بگذارد یا خیر.
این روزنامه با درج عنوان تبریز شوکه شد، نوشت: اتفاقاتی که در 8 دقیقه پایانی بازی تراکتورسازی و نفت تهران رخ داد از نادرترین و کمیاب ترین اتفاقاتی است که شاید به جرات باید گفت فقط در فوتبال ایران رخ می دهد. سیستم فوتبال ما اصولا به گونه ای در حال پیشرفت است که اگر چنین مسائلی پیش نیاید باید تعجب کرد. اینکه سپاهان توانسته بود دو بر صفر سایپا را شکست دهد و تساوی 3 بر 3 نفت مقابل تراکتورسازی تیم اصفهانی را قهرمان لیگ می کرد چه منافاتی با این داشت که حقیقت را به مردمی که پاکند و بی قرار نگویند؟ آیا دروغ گویی و اشاعه آن برای مردمی که پرشورند راهگشای خوبی برای جلوگیری از اتفاقات بدتر بود؟ آیا این بازی کردن با احساسات، کلک بدون فکر نیست؟ حالا دیگر کار از کار گذشته و چرا چرا گفتن ها دیگر فایده ای ندارد. اکنون باید گفت چگونه می توان زخم بر دل نشسته این مردم را التیام داد؟ نکند همه چیز به همین راحتی فراموش شود؟ آیا این هواداران حقشان دلداری نیست؟ آنهایی که فکر کردند با گفتن دروغ مصلحتی می توانند پرشوری عده ای مشعوف را کور کنند چهره اولیویرا را دیدند که چطور بعد از فهمیدن اینکه قهرمان نشده در مرز سکته بود. اگر روزجمعه اتفاق بدی برای یک نفر از آنهایی که در ورزشگاه بودند می افتاد چه کسی جوابگو بود؟ حالا باید دوستانی که این شرایط را رقم زدند منتظر تبعات بعدی این موضوع هم باشند که چه شایعاتی به راه می افتد و آنها هستند که باید این اتفاقات را جمع کنند.آنها باید جلوی این قصه را بگیرند که می خواستند سپاهان را قهرمان کنند.
گروه اطلاع رسانی**9160**9131



27/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن