تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819937392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابتکار در یک نگاه- پنجشنبه بیست و چهارم اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ابتکار در یک نگاه- پنجشنبه بیست و چهارم اردیبهشت تهران – ایرنا – روزنامه ابتکار موضوع های «ائتلاف با هنر لابی گری»، «خشکسالی شوخی ندارد» و «رایزنی ها برای حل مشکل ریزگردها» را در صفحه نخست شماره روز پنج شنبه مورد بررسی قرار داد.


این روزنامه تیتر یک را به عنوان، ائتلاف با هنر لابی گری، اختصاص داد و نوشت: محمدرضا باهنر یکی از چهره های اثرگذار جناح اصولگراست که تلاش می کند در فقدان برخی رهبران پیشین اصولگرایی نقش پررنگ تری را در تصمیم سازی های این جریان ایفا کند. اظهارنظرهای اخیر او روشن می کند که برنامه هایی برای انتخابات و شکل دادن به ترکیب مجلس آتی دارد. به همین خاطر اختلافات او با دیگر چهره های اصولگرا و تمایل های او برای ائتلاف با برخی گروه ها به نوبه خود قابل توجه است و می توان وضعیت جریان اصولگرا را تا حدی روشن کند. نماینده دوره های دوم، سوم، چهارم، پنجم، هفتم، هشتم و نهم نماینده مجلس با توجه به سابقه طولانی فعالیت در پارلمان و قدرت چانه زنی به سلطان لابی معروف است. اثرگذاری وی بعد از فوت مرحوم عسگر اولادی و به عهده گرفتن ریاست جبهه پیروان خط امام و رهبری از قبل بیشتر شده و باید دید که چگونه از ظرفیت های این جبهه برای دستیابی به اهداف جریان خود استفاده می کند. تبدیل شدن به مکانی برای صله رحم سیاسی، تبدیل شدن به حزب جامع و فراگیر در بدنه اصول گرایی، تنظیم برنامه های خود در راستای ایجاد ائتلافی به منظور حضور مشخص و مقطعی سایر احزاب اصول گرا، سه سناریویی است که باهنر چندی قبل برای جبهه پیروان خط امام ترسیم کرد. به نظر می رسد وی قصد دارد در چاچوب همین جبهه به نقشی محوری در جریان اصولگرایی برسد و بر همین اساس اجماعی را برای انتخابات آتی در این جریان فراهم آورد.
روزنامه ابتکار با بازتاب موضوع، خشکسالی شوخی ندارد، نوشت: کمی از فصل سرما که عبور می کنیم، نفس های مان تنگ و تنگ تر می شود از بس که همه چیز قرار می شود بر سرمان فرو بریزد. مثل شراره های آتشینی که از زمین و زمان از کف آسفالت ها تا آسمان آبی که نگاه کردن به آن چشمان مان را خود به خود می بندد و بعد از چند دقیقه سیاهه ای را به ما اهـــدا مـــی کند. مثل خشکیدن و سوختن لبه گلبرگ ها و برگ های درختان. گوشه ای قهوه ای یا زرد رنگ که سوغات همین روزهاست. از خشکسالی زیاد گفته شده و خوانده شده تا جایی که هر بار نام این پدیده را می شنویم، زبان مان تا ته حلق مان خشک می شود و بارها و بارها آب دهان مان را قورت می دهیم. منابع آبی در ایران، خشک می شود. این شاید یکی از همان بــــدترین هایی باشد که در این میان به چشم می خورد. مساله ای که تاثیرات منفی خود را روی وضعیت آب آشامیدنی و کشاورزی و ... خواهد گذاشت. هر چه به تابستان نزدیک تر می شویم، این وضعیت نمود بیشتری پیدا می کند. زمین های ترک خورده، آسفالت های خشکیده، چهره های آفتاب زده و آفتاب سوخته و شیر آب هایی که بیهوده باز گذاشته می شوند و هیچ اهمیتی به آنها داده نمی شود. راستی تا فصل گرما، چند روز دیگر مانده است؟
این روزنامه با انعکاس عنوان، رایزنی ها برای حل مشکل ریزگردها، نوشت: رئیس جمهوری با بیان اینکه مردم یمن به کمک های دارویی، پزشکی و به مواد غذایی نیازمند هستند گفت: در یمن باید یک آتش بس فوری واقعی و نه آتش بسی در مقام سخن اتفاق افتد. حجت الاسلام حسن روحانی در نشست مشترک خود با رئیس جمهوری عراق اظهار کرد: یمن یک مساله منطقه ای یا سیاسی نیست، بلکه یک مساله انسانی برای کشورهای منطقه و جهان است. ندای مظلومیت مردم یمن باید به گوش همه برسد. وی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر عراق گفت: ملت عراق ملتی واحد است و برای ثبات و انسجام خود برنامه دارد و اجازه نمی دهد سایر کشورها برای تجزیه عراق تصمیم بگیرند. روحانی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در گفت وگوها با رئیس جمهوری عراق درباره ی اتصال راه آهن و بزرگراه های دو کشور تردد کالاها و مسافران و در زمینه همکاری بیشتر در حوزه نفت و گاز و انرژی و صنعت، گفت و گو کرده ایم. همچنین در رابطه با مسائل ریزگردها نیز صحبت هایی انجام شد. ریزگردها یک مشکل زیست محیطی برای کل منطقه است. راه حل مقابله با این پدیده نیز همکاری همه کشورهای منطقه است.
روزنامه ابتکار با درج موضوع روایت لاریجانی از دیپلماسی ساندویچی، نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده، تحولات دوره نگارش متن را با دقت رصد می کنیم و مسئولان مربوطه نیز موظف اند نتایج مذاکرات را با نمایندگان مجلس در میان بگذارند. علی لاریجانی طی نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عده ای مرتب حرافی می کنند که ایران قصد سلطه بر منطقه را دارد و این هم از دروغ پردازی های آنان است که قصد دارند پشت آن پنهان شوند و من از آنها سوال می کنم در این سی و اندی سال پس از انقلاب کی ایران به کشوری کوچک یا بزرگ در منطقه دست اندازی کرد یا تجاوز نمود؟ این شماها بودید که پشت سر صدام جمع شدید تا به ایران حمله کند و بعد گفتید ما اشتباه کردیم که به صدام کمک کردیم و حتی با همه این اقدامات ستمگرانه بعد از آنکه صدام به سعودی و کویت حمله کرد ما صدام را محکوم کردیم و تلافی نکردیم. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت های خود ضمن بیان خاطره ای از انتخابات ریاست جمهوری و توزیع ساندویچ توسط ستاد نمایندگی در مقابل حسینیه ارشاد تهران، گفت: عده ای که این ساندویچ ها را خوردند به او رای ندادند و سوال برایشان ایجاد شد که آیا کار درستی کردند؟ خلاصه تلاش برای جذب مردم با پول عاقبت همان دیپلماسی ساندویچی است و آیا این برای کشور اسلامی زشت نیست که در وسط مذاکرات هسته ای وزیر امور خارجه بفرستد و در فرودگاه درخواست کند که مذاکرات به نتیجه نرسد و وعده هایی مختلف مثل پایین آوردن قیمت نفت را به آنها بدهد. خیلی تعجب آور است. در ایران هزار اما و اگر در مورد نتیجه مذاکرات مطرح می شود و به سختی نتایج ژنو و لوزان در جامعه ما جا می افتد اما آنها به دست و پا می افتند که این امر را به هم بزنند. خب به هم بخورد چه می شود؟ آیا شما بزرگ می شوید یا ایران به سرعت به توسعه فناوری هسته ای خود ادامه می دهد تا آمریکا و اقمار بیچاره آنها را طی چند سال آینده پشیمان کند؟ رئیس قوه مقننه در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به اظهارنظرهای متناقض مقامات آمریکایی در هفته های اخیر، گفت: یکی از تاسف بارترین اتفاقات فضای شلوغ گفتاری آمریکائیان درباره مساله هسته ای ایران است در حالی که چند سال درخواست کردند که مذاکرات آغاز شود و تعهدات مختلفی نظیر قبول غنی سازی ایران نمودند و امروز به دلیل ضعف در حالی که نمی توانند شرایط داخلی را درست مدیریت کنند و کنگره عملاً سنگی در مسیر مذاکرات انداخته و سیستم اجرایی آنان را تهدید کرده است حرف های قلدرمآبانه هم می زند و این جملات مسخره تکراری که همه گزینه ها روی میز است آن هم در این روزهای تحقیرشدگی قوه اجرایی آمریکا بیشتر به واکنشی ترمیمی شباهت دارد تا دیپلماسی هوشمندانه و از نظر جمهوری اسلامی ایران چارچوب مذاکرات روشن شده است و این گونه مانورهای ناشیانه کمترین تاثیری در سرنوشت مذاکرات نخواهد داشت و مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده تحولات دوره نگارش متن را با دقت رصد می نماید و نظارت تام خواهد داشت و مسئولان مربوطه نیز موظف اند نتایج مذاکرات را با نمایندگان مجلس در میان بگذارند و در یک هماهنگی عملیاتی بین قوای کشور درباره آن تصمیم گیری خواهد شد.
گروه اطلاع رسانی**9160**9131



24/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن