تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798458006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل مشارکت مردمی حفاظت محیط زیست: تا رسیدن به حد مطلوب سمن ها فاصله داریم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل مشارکت مردمی حفاظت محیط زیست: تا رسیدن به حد مطلوب سمن ها فاصله داریم گرگان- ایرنا- مدیرکل آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با وجود افزایش تعداد سمن ها در دو سال اخیر اما تا رسیدن به حد مطلوب سمن ها فاصله داریم.


به گزارش ایرنا محمد درویش روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در گرگان افزود: اکنون افزون بر 26 هزار سمن در کشور وجود دارد که در 22 موضوع فعال هستند و سهم سمن های محیط زیستی از 420 سمن در دو سال قبل به 778 تشکل رسیده است.
وی اظهار کرد: برای افزایش سمن ها در انجام کارهای کیفی در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار، هیات دولت لایحه ای را در دست بررسی دارد که امیدواریم این لایحه پس از تصویب در اختیار مجلس برای تصویب نهایی قرار گیرد.
وی ادامه داد: تشکل های مردم نهاد مهمترین عامل در شکوفایی سرمایه های اجتماعی هستند و در واقع تشکل ها و سمن ها چهارمین پایه در پایداری حکومت ها بعد از پایه های طبیعی، فیزیکی و انسانی محسوب می شوند.
درویش گفت: رابطه بین حکومت ها و مردم در پایداری آن حکومت نقش مهم و اساسی دارد و هر چه نرخ مشارکت مردم بیشتر باشد و مردم بیشتر از حکومت بدانند پایداری حکومت بیشتر خواهد شد.
مدیرکل آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در این زمینه نیز جمهوری اسلامی توجه ویژه ای به سمن ها داشته و سعی دارد نرخ مشارکت سمن ها را در تصمیم گیری ها افزایش دهد.
وی تصریح کرد: اصل 44 قانون اساسی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است در همین راستا است که برون سپاری و کوچک سازی ادارات و نهادها صورت گرفته و امور به سمن ها واگذار گردد.
وی خاطرنشان کرد: برای سمن ها باید دو کار اساسی انجام داد که در وهله اول مقررات دست و پاگیر فرآیند ثبت نام از سمن ها را کاهش دهیم و نگاه امنیتی را از آنان برداریم و از سوی دیگر در جهت ارتقاء سمن ها تلاش کنیم که برگزاری دوره آموزشی در استان گلستان به همین منظور است.
به گفته درویش در سال جاری هدفگذاری ما ارتقاء کیفی سمن ها است تا بتوانیم بخش عمده ای از فعالیت های خود را به آنان واگذار کنیم.
مدیرکل آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به شعار سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" گفت: امسال در واقع بهار سمن های محیط زیستی است و تشکل ها می توانند نشان دهند که پل اعتماد، ارتباط و اتکاء برای حاکمیت هستند و ظرفیت خوبی در این زمینه دارند.
درویش افزود: احیاء بسیاری از تالاب ها، رودخانه ها و مناطق دیگر که با مشکل محیط زیستی بودند در واقع توسط همین مردم صورت گرفت و در واقع جنبش اجتماعی در زمینه پاکسازی زمین و تشکل های مردمی در زمینه احیاء، نقش اساسی داشتند.
مدیرکل آموزش و مشارکت مردمی سازمان محیط زیست به منظور حضور در کارگاه سه روزه آموزشی نقش شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیستی برای ارتقاء سرمایه اجتماعی به گرگان مرکز استان گلستان سفر کرده است.
در این دوره کارگاهی که به مدت سه روز در سالن آمفی تئاتر اداره کل محیط زیست استان گلستان در حال برگزاری است رؤسای شبکه سمن های محیط زیستی کشور حضور دارند.
در قالب این دوره، پنج کارگاه با موضوع ویژگی های سازمان های مردم نهاد، وضعیت توسعه و برنامه ریزی کلان در کشور (محیط زیست)، نحوه تبدیل تشکل های مردم نهاد به مقام مشورتی در سازمان ملل، مدیریت شبکه پس از شکل گیری شبکه های استانی و مدیریت حوزه آبخیز برگزار می شود.
در این کارگاه که اولین مورد بعد از تشکیل شبکه سمن های محیط زیستی کشور (حدود دو سال قبل) است، مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور، ناصر مقدسی قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به همراه چند تن از مسوولان کشوری و استانی حضور دارند.
در استان گلستان 38 تشکل زیست محیطی به صورت اسمی وجود دارد که تنها 11 تشکل ثبت شده هستند و مابقی در حال تکمیل مراحل ثبت نام می باشند.
3014/6159/1772



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن