تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806335775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فلسفه حرام بودن شراب


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: لطفا فلسفه حرام بودن شراب و اینکه چه مضزاتی دارد را بطور کامل بیان بفرماید؟ 2- اگر کسی بگوید من گناه میکنم و بعد توبه میکنم چون خدا توبه پذیر و مهربان است، در جواب این شخص چه باید گفت؟ آیا توبه او پذیرفته میشود؟پاسخ : با عرض سلام و تحیت. 1. شراب به خاطر زیان‏های گوناگون و عواقب شوم تحریم گردیده است، و آثار شوم شراب از نظر روحی و جسمی اصلاً قابل مقایسه با منافع ناچیز اقتصادی، و أحیانا جسمی(در معالجه برخی امراض) نمی باشد. ملاک امتیاز آدمی بر سایر جانداران، عقل او است، و به خاطر عقل است که انسان علم و دانش می اندوزد. همه ترقیات و پیشرفت‏های جوامع بشری ثمره علم و دانش بشری است. شراب عقل را، گرچه برای مدت محدود، زایل می کند. قرآن کریم می فرماید: "در باره شراب و قمار از تو سؤال می کنند، بگو: در آنها گناه بزرگی است، ولو منافعی(از نظر مادی) برای مردم در بردارند، (ولی) گناه (و مفسده) آن‏ها از نفع آن‏ها بیشتر است."(مائده/90) این مسئله کاملاً منطبق بر عقل و فطرت انسانی است که چیزی که ضررش بسیار بیشتر از منفعت آن باشد، باید از آن اجتناب کرد. انسان عاقل از آن پرهیز می کند، به خصوص وقتی که دین الهی از آن نهی و تحریم کرده و خبر از اهمیت این خطر داده است. قرآن قمار و شراب امری پلید و شیطانی دانسته شده است که "شیطان می خواهد به وسیله شراب و قمار در انسان‏ها دشمنی و کنیه ایجاد کند." ـ (همان/91) ـ امری که با زوال عقل مردم به طور طبیعی بین مردم اتفاق می افتد. برای روشن شدن زیان‏های شراب، قسمتی از آخرین نظرهای دانشمندان روان شناس و پزشکان را در مورد زیان‏های شراب می آوریم: یکی از دانشمندان مشهور غربی اظهار می دارد که هر گاه از جوانان 21 تا 23 ساله معتاد به مشروبات الکلی 51 نفر بمیرند، در مقابل از جوان‏های غیر معتاد ده نفر هم تلف نمی شوند. دانشمندان ثابت کرده اند که جوان‏های 20 ساله که انتظار می رود پنجاه سال عمر کنند، در اثر نوشیدن الکل بیش‏تراز 35 سال عمر نمی کنند. طبق آماری که پزشک قانونی شهر "نیون" در 1961 تهیه نموده، جرائم اجتماعی الکلیست‏ها از این قرار است: علت 50 درصد قتل‏ها، 8/77 درصد ضرب و جرح ها، 5/88 درصد سرقت ها و 8/88 جرائم جنسی در اثر الکل واقع می شود. این آمار نشان می دهد که اکثریت قاطع جنایات و جرائم بزرگ در حال مستی روی می دهد. آنچه در این آمارها آمده تنها گوشه‏ای از آثار و مفردات شراب، آن هم از نظر جسمانی و مادی است؛ امّا آثار مخرب اجتماعی و روحی و معنوی آن بسیار بزرگ‏ترو عظیم‏تر است. برای اطلاع بیشتر از مضرّات مشروبات الکل بهتر است به تفسیر نمونه، ج 5، ص74 مراجعه فرمایید. 2. مسلما خداوند توبه را می پذیرد ولی کسی که گناه انجام می دهد اولا، از کجا مطمئن است که توفیق توبه پیدا می کند؟! اکنون شیطان ما را به این کلام می فریبد که گناه اشکالی ندارد، و بعد توبه می کنیم چون خدا توبه پذیر و مهربان است. ولی وای از آن روزی که کار از کار بگذرد و دیگر فرصت هیچ کاری باقی نماند. ثانیا، توبه ای این چنین که توبه حقیقی معلوم نیست باشد، چرا که کسی که چنین می اندیشد، اگر بعد از توبه آخر، مجددا مجال گناه یافت، دوباره به امید توبه آخر گناه می کند. چنین توبه ای اصلا توبه نیست، چرا که در آن تصمیم بر ترک گناه به شکل صدقانه وجود ندارد. از این به بعد در هر نامه یک سؤال مطرح کنید. با آرزوی توفیق. موسسه ذکر ـ قم. باستانی.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3978]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن