تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798129155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأثیر جريمه ۳‌‌هزار ميلياردي بر توليد داخل را از وزير صنعت سؤال كنيد!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تأثیر جريمه ۳‌‌هزار ميلياردي بر توليد داخل را از وزير صنعت سؤال كنيد!
مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي در مورد تأثير لغو جريمه ۳ هزار ميليارد توماني در واردات لوازم خانگي بر وضعيت توليدكنندگان داخلي، با بيان اينكه درخواست معافيت براي واردكنندگان كالاهاي مشابه توليد داخل جاي سؤال دارد، گفت: اين موضوع را از وزير صنعت سؤال كنيد.
نویسنده : بهناز قاسمی 


علي يزداني در يك نشست خبري در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه وزير صنعت در نامه‌اي به گمرك درخواست لغو جريمه 3 هزار ميليارد توماني شركت كره‌اي واردكننده لوازم خانگي را داشته است، به نظر شما اينگونه رفتارها چه تأثيري بر وضعيت صنايع كوچك توليدكننده لوازم خانگي خواهد داشت؟ گفت: اين سؤال را بايد از وزير صنعت بپرسيد، اما من هم با وزير صنعت جلسه دارم و سؤال شما را به ايشان منتقل خواهم كرد. وي تأكيد كرد: واردات در چارچوب سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي تا جايي كه به توليد داخل ضربه نزند و تكميل‌كننده زنجيره توليد باشد، لازم است اما اگر واردات مشابه كالاي داخلي باشد و معافيت نيز بخواهيم به واردكننده چنين كالايي بدهيم، جاي سؤال دارد. 
   
ايجاد 32 شهرك و ناحيه صنعتي متوقف شد
وي در ادامه در واكنش به صحبت‌هاي رئيس اتاق بازرگاني ايران در خصوص عدم مطالعه و مكان‌يابي دقيق برخي شهرك‌هاي صنعتي، اظهار داشت: تعدادي از شهرك‌هاي صنعتي در دولت‌هاي نهم و دهم در سفرهاي استاني مصوب شده بود كه از نظر توجيه اقتصادي جاي تأمل داشتند. 
وي ادامه داد: برخي از اين طرح‌ها با مشكلات زيست محيطي، مشكل تأمين زمين، مشكل مكان‌يابي و تأمين آب و برق روبه‌رو بودند كه در نهايت، در يك محدوده زماني سه ساله اجراي 32 شهرك و ناحيه صنعتي فريز شد تا شرايط منطقه براي سرمايه‌گذاري فراهم شود. وي تصريح كرد: در مورد بقيه شهرك‌ها نيز مطالعات مكان‌يابي و توجيه فني و اقتصادي انجام خواهد شد. 
يزداني تأكيد كرد: 14 مصوبه دولت قبل در خصوص ايجاد شهرك و ناحيه صنعتي توسط دولت فعلي باطل شد. از اين‌رو ما شهرك صنعتي كه بدون مطالعه اقتصادي مصوب شود، نداشته‌ايم. 
   
راه‌اندازي مجدد 2 هزار و 855 واحد صنعتي تعطيل
وي همچنين در مورد وضعيت زمين‌خواري در شهرك‌هاي صنعتي نيز گفت: بيش از 98 درصد اراضي شهرك‌هاي صنعتي توسط دولت از سازمان منابع طبيعي گرفته مي‌شود و متناسب با جواز تأسيس صنعتي در اختيار صنعتگران قرار مي‌گيرد. وي تأكيد كرد: اگر زميني براي مدت شش ماه، يك سال يا دو سال در اختيار فردي قرار گيرد اما توليد صنعتي اتفاق نيفتد، قرارداد آن را باطل مي‌كنيم و پول سرمايه‌گذار را برمي‌گردانيم، پس از آن هم زمين به سرمايه‌گذار جديد واگذار مي‌شود. 
مدير عامل سازمان صنايع كوچك همچنين با اشاره به راه‌اندازي 3 هزار و 319 بنگاه صنعتي تعطيل در شهرك‌هاي صنعتي طي سال‌هاي اخير، گفت: 2 هزار و 855 واحد صنعتي تعطيل در دولت جديد مجدداً راه‌اندازي شدند كه 832 واحد مربوط به 9 ماهه اخير بوده است. 
   
تلاش چيني‌ها براي حضور در ایران
وي در پاسخ به سؤال ديگري در خصوص حضور شركت‌هاي چيني در منطقه ويژه بم نيز گفت: خودروساز چري چين به اين منطقه وارد شده و در حال حاضر 200 هكتار زمين را در اختيار دارد كه اين ميزان قابل افزايش تا 400 هكتار است. 
وي ادامه داد: شركت چري با پنج واحد توليدكننده قطعات خودرو براي توليد راديوپخش، صندلي خودرو و يكسري تجهيزات داخلي خودرو قرارداد بسته است. وي ادامه داد:‌چيني‌ها قول دادند در سال 2017 در منطقه بم سرمايه‌گذاري كنند. به گفته يزداني، شركت‌هاي چيني براي حضور در زمينه مصالح ساختماني و حوزه پايين‌دستي نفت، گاز و پتروشيمي نيز از ما اطلاعات خواسته‌اند كه ما نيز اين اطلاعات را به آنها ارائه كرده‌ايم. 


1100 طرح و واحد صنعتي در تملك بانك‌ها
وي در ادامه با اشاره به تملك 1100 طرح يا بنگاه توليدي در داخل شهرك‌ها و نواحي صنعتي توسط سيستم بانكي، گفت: بانك‌ها طبق قانون مكلف هستند اين بنگاه‌ها را تعيين تكليف كنند تا توسط سيستم بانكي فعال يا به صاحبانشان برگردانده شوند. وي ادامه داد: بدهي بنگاه‌ها به سيستم بانكي بعضاً آنقدر زياد شده كه سرمايه‌گذار اوليه نيز به دنبال پس‌گيري واحد نيست، در اين شرايط بانك‌ها مكلفند اين بنگاه‌ها را به مزايده بگذارند كه پيگيري اين مسئله در دستور كار وزارتخانه قرار دارد. 


مدير عامل سازمان صنايع كوچك در ادامه در مورد پرداخت تسهيلات به واحدهاي كوچك صنعتي نيز گفت: در سال جاري 58 هزار و 999 واحد و طرح صنعتي براي دريافت تسهيلات ثبت‌نام كرده‌اند كه 36 هزار و 600 طرح و واحد در كارگروه‌هاي استاني مورد بررسي قرار گرفته‌اند. وي ادامه داد: به اين ترتيب به 10 هزار و 141 طرح و واحد صنعتي تسهيلات 7 هزار و 200 ميليارد توماني پرداخت شده و بانك‌ها نيز به صورت مستقيم به 8 هزار و 952 طرح و واحد تسهيلات 5 هزار و 900 ميليارد توماني اعطا كرده‌اند. وي تصريح كرد: در مجموع 19 هزار و 93 طرح و واحد صنعتي از تسهيلات 12 هزار و 100 ميليارد توماني برخوردار شده‌اند. يزداني ادامه داد: 750 ميليارد تومان از تسهيلات پرداختي صرف خريد مواد اوليه و تجهيزات شده است و 1116 طرح و واحد صنعتي دريافت‌كننده تسهيلات مورد بازديد كارشناسان وزارت صنعت قرار گرفته‌اند. وي همچنين با اشاره به پيشنهاد ارائه شده از سوي دولت به مجلس براي اشتغال‌زايي در مناطق روستايي، گفت: اين موضوع بعد از بررسي بودجه 95 در دستور كار قرار مي‌گيرد كه تا يك ماه آينده نهايي خواهد شد. وي تصريح كرد: اين طرح براي افزايش بهره‌وري در نواحي روستايي و اشتغال‌زايي براي روستاييان از محل منابع 5/1 ميليارد توماني صندوق توسعه ملي اجرا مي‌شود. 
   
بازگشت 30 درصد ماليات بر ارزش افزوده به شهرك‌هاي صنعتي
يزداني ادامه داد: علاوه بر اين با پيشنهاد دولت و موافقت مجلس، در جهت حمايت از شهرك‌هاي صنعتي، 30 درصد از ماليات بر ارزش افزوده سهم شهرداري‌ها كه از داخل شهرك‌ها و نواحي صنعتي وصول مي‌شود، از سال آينده به خود شهرك‌ها بازگردانده خواهد شد. 
به گفته وي، بنگاه‌هايي كه به دليل عدم پرداخت اقساط تسهيلات خود مشمول جريمه شده بودند نيز در چارچوب سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي مورد تخفيف قرار گرفته‌اند به طوري كه تا 90 درصد جرايم مشمول تخفيف شده و اين طرح تا پايان سال نيز تمديد شده است. وي در خصوص تأمين نقدينگي واحدهاي صنعتي از محل كمك‌هاي فني و اعتباري نيز گفت: 3 هزار و 420 ميليارد ريال تسهيلات از محل كمك‌هاي فني و اعتباري و اجراي طرح نوسازي در قالب 1642 قرارداد و با اشتغال‌زايي 134 هزار نفري از شهريور 92 تا شهريور 95 به متقاضيان پرداخت شده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن