تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798242801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت بیش از 450 هنرجو و انتقاد معاون صنایع دستی به نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حمایت بیش از 450 هنرجو و انتقاد معاون صنایع دستی به نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر
آثاری از فرهنگ و هنر ایرانی و کشور‌های دیگر جهان روی بیلبورد‌های سطح شهر که محل همیشگی تبلیغات بوده‌اند امسال در دور دوم این طرح به نمایش گذاشته شده اند.


به گزارش حوزه تجسمی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  هجومی از جنس هنر مدتی است هجمه تبلیغات را در گوشه و کنار شهر  هدف قرار داده و لابه لای این شلوغی ناتمام فرصتی را برای فراغت نگاه هایمان از همهمه همیشگی شهر را فراهم کرده است.

طرح نگارخانه ای به وسعت یک شهر که امسال دور دوم آن در حال اجرا است تا کنون توجه مخاطبان زیادی از هنرمندان و بازیگران گرفته تا مردم کوچه و بازار را به خود جلب کرده. به عنوان مثال مرضیه برومند با شجاعانه و خلاقانه خواندن اجرای این طرح از جانب شهرداری بیان کرد: این روزها دیگر از ماندن در ترافیک خسته نمی‌شوم.

از آن طرف مقامات و مسئولین فرهنگی هم در این رابطه بی تفاوت نماندند و هر کدام صحبت هایی را در این زمینه مطرح کردند، از جمله علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که اظهار داشت: ویژگی ما ایرانیان در دنیا هنرمان است و خوب است که در فضاهای تبلیغاتی شهر نیز به این موضوع توجه کنیم. اینکه در کنار این فضاها در طول سال به تبلیغ کالای تجاری اختصاص دارد، خوب است که زمانی را به تبلیغ هنر اختصاص دهیم و آثار هنری را به جامعه عرضه کنیم.

 همچنین علی مراد خانی معاون هنری ارشاد هم این طور عنوان کرده است: بردن آثار نقاشی و تصاویر از موزه‌های هنری به خیابان‌های تهران و نصب روی بیلبوردها یکی از روش‌های موفقی است که می‌تواند حیات جامعه را در برداشته باشد بر همین اساس ما از استمرار این رویداد در وزارت ارشاد حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.
 
البته در کنار این حمایت ها گاه انتقاداتی هم  در خصوص نمایش آثار هنرمندان خارجی و کمتر دیده شدن کارهای اصیل ایرانی مطرح می شود، مثلا مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با انتقاد از اجرای طرح نگارخانه ای به وسعت شهر، گفت: این طرح فاقد توجیه فنی، اقتصادی و محتوایی است. جای نگارخانه کنار بزرگراه که خودروها با سرعت عبور می کنند و تنها چند ثانیه فرصت رویت آثار هنری را دارند، نیست. مکانی که دچار آلودگی صوتی و هواست جای مناسبی برای تجمع مردم و تماشای آثار هنری نیست و اعتراض فرهیختگان به این طرح به جاست.
 
علاوه بر این بهمن نامورمطق معاون صنایع دستی کشور نیز با انتقاد به این طرح این طور عنوان کرد: چرا هنرمندان صنایع دستی که هم هنرآفرین هستند و هم 2 میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند نمی‌توانند سهمی در «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» داشته باشند اما همه بیلبوردها در اختیار نقاشی مدرن و هنرمندان اروپایی و آمریکایی قرار گرفته است. شهرداری که ادعا می‌کند تنها به فعالیت‌های اجتماعی و خدمات شهری نمی‌پردازد بهتر است اهمیت بیشتری برای هنرمندان و صنایع دستی قائل باشد.
 
در همین راستا گروهی از هنرپژوهان و هنرجویان به سرپرستی حامد بیدی، مدرس دانشگاه‌های سوره و علم و فرهنگ کمپینی با بیش از 450 عضو را برای حمایت از این طرح راه انداخته اند. در این کمپین حدود 60 درصد از امضاکنندگان دانشجوی رشته‌های هنرهای تجسمی (نقاشی، گرافیک، عکاسی، تصویرسازی و...)، حدود 20 درصد از آنها دانشجوی رشته‌های هنرهای کاربردی (طراحی صنعتی، پارچه، چاپ، صنایع دستی و...) و مابقی از رشته‌های سینما و تئاتر، معماری و شهرسازی، و سایر گرایشات هنری بوده‌اند. مضاف بر این انجمن تصویرگران و نقاشان نیز طی بیانیه ای از اجرای این طرح حمایت کردند.

همه این حرف ها و اقدامات از مواردی بودند که در خصوص طرح نگارخانه ای به وسعت یک شهر مطرح شدند. نمایشگاه بزرگ شهری ای  که  موجب شده تا گالری ها و هنرمندان به جامعه و بین مردم بیایند تا به گونه ای جبرانی برای کمبود رفت و آمد‌ها به نگارخانه‌ها شوند.
 
گفتنی است؛ در این دوره بیش از 800 اثر از هنرمندان ایرانی و خارجی در تمامی سازه‌های تبلیغاتی شهر تهران به نمایش گذاشته شده و  باید دید که در سال آینده این طرح چه طورو با چه تغیراتی برگزار می شود.






۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن