تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798198783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاتمی کیا حاج قاسم را به تصویر کشیده است؟ / "بادیگارد" به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر رسید


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
حاتمی کیا حاج قاسم را به تصویر کشیده است؟ / "بادیگارد" به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر رسید
معرفی فیلم های سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر
حاتمی کیا حاج قاسم را به تصویر کشیده است؟ / "بادیگارد" به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر رسید فرهنگ نیوز قصد دارد با توجه به نزدیک شدن به ایام جشنواره فیلم فجر و معرفی فیلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ ، برای آشنایی مخاطبان به معرفی این فیلم ها بپردازد.


 
گروه سینما و هنر فرهنگ نیوز :  ابراهیم حاتمی کیا سعی کرد تا جدیدترین اثر خود با نام "بادیگارد" را در سکوت خبری بسازد و تا حدودی در این امر موفق بود و از محتوای آن می‌توان به مضمون اجتماعی و وجود دانشمند هسته‌ای که نقش آن را «بابک حمیدیان» بازی می‌کند، اشاره کرد. آثار حاتمی کیا از "آژانس شیشه ای" تا "چ" همواره از گزینه های اصلی جوایز جشنواره فیلم فجر بوده و معمولا بیشترین جوایز را نصیب خود کرده اند و برای "بادیگارد" نیز همین پیش بینی می شود و این احتمال زمانی بیشتر می شود که می بینیم پرویز پرستویی بعد از 10 سال و برای ششمین بار، جلوی دوربین حاتمی‌کیا رفت.
 
مخاطبان سینما خاطره ی بسیار خوبی از همکاری پرستویی با حاتمی کیا را دارند و هیچ گاه فیلم سینمایی "آژانس شیشه ای" از ذهن سینما دوستان و تماشاگران آن پاک نمی شود. اثری به یاد ماندنی و ماندگار و در عین حال تکرار نشدنی در سینمای ایران. اما باید دید آیا این زوج موفق سینمایی میتوانند خاطره خوش "آژانس شیشه ای" را دوباره زنده کنند و فیلمی خاطره ساز و بی نظیر را به تماشاگران هدیه گنند؟
 



 
تازه‌ترین ساخته حاتمی‌کیا (بادیگارد) مضمونی اجتماعی دارد و همان طور که از نام آن مشخص است درباره محافظی شخصی است. نقش محافظ شخصی را پرویز پرستویی بازی می‌کند و از یکی از شخصیت‌های مهم نظامی محافظت می‌کند اما با کمی تأمل به این مهم پی می‌برد که این شخصیت بیشتر به فکر منافع شخصی خود است. محافظ شخصی دچار تشکیک می‌شود و به همین دلیل محافظت از شخصیت مهم نظام را کنار می‌گذارد و از یکی از شخصیت‌های هسته‌ای محافظت می‌کند.
 
"بادیگارد" در کنار پرویز پرستویی از بازیگران نام آشنایی چون مریلا زارعی ، بابک حمیدیان ، شیلا خداداد ، فرهاد قائمیان ، امیر آقایی پریوش نظریه و کامران نجف زاده بهره می برد. نام هایی که هرکدام به تنهایی برای کشاندن مردم به سینما کافی هستند و این بار این اسامی در کنار کارگردانی قرار گرفته اند که همواره کارهای موفق و پر سر و صدایی ساخته که مخاطبان زیادی را جذب کرده اند.
 



 
یکی از نکاتی که در همان ابتدا و با دیدن اسامی بازیگران فیلم به چشم میخورد حضور کامران نجف زاده خبرنگار و گوینده خبر صداوسیماست. خبرنگاری که سبک خاص خود را در گویندگی اخبار دارد و در این فیلم نیز به نوعی نقش خود را بازی کرده است. او در مصاحبه ای درباره ی علت همکاری با فیلم سینمایی «بادیگارد» گفته بود : در ابتدا فکر نمی‌کردم که پا به عرصه بازیگری بگذارم. قبل از همکاری با فیلم سینمایی «بادیگارد»، نیز چندین پیشنهاد از کارگردانان مختلف داشتم و نقش‌های متفاوتی به من پیشنهاد شد که شبیه زندگی یک خبرنگار بود؛ اما از بین آن‌ها زمانی که حاتمی‌کیا پیشنهاد خود را ارائه داد و گفت که قرار نیست بازی کنی و از این جهت خیالت راحت باشد و فقط نقش خودت را به مدت چند ثانیه بازی کن؛ یعنی خود کامران نجف‌زاده، قبول کردم.
 
یکی دیگر از نکات جالبی که درباره ی این فیلم شنیده می شد و در تصاویر منتشر شده از این فیلم نیز به آن بر میخوریم گریم جالب پرویز پرستویی و گمانه زنی ها درباره ی این گریم است. بسیاری معتقدند گریم پرستویی در این فیلم شباهت زیادی به سردارحاج قاسم سلیمانی دارد.
 



 
فیلمبرداری فیلم سینمایی «بادیگارد» در ایام ماه مبارک رمضان آغاز شد و با ضبط سکانس‌های شبانه در عید غدیر به پایان رسید.
 
خلاصه داستانی که سایت رسمی فیلم سینمایی "بادیگارد" از فیلم منتشر کرده است به چند دیالوگ خلاصه میشود. در این خلاصه داشتان آمده است : ""-چرا اینقدر دیر اومدی؟ -مأموریت بودم -شغلت چیه؟ -تو حفاظتم -نگهبانی؟ -محافظم -آهان پس بادیگاردی""
 
تاریخچه شکل‌گیری ایده فیلمنامه سینمایی "بادیگارد" هجدهمین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا به اواخر دهه ۸۰  باز می‌گردد. فیلمنامه‌ای که  ماحصل یک تلاش حدوداً ۵ ساله مطالعه و تحقیق و نگارش حاتمی‌کیا بر اساس یک دغدغه و طرح شخصی است. حاتمی‌کیا در طی این سال‌ها برای به ثمر رسیدن این طرح و تبدیل آن به فیلمنامه دلخواه خود با دقت و وسواس‌های مرسوم و شناخته‌شده‌ ابراهیم حاتمی‌کیا که همگان از آن مطلعند، به صورت شخصی دست به تحقیقات جامع و گسترده‌ای زده و با افراد گوناگون از طیف‌های مختلف سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و همچنین کارشناسان فنی ذی‌ربط به گفت و گو نشسته است.
 



 
کارن همایونفر آهنگساز نام آشنا برای دومین بار در کنار حاتمی کیا قرار گرفته و ساخت موسیقی فیلم "بادیگارد" را به عهده گرفت. او پس از اتمام مراحل ساخت فیلم و موسیقی آن در صفحه ی شخصی اشت نوشت : کارن همایونفر، آهنگساز مشهور سینما، درباره فیلم بادیگارد، جدیدترین ساخته حاتمی کیا نوشت: بعد از اين همه سال دوستي و كار مشترك ،زيباترين،خوش ساخت ترين ، هيجان انگيزترين و بي شك از نظر من بهترين، ساخت يافته ترين، نفس گير ترين اثر حاتمي كيا را دوباره در كنارش هستم. شك نكنيد زيباترين موسيقي اي كه در سينما ساخته ام و لحظه به لحظه ، نت به نت آن را با عشق و هيجان مينويسم. حاتمي كيا با يك پرويز پرستويي تكرارنشدني با بازگشت به اوجي غريب از مريلا زارعي درخشان و امير آقايي حيرت انگيز و بابك حميديان متفاوت و فيلمبرداري باشكوه محمود كلاري دوست قديمي و گروهي بي نظير امسال قلب هايتان را تسخير خواهد كرد.از شما چه پنهان با عشق مينويسم و ترس. ميترسم يك نت يك ساز يك رنگ آميزي يك احساس يك ملودي يك تركيب بندي يك لحظه يك فريم از بقيه كه در اوج هستند كم بياورم.





94/10/16 - 18:30 - 2016-1-6 18:30:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن