تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798041582




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهل روز با کاروان عاشورا/ زینب، پیامبر کربلا و رسانه ای که پیامش جاوید ماند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: چهل روز با کاروان عاشورا/ زینب، پیامبر کربلا و رسانه ای که پیامش جاوید ماند فرهنگ > دین و اندیشه - عاشورا به اربعین رسید و تجلی کامل یافت. در پس این چهل روز و در گذر از کوچه ها و شهرها زنی بود صبور و مقاوم که راز مگو و پنهان را آشکار می کرد ... / پرونده خبرآنلاین برای بانویی که پیام رسان رسالت حسینی بود

لطفا منتظر بمانید...

        رهبر کاروان اهل‌بیت(ع) بعد از واقعه، وظیفه پیام‌رسانی خون را که آشکار کردن ماهیت قیام اباعبدالله الحسین‌(ع) بود، به دوش گرفته و با بیان خطبه‌های آتشین با مضامین و محتوای ارزشمند، رسالت امام را به اتمام می‌رساند. مگر نه آنکه تمام مورخان نوشته‌اند که اگر زینب نبود، عاشورا در عاشورا می‌ماند. این «تنها پیامبر زن» تثبیت‌گر جایگاه امامت و خاندان رسالت و حافظ ارزش‌های اصیل اسلام شد و کاروانی که چهل روز از کربلا حرکت کرده و دوباره به کربلا بازگشته، بهترین مصداق «رسانه» بوده است. رسانه‌ای که در طول تاریخ، در متن جامعه جریان‌ساز، تأثیرگذار و نقش‌آفرین بوده است. کاروانی که بیش از هر رسانه دیگری با پیام خونینی به وسعت تاریخ به حرکت درآمد و اگرچه پس از طی چند منزل صوری متوقف شد، ولیکن در منزل قلب‌های نسل آدم، به طی مسیر خویش ادامه داد. این کاروان بی‌هیچ محمل و مرکبی و بدون هیچ ابزاری در هر زمان و مکان تا ابدیت ساری و جاری خواهد بود. رسانه‌ای که پیامی چون خون نافذ و جاوید و پیام‌رسانی چون زینب داشته و دارد. در سالروز اربعین حسینی، گلچین مطالب خبرآنلاین درباره عظمت شخصیت حضرت زینب(س) و رسالت حسینی او را در ادامه می خوانید.

زنی که پای درس کلاس خصوصی خدا نشسته بود فایل صوتی که در ابتدای مطلب می شنوید، تحلیل و تفسیر مقام علم لدنی در حضرت زینب( س) به همراه روضه مصائب خواهر امام حسین( س) از زبان استاد عبدالله فاطمی نیا است.

عظمت زنانه یعنی چه؟ گزیده بیانات مقام معظم رهبری پیرامون عظمت زنانه حضرت زینب(س) را اینجا بشنوید.

کسی که در کربلا جز زیبایی چیزی ندید گزیده بیانات آیت الله جوادی آملی با موضوع پاسخ حضرت زینب(س) و نقش او در احیای دین را اینجا بشنوید. همچنین روایت آیت الله جوادی آملی درباره ابعادی از شخصیت حضرت زینب (س) را اینجا بشنوید.

آیا حضرت زینب(س) با دیدن سر بریده برادرش به بدن خود آسیب رساند؟ علامه محمد تقی جعفری در یک سخنرانی به سوالی درباره نقل تاریخی "کوبیدن سر مبارک حضرت زینب(س) به محمل و آسیب رساندن به بدنش" پاسخ می دهد. سخنان او را اینجا بشنوید.

آیا امروز ما وظیفه ای در برابر رسالت زینبی داریم؟ رسالت حسین(ع) چگونه ادا می شود؟ با عزت و کرامت. زینب(س) مسئولیت خود را ادا کرد و به جهانیان رساند. او رسالت حسین را تمام کرد... تحلیل رسالت بانوی کربلا و عمل ایشان را از نگاه دو عالم خاندان صدر، امام موسی و سید رضا صدر اینجا بخوانید.

هفت خان صبوری زینب(س)، اثبات توانایی زن و رد اندیشه بی‌بنیاد ضعیف‌انگاری «آن روز كه درسايه سار ديوار بلند شكيبائيت، درد تكيه زد و غم صبورترين شانه و مطمئن‌ترين قلب را در ازدحام خون و عطش و تازيانه يافت، ما به توانايي «زن» ايمان آورديم و انديشه بي‌بنياد «ضعيف‌انگاري» زن را بر سر همه كج‌انديشان آوار ديديم.» متن کامل یادداشت دکتر محمدرضا سنگری درباره شخصیت حضرت زینب (س) را اینجا بخوانید.

20 نکته درباره شخصیت زنی برای همیشه تاریخ شرح و تفسیر برخی از فضایل و ویژگی های حضرت زینب سلام الله علیها را اینجا بخوانید.

دل گویه هایی با حضرت زینب ای زینب، ای زبان علی در کام! با ملت خویش حرف بزن! ای زن! ای که مردانگی، در رکاب تو، جوانمردی آموخت. زنان ملت ما اینان که نام تو، آتش و درد بر جانشان می‌افکند بتو محتاج‌اند... دل گویه های دکتر علی شریعتی با حضرت زینب را اینجا بخوانید.

زینب یعنى حسین در آینه تانیث گلچینی از کتاب «آفتاب در حجاب» نوشته سید مهدی شجاعی درباره حضرت زینب(س) را اینجا بخوانید. /6262
دانلود

کلید واژه ها: اربعین - حضرت زینب (س) - امام حسین(ع) - عاشورا -



لینک را کپی کنید دانلود


چهارشنبه 11 آذر 1394 - 08:00:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن