تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798195959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احکام پزشکی(4)


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


احکام ؛
احکام پزشکی(4)
آيا نگاه مستقيم به عورت بيمار، براى درمان جايز است؟




به گزارش سرویس دینی جام نیوز،یکی ازسوالات مطرح در خصوص مسائل پزشکی اینکه آيا نگاه مستقيم به عورت بيمار، براى درمان جايز است؟

آيات عظام امام خمينى، تبريزى، صافى و مكارم: اگر نگاه غيرمستقيم (مثلاً از طريق آينه) ممكن است، بنابر احتياط واجب نگاه مستقيم به عورت جايز نيست؛ ولى اگر چاره‏اى جز آن نباشد، اشكال ندارد. آيت اللّه مكارم، تعليقات على ‏العروة، (احكام التخلى) م‏13؛ امام خمينى، توضيح‏ المسائل مراجع، م‏2442؛ آيت اللّه صافى، هداية العباد، ج‏1، (احكام التخلى) م‏72؛ دفتر آيت اللّه تبريزى.
آيت اللّه فاضل و آيت اللّه نورى: اگر نگاه غيرمستقيم (مثلاً از طريق آينه) ممكن است، نگاه مستقيم به عورت جايز نيست؛ ولى اگر چاره‏اى جز آن نباشد، اشكال ندارد. آيت اللّه نورى، توضيح‏ المسائل م، 2438؛ آيت اللّه فاضل، توضيح ‏المسائل مراجع، م‏2442.
آيت اللّه بهجت و آيت اللّه وحيد: اگر نگاه غيرمستقيم (مثلاً از طريق آينه) ممكن بوده و مشقت ندارد، بنابر احتياط واجب، نگاه مستقيم به عورت جايز نيست و در غير اين صورت، نگاه مستقيم اشكال ندارد. آيت اللّه وحيد، توضيح ‏المسائل م‏2451؛ آيت اللّه بهجت، وسيلة النجاة، ج‏1، (احكام التخلى) م‏64.
آيت اللّه سيستانى: اگر نگاه غيرمستقيم (مثلاً از طريق آينه) ممكن است و مدت نگاه مساوى يا كمتر از مدت نگاه مستقيم است، بنابر احتياط واجب، نگاه مستقيم به عورت جايز نيست و در غير اين صورت اشكال ندارد. آيت اللّه سيستانى، توضيح‏ المسائل م‏2442.



۰۱/۱۰/۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن