تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819908122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دفاع مبلغ کویتی از تخریب آثار باستانی


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


روزنامه الوطن کویت؛
دفاع مبلغ کویتی از تخریب آثار باستانی
این مبلغ کویتی بدون اشاره به پرستش بت ها در هنگام فتح مکه علت اصلی شکستن بت ها را صرف بت بودن و نه پرستش آنها اعلام کرد.



  به گزارش سرویس دینی جام نیوز، یکی از مبلغان کویتی، آثار باستانی را بُت خواند و ضمن تاکید بر لزوم تخریب آن ، مدعی شد که حفاظت از آثار تاریخی مغایر با تعالیم دین اسلام است.   روزنامه الوطن چاپ کویت به نقل از ابراهیم الکندری نوشت: ادعای مخالفت مسلمانان صدر اسلام با تخریب اهرام ثلاثه و ابوالهول صحت ندارد زیرا این بت ها در دوران صدر اسلام زیر خاک مدفون بود و در چند قرن گذشته از زیر خاک بیرون آورده شد و همه می دانند که در مصر و دیگر کشورها معبدهای زیادی وجود داشت که مسلمانان آن را تخریب کردند و به تخریب بت ها و هر سنگ و چوبی که نشانه بت داشت ، پرداختند.
  این مبلغ کویتی بدون اشاره به پرستش بت ها در هنگام فتح مکه علت اصلی شکستن بت ها را صرف بت بودن و نه پرستش آنها اعلام کرده و  افزود : حتی اگر ثابت شود که عمرو بن العاص هنگام ورود به مصر آثار دوران فرعون را تخریب نکرد ، نباید تصور کرد که اسلام مخالف تخریب آثار باستانی است زیرا پیامبر اسلام (ص) هنگام فتح مکه بت ها را شکست.
  الکندری گفت : حضرت ابراهیم (ع) با اینکه یار و یاوری نداشت ولی بت های زمان خود را شکست لذا باید هر گونه بتی حتی اگر عبادت نشود ، تخریب شود.
  از سوی دیگر نیروهای امر به معروف و نهی از منکر عربستان به سخنران نمایشگاه کتاب ریاض حمله کردند و مانع سخنرانی وی شدند زیرا سخنران با تخریب آثار باستانی شهر موصل عراق مخالفت کرده بود.
  " معجب الزهرانی " استاد دانشگاه ملک سعود، روز گذشته در نمایشگاه کتاب ریاض تخریب آثار باستانی موصل رد محکوم کرد.
  نیروهای مرکز امر به معروف و نهی از منکر در توجیه اقدام خود اعلام کردند که آثار باستانی موصل در حکم بت است و باید تخریب شود.



۱۹/۱۲/۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن