محبوبترینها
با چاپ روی وسایل یک کسب و کار پرسود بسازید
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
چه مواردی بر قیمت کابین دوش حمام تاثیر دارند؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1798755273
سینمای دهه 60 قهرمان یک کتاب شد/ چهرههای سیاسی در یک مراسم سینمایی -
واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
سینمای دهه 60 قهرمان یک کتاب شد/ چهرههای سیاسی در یک مراسم سینمایی
شناسهٔ خبر: 2436592 شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
هنر > سینمای ایران
مراسم رونمایی از کتاب «گفتگوهای سینمایی» سید محمد بهشتی روز گذشته با حضور سینماگران و چهرههای سیاسی در تالار ساختمان مرکزی فرهنگستان هنر برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب «گفتگوهای سینمایی» نوشته سید محمد بهشتی جمعه چهاردهم آذرماه با حضور تعداد زیادی از سینماگران، چهره های سیاسی و فرهنگی و علاقمندان در تالار ساختمان مرکزی فرهنگستان هنر برگزار شد.علیرضا شجاعنوری، کارگردان و بازیگر سینمای ایران که اجرای این برنامه را عهده داشت، با تجلیل از خدمات سید محمد بهشتی در دوران مدیریت خود در عرصه سینمای کشور، گفت: به خوبی به یاد دارم زمانی که همراه با سید محمد بهشتی برای انتخاب چند فیلم از طرف تلویزیون به شهر مادرید اسپانیا سفر کرده بودیم، او راجع به سینما و رویایی که برای اعتلا و شکوفایی سینمای ایران آرزو داشتیم، صحبتهای زیادی میکرد که من از این صحبتها مطالب زیادی را آموختم.سید محمد بهشتی و آرزوهایش برای سینمای آرمانیوی افزود: وقتی هم که بنیاد سینمایی فارابی تاسیس شد، من این سعادت را داشتم که به عنوان یک تماشاچی در جمع مدیران سینمای ایران حضور داشته باشم و در جلسات صبحهای زودی که فخرالدین انوار در دفتر معاونت سینمایی تشکیل میداد، شرکت کنم. به نوعی من در جریان تولدهای مختلفی از سینمای ایران بعد از انقلاب بودم و در همان حین و به مرور که جلو میرفتم، نگاه میکردم که خیلی از حرفهای سید محمد بهشتی که در سفر مادرید به آن اشاره میکرد، محقق شده و ما به سینمای آرمانی که مد نظرمان بود، در دهه 60 نزدیک شده بودیم.شجاعنوری در ادامه صحبتهای خود گفت: با تمام این تفاسیر امروز ما شاهد رونمایی از مجموعه مصاحبههای سینمایی سید محمد بهشتی هستیم که خدا را شکر دوران بسیار خوبی بود و این افتخار نصیب من شد که تماشاچی بودن در آن دوران را سپری کنم و سربلند باشم از اینکه درباره آن دوران حرف میزنم.قهرمان این کتاب بهشتی نیستآرش بهشتی، مدیر انتشارات روزنه هم در این مراسم با تقدیر از خدمات سید محمد بهشتی در دوران مدیریت سینمای کشور در دهه 60، توضیح داد: دور هم جمع شدن این تعداد از سینماگران برجسته کشور در ذات خود میتواند منشا اتفاقات بسیار خوبی در عرصه سینمای کشور باشد. اما چقدر بد که این دور هم جمع شدنها، کم شده و ما نمیتوانیم از برکات چنین گردهماییهایی به صورت مستمر استفاده کنیم. اما بسیار خوشحالم به سهم کوچک خود توانستیم بهانهای داشته باشیم که سینماگران را دور هم جمع کنیم.وی گفت: من به غیر از مسئولیت شغلی که دارم، تمایل دارم در اینجا از دغدغههای فرهنگی خود سخن بگویم که آن هم باز کردن بحث سینمای دهه 60 به عنوان الگوی موفق مدیریت سینمای کشورمان است. البته انتشار کتاب «گفتگوهای سینمایی» که به همت دوستان بزرگوارم محمد ارزمند و محمدعلی حیدری گردآوری شده، صرفا ارائه یک گزارش تاریخی و یادآوری خاطرات رفته از یاد نیست. من فکر میکنم این کتاب بهانهای برای نقب زدن به تجربهای است که یکی از موفقترین تجربهها ست و آن هم مدیریت سینمای کشور است.بهشتی ادامه داد: سینمای ایران امروز مبتلا به مشکلات بسیار زیادی است که به نظر من انتشار چنین کتابهایی می تواند در حل مشکلات مبتلا به سینمای ایران نقش موثری را ایفا کند، مشکلاتی که واقعا در این سالها آن را حس کردهایم.مدیر انتشارات روزنه تصریح کرد: قهرمان این کتاب، سید محمد بهشتی نیست بلکه سینمای دهه 60 است که بازخوانی این پروسه شاید بتواند زوایای مختلف و عمیقتری از مشکلات سینمای ایران برای یافتن راهحل را به ما ارائه دهد.آیا سینمای دهه 70 و 80 هم داریم؟سعید عقیقی، مدرس، نویسنده و فیلمنامهنویس هم در این مراسم با اشاره به مبانی تئوریک مدیریت سینمای ایران در دهه 60، بیان کرد: به طور حتم در این فرصت کوتاهی که برای سخنرانی به من داده شده، نمیتوانم درباره سینمای دهه 60 آنطور که لازم است، صحبت کنم. اما فقط میتوانم یک راهحل به بهانه انتشار کتاب «گفتگوهای سینمایی» پیشنهاد کنم؛ اینکه بررسی تحقیقی یک دوران نیازمند مدارکی است که به آن سند سالم میگوییم.وی افزود: برای بررسی یک جریان مدیریتی، اولین کاری که باید انجام دهیم این است که متوجه باشیم ما درباره مصادیق حرف نمیزنیم. من وقتی پیش از برگزاری این مراسم مصاحبههای موجود در این کتاب را مطالعه و آنها را بررسی کردم، به نظرم آمد که مصاحبهکنندگان، مصاحبههای قبلی را نخوانده بودند و بدون هیچ پیش داوری وارد ماجرا شدهاند. کما اینکه افرادی که در تدوین این گفتگوها حضور داشتند، به طور حتم در نوجوانیشان شاهد ظهور و بروز سینمای دهه 60 بودند. من این ویژگی تحقیق را یادآوری میکنم که هیچ نسبتی با مدیریت فرهنگی دهه 60 ندارد. بنابراین نمیتواند هیچ منفعتی را هم از این دوران داشته باشد و این همان چیزی است که در بسیاری از گفتگوهای رسانهای اهالی سینما فراموش شده است.این فیلمنامهنویس ادامه داد: امروزه در رسانهها و اصولا سینمای ایران آنچه که در اغلب گفتگوهای رسانهای اهالی مطبوعات در سینماگران مورد توجه قرار میگیرد، پیاده کردن نظرات و دیدگاههای سردبیر آن رسانه است که این یکی از بزرگترین دردسرها در سیاستگذاریهای فرهنگی کشور است. درواقع میتوان گفت بسیاری از اصطلاحاتی که در گفتگوهای سینمایی این سالهای سینمای ایران موجود است اصطلاحاتی است که حاصل انتقال تجربیات گروهی دیگر است.وی با انتقاد از جریانات اخیر سینمای ایران در نقد و تحلیل آثار سینمایی و مدیریتی، ادامه داد: متاسفانه وقتی به عنوان مثال ژان لوک گُدار را گِدار خطاب میکنند و تعریف نادرستی از او در رسانه ملی ارائه میدهند و نمیدانند که اصولا این فیلمساز بزرگترین منتقد سیاستهای آمریکا در خود فرانسه است، ما متوجه میشویم که چطور یک پژوهشگر راهحلهایش از بنیان با نظردهنده فرق میکند. یعنی اگر ابزار تحقیق فراهم نشده باشد، در عمل ما هیچ موضوعی برای جستجو نخواهیم داشت و این موضوع بسیار مهمی است که همواره یک پژوهشگر باید به آن توجه کند و بداند که هر چیزی دارای متر مشخصی است.این پژوهشگر سینما در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه برای بررسی اسناد موجود کتاب «گفتگوهای سینمایی» سید محمد بهشتی دو راهحل وجود دارد، توضیح داد: اولین راهحل بررسی در زمانی است که با معیارهای مدیریت فرهنگی سینمای دهه 60 مطابقت دارد. یک راهحل دیگر هم به زمانی بازمیگردد که در آن قرار داریم و میتوانیم داوری برای آن دوران داشته باشیم که این کتاب دارای چنین راهبردهایی است و به نظرم میآید که باید انتشار چنین آثاری از این دست بیشتر وجود داشته باشد.عقیقی تاکید کرد: ما از مسیر روزنامههای دهه 60 میتوانیم یک نکته را کاملا درک کنیم؛ اینکه بر اساس این مطالعات، هم اهداف سیاسی و هم میزان درک سینمایی مردم و مدیران را بفهمیم. این کتاب یک نکته بسیار مهم دارد و آن این است که اهداف مدیریتی و سیستم شکل گرفته سینمای آن دوران را مورد بررسی قرار میدهیم.وی افزود: وقتی که سینمای دهه 60 را دنبال میکنیم یعنی اینکه این سینما در تقویم از سال 62 آغاز و تقریبا تا سالهای 72 ادامه پیدا کرده است و این نوع فاصله در کتاب منتشر شده روشن میکند که جریان مدیریت سینمای ایران در این دهه از سال 70 تا 71 کند شده و عملا بعد از آن به توقف کامل رسیده است. به طوری که ما به تبع همین رویکرد، چیزی به نام دهه 70 به عنوان یک دهه فرهنگی و دهه 80 به عنوان یک دهه پیگیری فرهنگی نداریم و میتوان گفت بسیاری از موارد به حواشی تبدیل و باعث شده جریان تاثیرگذاری در عرصه سینما اتفاق نیفتد. درواقع این انتقال مفاهیم کلی است که در این سالها به حواشی تبدیل شده و جای جزئیات را گرفته است. این فیلمنامهنویس در بخش پایانی صحبتهای خود گفت: این مواردی که به آن اشاره کردم، هم اکنون نیز در منظر عمومی اتفاق افتاده است به طوری که نگاه، دیگر نگاه فرهیختگی نیست و نگاه عوامانهای است.اعترافات خانم کارگردان از سینمای دهه 60رخشان بنیاعتماد، کارگردان سینما نیز در مراسم رونمایی از کتاب «گفتگوهای سینمایی» سید محمد بهشتی با قرائت نوشتهای در چند پرده سینمایی برگرفته از این کتاب، گفت: به نظر من حتی بیانصافترین منتقدان هم نمیتوانند منکر تبلور و بلوغ سینمای دهه شصتی باشند که سید محمد بهشتی و همکارانش در آن حضور داشتند.وی با اشاره به انتشار این کتاب سینمایی، توضیح داد: من از نزدیک شاهدم که مهندس بهشتی در چاپ این کتاب اجازه تغییر و هر گونه حذفی را به گردآورندگان آن نداده هر چند که بازگویی بسیاری از این مطالب، میتوانست در جریان مدیریتی وی مورد نقد قرار گیرد اما او این شهامت را داشت و نشان داد که از جمله مدیرانی است که نقش خود را در خدمت کردن به منافع ملی میبیند.این کارگردان سینمای ایران با ادای احترام به دوران مدیریتی فخرالدین انوار در معاونت سینمایی وزارت ارشاد، بیان کرد: فخرالدین انوار به نظر من سختگیرترین و جدیترین مدیر کاری من بوده است که خاطرات من با او، من یاد معلم کلاس اولم میاندازد که با تمام بدخلقیهایش هیچ گاه زحماتش از ذهنم فراموش نمیشود.بنیاعتماد در ادامه صحبتهای خود حین قرائت بخشهای مختلفی از کتاب «گفتگوهای سینمایی»، تصریح کرد: وقتی که از دوران سینمای ایران در دهه 60 صحبت میکنیم، به موقعیتها و شرایطی اعتراف میکنیم که همواره ما را در مذان این سئوال قرار داده که مگر در آن دوران چه اتفاقی افتاده که همه از این فضا به نیکی یاد میکنند؟ که من باید بگویم آن دوران نه تنها دوران آسانی بود، بلکه ما از همه لحاظ مشکلات بسیار زیادی داشتیم اما با وجود تمام اختلاف نظرها و مسائلی که پیرامون این فضا قرار داشت، گویا دعوا بر سر رسیدن یک هدف مشترک بود.کارگردان فیلم «قصهها» افزود: شاید آنچه امروز به نام خانواده سینما در جریان فعالیتهای فرهنگی هنری کشور باقی مانده، در نتیجه همان وضعیت مناسبی بود که در عین اختلافنظرهای دهه 60 در بین سینماگران وجود داشت. ما در این فضا هدفمان دور نبود و از سیاستبازیها و دودوزه بازیها که امروز رواج بسیاری پیدا کرده، دور بودیم.وی بیان کرد: من وقتی از سینمای جوان آن دوران صحبت میکنم، منظورم سینمای تولید شده قبل از ظهور و بروز سینمای دیجیتال است. یعنی اینکه آن موقع ابزار سینما به سهولت امروز در دسترس نبود و تجربه فیلمساز برای استفاده از امکانات، همان تجهیزات و وسایلی بود که انجمن سینمای جوان آن سالها تنها راه ممکناش بود. بنابراین میتوان گفت اهمیت نهادینه کردن شرایط بر مبنای شرایطی تاریخی است، وگرنه کارنامه پر کردن کار سختی نیست.حسرتی که بر دل رخشان بنیاعتماد باقی مانداین کارگردان توضیح داد: به راستی این حسرت با من است که چرا تنبلی کردم و خاطرات سینمای ایران را در حوزه بینالملل برای خودم یادداشت نکردم. دورانی که چهره جهانی ایران، چهره خشنی معرفی شده بود، دورانی که از ماهواره خبری نبود و سینمای ایران در معرض تندترین واکنشها قرار داشت اما این سینمای دهه 60 بود که با تمام مشکلات موجود، توانست در تلطیف چهره انسانی سینمای ایران به جامعه جهانی نقش بسیار زیادی را ایفا کند.بنیاعتماد ادامه داد: دیشب که این متن را ویرایش میکردم، یک بار حواسم به مراسم تودیع سید محمد بهشتی در تاریخ پنجم خرداد 1373 معطوف شد و در آنجا دیدم که بهشتی چقدر بیبادی در غبغب و بیهیچ بیرخ کشیدن کارنامه کاریاش از سینماگران خداحافظی کرد. او نه سخنی از چند صد فیلمساز اول و نه اشاره به چند صد حضور بینالمللی فیلمهای ایران و نه بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. چقدر خوب بود که این فیلم ضمیمه انتشار کتاب میشد.این کارگردان سینمای ایران تصریح کرد: این 10 سال سینمای دهه 60، 10 سال بسیار مهمی در جریان فعالیتهای سینمایی کشورمان بود. این 10 سال به ما نشان داد که درست است که امکانات میتواند نقش تعیینکنندهای داشته باشد، اما چیزهای دیگری نیز وجود دارند که میتوانند فارغ از این امکانات نقش تعیینکنندهای در پربار کردن سینمای کشورمان داشته باشند.جواد فریدزاده، مدرس و پژوهشگر دانشگاه نیز در این مراسم گفت: سینما و تئاتر میتواند ما را نجات دهد، به شرط اینکه سینمای آزادی ما نسوزد. تئاتر ما هم عنصر ارزشمندی است. کما اینکه اجرای نمایشنامه «یادآوری» محمد رحمانیان که در این مراسم شاهد آن بودیم، به ما ارزشهایش را نشان داد.وی افزود: از وقتی که سینما پیدا شد، همه ما در رجوع به خاطراتمان، فیلم میبینیم و این امری گریزناپذیر برای هر کسی که نمایشنامهای در تئاتر و فیلمی در سینما دیده است، خواهد بود. هر کدام از ما که تعبیر به من میکند، وقتی میتواند صحبت کند که واجد حافظه باشد و این حافظه تنها در عمق او و در مناسبات دراماتیک است که میتواند رخ دهد و این امر از سینما است که رخ میدهد.اجرای نمایشنامه «یادآوری» نوشته و کار محمد رحمانیان با بازی مهتاب نصیرپور، اشکان خطیبی، غزل شاکری و نوازندگی سامان احتشامی از جمله بخشهای مراسم رونمایی از کتاب «گفتگوهای سینمایی» سید محمد بهشتی بود.محمدرضا عارف، احمد مسجد جامعی، فخرالدین انوار، سید محمد بهشتی، داریوش فرهنگ، جهانگیر کوثری، ابراهیم حاتمیکیا، منوچهر شاهسواری، فرشته طائرپور، احمد محیط طباطبایی، اسماعیل بنی اردلان، علیرضا زرین دست، مهدی صباغزاده، محمد اطبایی، محسن شاه ابراهیمی، محمدرضا اصلانی، ابراهیم اثباتی، سعید قطبیزاده، کیوان کثیریان، تورج منصوری، هوشنگ گلمکانی، علیرضا تابش، شادمهر راستین، علیرضا سمیع آذر، مصطفی رزاق کریمی، احمد پورنجاتی، خسرو سینایی و تعدادی دیگر از هنرمندان و پژوهشگران از جمله مهمانان ویژه مراسم رونمایی بودند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]
صفحات پیشنهادی
عکس های جدید از مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «مستانه»
عکس های جدید از مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی مستانه مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی مستانه عکس های جدید از مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی مستانه بهنوش طباطباییترانه علیدوستیفریبا نادری و سارا منحزی و شریفی نیا سولماز حصاریاخبار مرتبط سحر دولتشاهی نقش اول مستانهتيپ جالب مهندر پاسخ به اظهارات بابک دربیکی عنوان شد شمقدری: مجوز کتاب سینمای آوانسیان ارتباطی به معاونت سینمایی دولت دهم ن
در پاسخ به اظهارات بابک دربیکی عنوان شدشمقدری مجوز کتاب سینمای آوانسیان ارتباطی به معاونت سینمایی دولت دهم نداردجواد شمقدری رئیس سابق سازمان سینمایی در پاسخ به اظهارات اخیر رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ در خصوص مجوز انتشار یک کتاب در زمان مدیریت گذشته توضیحاتیهزینه های چاپ کتاب، انتشار آلبوم موسیقی و ساخت فیلم سینمایی با نام شما چقدر است؟
هزینه های چاپ کتاب انتشار آلبوم موسیقی و ساخت فیلم سینمایی با نام شما چقدر است مسئول یکی از این انتشارات که دفترشان در نزدیکی میدان انقلاب و در خیابان جمال زاده است پشت گوشی تلفن می گوید ما همه کار کتاب شما را از گرفتن شماره ثبت کتابخانه ملی و مجوز انتشار از وزارت ارشاد تا چحاشیه مراسم ختم مرحوم مظلومی برخورد معمولی قلعهنویی و پرویز مظلومی/ حضور چهرههای ورزشی و سیاسی برای عرض تسلی
حاشیه مراسم ختم مرحوم مظلومیبرخورد معمولی قلعهنویی و پرویز مظلومی حضور چهرههای ورزشی و سیاسی برای عرض تسلیتشخصیتهای مختلف ورزشی و سیاسی در مراسم ختم مرحوم غلامحسین مظلومی شرکت کردند به گزارش خبرگزاری فارس مراسم یادبود مرحوم غلامحسین مظلومی پیشکسوت باشگاه استقلال صبح امروز دمراسم رونمایی از کتاب عکس پیاده آمده ام
۲۳۳۷۶۰ ۱۳۹۳ ۹ ۱۱ - ۱۰ ۵۳گزارش تصویری مراسم رونمایی از کتاب عکس پیاده آمده ام عکای مرتضی یار احمدی اجرا توقف ذخيره تمام تصاوير ۱۳۹۳ ۹ ۱۱ - ۱۰ ۵۳اختصاصی فارس/ فرآورده پیش تولید پروژه سینمایی «ثارالله» را آغاز کرد /فیلمی درباره حرکت کاروان اباعبدالله (ع) ا
اختصاصی فارس فرآورده پیش تولید پروژه سینمایی ثارالله را آغاز کرد فیلمی درباره حرکت کاروان اباعبدالله ع از مکه به کربلامجتبی فرآورده کارگردان فیلم سینمایی ثارالله از آغاز رسمی پیش تولید این اثر سینمایی مذهبی-تاریخی با محوریت حرکت کاروان حضرت سیدالشهدا ع از مکه به سمت کربلروايت سينمايي از سرگشتگي انسان معاصر
روايت سينمايي از سرگشتگي انسان معاصر روايت سرگشتگي انسان معاصر راستش مدتها بود اين تعبير را به غير طنز و به صورت جدي در بررسي آثار سينمايي به كار نبرده بوديم نویسنده محمدمهدي شيخ صراف روايت سرگشتگي انسان معاصر راستش مدتها بود اين تعبير را به غير طنز و بمجتمع سینمایی بابل نیازمند بازسازی است -
حجت الاسلام ابراهیمی مجتمع سینمایی بابل نیازمند بازسازی است شناسه خبر 2433016 تاریخ مخابره یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵ ۱۷ استانها > مازندران بابل - خبرگزاری مهر دبیر جشنواره بین المللی فیلم رشد بر لزوم بازسازی سازه و امکانات مجتمع سینمایی فرهنگ و ارشاد در بابل تاکید کرد به گزا6 فیلمنامه سینمایی مجوز ساخت گرفتند -
6 فیلمنامه سینمایی مجوز ساخت گرفتند مجوز ساخت 6 فیلم 35 میلیمتری از سوی شورای صدور پروانه فیلمسازی سازمان سینمایی صادر شد به گزارش خبرگزاری مهر براساس این گزارش فیلمهای پينو كيو عامو سردار و رئيسعلي به تهیهکنندگی ناصر عنصری و كارگرداني سيدرضا صافی و نويسندگي مريم رنجبر واز مایلیکهن و دایی تا رادان و پدر مرتضی پاشایی تصاویر/ چهرههای حاضر در مراسم تشییع پیکر غلامحسین مظلومی
از مایلیکهن و دایی تا رادان و پدر مرتضی پاشاییتصاویر چهرههای حاضر در مراسم تشییع پیکر غلامحسین مظلومیچهرههای سرشناس زیادی در مراسم پیکر بازیکن سرطلایی ایران شرکت کردند به گزارش خبرگزاری فارس مراسم تشییع پیکر مرحوم غلامحسین مظلومی پیشکسوت باشگاه استقلال و تیم ملی ایران صبحروسای سازمان سینمایی و رسانه ملی با هم دیدار کردند اصغر پورمحمدی رابط همکاری میان سازمان سینمایی و صداوسیما ش
روسای سازمان سینمایی و رسانه ملی با هم دیدار کردنداصغر پورمحمدی رابط همکاری میان سازمان سینمایی و صداوسیما شدرئیس رسانه ملی اصغرپور محمدی را به عنوان نماینده تام الاختیار خود در رابطه با تعاملات میان دو سازمان معرفی و بر تسریع روند این همکاری تاکید کرد به گزارش خبرگزاری فارس دهیاتهای انتخاب مظهر اعتماد جامعه سینمایی هستند/ توجه به دائقه مخاطب در بخش مستند -
دبیر جشنواره فیلم فجر هیاتهای انتخاب مظهر اعتماد جامعه سینمایی هستند توجه به دائقه مخاطب در بخش مستند جلسه معارفه و هماهنگی هیات های انتخاب بخش مسابقه سینمای ایران و مستند به طور جداگانه با حضور علیرضا رضاداد دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر برگزار شد به گزارش خبرگتصویر متفاوت نیکی کریمی در یک فیلم سینمایی / «چهارشنبه 19 آبان» راهی جشنواره میشود
تصویر متفاوت نیکی کریمی در یک فیلم سینمایی چهارشنبه 19 آبان راهی جشنواره میشود فرهنگ > سینما - فیلم سینمایی چهارشنبه 19 آبان به کارگردانی وحید جلیلوند و با بازی نیکی کریمی راهی سی و سومین جشنواره فیلم فجر میشود به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین نیکی کریمی نقش اصلهیات انتخاب باید مظهر اعتماد جامعه سینمایی باشند/ فیلم مستند باید به ذائقه مخاطب نزدیک باشد
علیرضا رضاداد در جلسه معارفه و هماهنگی اعضای هیاتهای انتخاب سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر هیات انتخاب باید مظهر اعتماد جامعه سینمایی باشند فیلم مستند باید به ذائقه مخاطب نزدیک باشد جلسه معارفه و هماهنگی هیات های انتخاب بخش مسابقه سینمای ایران و مستند به طور جداگانهیک تغییر مدیریتی در سازمان سینمایی وزارت ارشاد / نخستین تأثیر جابجایی مدیران صداوسیما بر وزارت ارشاد
یک تغییر مدیریتی در سازمان سینمایی وزارت ارشاد نخستین تأثیر جابجایی مدیران صداوسیما بر وزارت ارشاد فرهنگ > سینما - محمد احسانی که با حضور حجتالله ایوبی در رأس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این وزارتخانه آمده بود قرار است به صداوسیما بازگردد به گزاموافقت با ساخت دو فیلم سینمایی
موافقت با ساخت دو فیلم سینمایی تهران-ایرنا- شورای پروانه ساخت فیلم های سینمایی با ساخت 2 فیلم بلند موافقت کرد به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا به نقل از سازمان سینمایی شورای پروانه ساخت سینمای حرفه ای که با حضور اکثر اعضا برگزار شد با ساخت دو فیلم دیزین به نویسندگی علیداعش نخستین فیلم سینمایی خود را روی پرده برد + تصاویر
داعش نخستین فیلم سینمایی خود را روی پرده برد تصاویر گروه تروریستی داعش نخستین فیلم سینمایی خود را برای زندانیان استان حلب به نمایش درآورد آفتاب گروه تروریستی داعش در سوریه فیلمی را درباره تاریخ خود ساخته است و آن را اکران میکند داعش در شهر جرابلس استان حلب فیلمی را به نا-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها