تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833013985
تحیر هالیوودی نسبت به نمایش آدم تا خاتم +تصاویر
واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
تحیر هالیوودی نسبت به نمایش آدم تا خاتم +تصاویر
یتیم خواندن «شبی در کهکشانها» و اینکه این برنامه ترکیبی توسط سینماگران و تئاتریها جدی گرفته نشد و همچنین انتقاد به سبک و بیان سمبلیک و روشنفکری تئاتر که باعث دوری مردم از سالنهای تئاتر شده است از جمله محورهای مورد گفتگو با بهزاد بهزادپور کارگردان این نمایش پرمخاطب است.
به این مطلب امتیاز دهید
به گزارش جام نیوز، نمایش «شبی در کهکشانها» برنامهای ترکیبی است که از جلوههای مختلف نمایشی و حتی سینمایی بهره گرفته است. امکانات نورپردازی، صوتی و جلوههای بصری از جمله المانهای به کار گرفته شده در این پروژه است. این نمایش به کارگردانی بهزاد بهزادپور از 26 تیرماه در بوستان ولایت به اجرا درآمده است و در آن حدود 600 نفر همکاری میکنند. بهزادپور پیش از این هم نمایش «شب آفتابی» را به همین ترتیب اجرا کرد.
بهزاد پور «شبی در کهکشانها» روایتی است از مهمترین داستانهای تاریخ انبیا و زندگی بشر از ابتدای خلق آدم تا رانده شدن او از بهشت و تا داستانهای پیامبران اولوالعزم و غدیر و ... و در نهایت به دوران معاصر و دفاع مقدس و ظهور میرسد. این داستانها برای مخاطب به سادگی بیان میشود و نمایش تنها به گوشههای مهمی از زندگی آنها اشاره میکند. این سادگی در روایت پیچیدگیهای هنری را کمتر به کار میگیرد و مخاطب بیشتر از آنکه بتواند تخیل کند پیام را به تمامه و به شکلی مستقیم دریافت میکند. این نوع گویش که به عمد از طرف بهزادپور انتخاب شده به گفته او براساس ذائقه مخاطب است. بهزادپور در این گفتگو از توجه خود به عامه مردم میگوید؛ آنهایی که با رسانههای زیادی در ارتباط هستند، مثل ریگ فیلم میبینند و از سالنهای تئاتر دوری کردهاند و بعد دلیل این دوری را در روایت سمبلیک نمایشنامه ها و شیوه خاص اجرایی بازیگران میداند. بهزادپور همچنین در این گفتگو از اینکه این گویش جدید هنوز نه در میان تئاتریها و نه در میان سینماییها جای گرفته است سخن گفت و با مقایسه کردن هنر این نمایش با فوتبال و والیبال بیان کرد که ما با این رویه به ژاپن و کشوهای توسعه یافته نخواهیم رسید چون در این کشور آبشار زدن از روی تور والیبال از آبشار زدن به داخل قلوب و ارواح مردم اهمیت بیشتری دارد. مصاحبه با کارگردان نمایش «شبی در کهکشانها» را بخوانید: *نمایش «شبی در کهکشانها» سبک و فرم خاصی دارد و شما در این شیوه اجرایی به نوعی پیشرو هستید لطفا ابتدا توضیح دهید که چرا سراغ این فرم از نمایش رفتید و مخصوصا تفاوتهای این کار با اثر قبلی یعنی «شب آفتابی» چیست؟ - من سراغ این فرم از کار نرفتم بلکه این کار سراغ من آمد. این همان «شب آفتابی» است اما در شکلی کاملتر و رشدیافتهتر و اگر منظور از تفاوت این است که در این نمایش حرف دومی شروع شده باشد خیر هنوز شروع نشده و ما هنوز در حرف اول هستیم. این نمایش قرار نیست حرف دومی بزند و روی همان سناریو اول ایستادهایم. این را میگویم چون عدهای اعتراض میکنند که چرا این نمایشها تغییری نمی کنند. در حالیکه تهران حدود 14 میلیون جمعیت دارد و هنوز همه آنها این نمایش را ندیدهاند. چرا بعضی صبوری ندارند و فکر میکنند چون خودشان این نوع نمایش را دیدهاند همه مخاطبان دیدهاند. «بینوایان» را 50 سال است که در محله برادوی آمریکا نمایش میدهند و آیا حالا به تکرار رسیده است؟ *پس هنوز لزومی نمیبینید که حرف جدیدی در کار خود وارد کنید؟ - ببینید ما هنوز در سناریو اول هستیم و انگار هر وقت که خسوف یا کسوف می شود از من میخواهند که این نمایش را اجرا کنم در این صورت مردم این کار را نمیبینند و اصلا نمیدانند چنین نمایشی وجود دارد. حتی بسیاری از تماشاچیان ما از مخاطبان سابق هستند که «شب آفتابی» را دیدهاند و خوششان آمده است و حالا برای تماشای «شبی در کهکشانها» آمدهاند. اما هدف اصلی ما مخاطبان جدید است البته من نمی گویم کار فوق العادهای انجام میدهیم ولی تنها حرفمان این است که مردم این گویش جدید را تجربه کنند. اروپاییها یک اپرا دارند و دائم برای همان تبلیغ میکنند و در هر کشور شرقی یک سالن اپرا زدهاند. چرا با این نمایش مثل یک برادر ناتنی برخورد شد؟ در حالیکه وقتی یک توپ در فوتبال وارد دروازه میشود همه اعضای یک تیم به نوعی خود را صاحب آن گل می دانند. این نمایش زنده است اما چون به نوعی با گویش و ادبیات سینما ترکیب شده است در تئاتر گفته میشود که اینگونه حرف نمیزنند زیرا این کار گویش جدیدی است.
*یعنی هنرمندان تئاتر خود را صاحب این سبک از نمایش میدانند؟ - این کار مخلوطی از تئاتر و سینماست. بچه های تئاتر نمیتوانند بگویند که این صحنه زنده نیست یا دروغ است اما چون با گویش و ادبیات گفتاری سینما آمیخته شده است میگویند ما در تئاتر به این شکل حرف نمیزنیم. حالا حرف من این است که اجازه دهیم این فرم از حرف زدن را هم مردم ببینند. همانطور که در سینما یک نفر سبک کیارستمی کار میکند و یک نفر سبک حاتمیکیا و همه به هم احترام میگذارند. اما بچه های تئاتر مظلومترین و ستمدیدهترین قشر هنرمندان کشور هستند. این ظلم تا حدی به خاطر مسئولانی است که شاید بینش تئاتری ندارند و این هنر را نمیفهمند و بچههای تئاتر دارند تاوان آن را پس میدهند. حدود 30 یا 40 درصد این مظلومیت هم به دلیل خود سبک کارهای تئاتری است که شیوه روشنفکری است و بیشتر مخاطب نخبه و خود اهالی هنر میتوانند این کلام را بفهمند. اکثر تئاترهایی که شما میبینید سمبل گویی میکنند یا نمادین عمل میکنند. *و شاید زبان و پیام مستقیم شما را در چنین نمایشی نپسندند. - بله و من هم به آنها میگویم که شما به دلیل همان زبان خاصی که انتخاب کردهاید منزوی شدهاید چون شما زبان مردم را به رسمیت نمیشناسید، زبانی را برای خود انتخاب کردهاید که مردم نمیشناسند و فقط اصحاب خود شما آن را میفهمند پس نباید خرده گرفت و ناراحت شد که مخاطب سالنهای تئاتر کم است. اصلا این نوع سبک نمایشنامه مدرن نوشتن، این نوع گویش تئاتری و این بازیهای اگزجره و تئاتری باعث میشود که مردم از سالنهای تئاتر دوری کنند برای همین من به سمت تئاتر نمیروم. من این نوع نمایش را برای این انتخاب کردهام تا مخاطب بهتر با آن رتباط برقرارکند و لذت ببرد. به طور مثال داستان غدیر هزار بار گفته شده است اما زمانیکه غدیر به این شکل بیان میشود کسی که آن را شنیده باشد با این شکوهی که میبیند باز هم علاقمند میشود و برای آن کف میزند و من می خواهم بگویم که در پس این کف زدن ما برنامهریزیهای زیادی داشتهایم. *چه تفاوتهایی در گویش این کار و یک تئاتر صحنهای وجود دارد که این یکی می تواند مردم عام را جذب کند؟ - در تئاتر نوع گویش شما یک لانگ شات است و هر سکانس با خاموش و روشن شدن صحنه عوض میشود. در سینما گاهی یک سکانس، پلان است، تنوع مکان ها را برای روایت داستان داریم و داستان به شکل موازی میتواند جلو برود و از طرف دیگر در سینما ریتم وجود دارد و در تئاتر ریتم صحنه در بازی بازیگران است. در «شبی در کهکشانها» چند ضلعی کار را می بینید و این بر جذابیتها میافزاید. ریتم و سایه ها، استیج، اجرا روی دامنه کوه و همه چیز به دنبال واقعیتر کردن صحنه است.
*نام خاصی برای این کار دارید؟ چون ما مداحی، سینما، تئاتر، موسیقی و ترکیبی از هنرهای مختلف را در آن میبینیم. - بسیاری دغدغه داشتند که چنین نمایشی را چگونه نامگذاری کنیم اما من دغدغه نامگذاری نداشتم فقط خواستم از ترکیبی از همه هنرهای نمایشی استفاده کنم و ترکیبی از آنها را ارائه بدهم. *دغدغه شما این بود که حرف خود را بزنید و پیامتان را برسانید؟ - دغدغهام این بود که تماشاچی لذت ببرد همه دارند حرف میزنند. بنابراین دغدغه من این بوده است که تماشاچی لذت ببرد و از سالن این نمایش راضی بیرون برود. این برای من مهم بوده است. همه از غدیر در تئاتر و تلویزیون و روی منبر سخن می گویند اما شیوه ای که ما انتخاب کردهایم شیوهای است که ذائقه تماشاچی سال 93 را به رسمیت می شناسد. نباید به این تماشاچی کم فروشی کنیم زیرا مثل ریگ فیلم میبیند. شبکههای مختلفی چون نسیم را دارد و تاکشو های مختلف در دسترساش قرار دارد. چنین مخاطبی را سخت میتوان نگه داشت که با سخن تو کنار بیاید آن هم درباره مطالبی که تا بحال دلچسب بیان نشده است. *بنابراین در کار شما تماشاچی حرف اول را میزند؟ - بله من از زمانیکه تئاتر کار میکردم به سبک استانیسلاوسکی معتقد بودم و از سبک برشت انزجار داشتم چون برشت میخواست تئاتر را به رخ بکشد در حالی که استانیسلاوسکی میگفت "تماشاچی که به سالن تئاتر میآید باید زندگی را احساس کند" برشت میگفت که کنار صحنه موسیقی بزنید که تماشاچی متوجه شود تئاتر میبیند اما این چه دردی را دوا میکند. من همیشه به سبک استانیسلاوسکی در تئاتر و حتی در سینما اعتقاد داشتم. من احساس می کنم قلب ما باید برای مردمی بتپد که به احترام ما بلند میشوند و به سالنهای تئاتر میآیند. آن وقت تماشاچی باید چیزی ببیند که لذت ببرد و بگوید به من خوش گذشت. *تفکیکی هم بین مخاطبان خود قایل هستید؟ تفکیکی که معمولا میان مخاطبان تئاتر بیشتر است و آنها را مخاطب خاص میدانند. - من مخاطب خاصی که عام را به رسمیت نشناسد به رسمیت نخواهم شناخت. مخاطب خاصی که خود را برتر و جدا شده از عام بداند جایگاهی ندارد. مخاطبی خاص است که مثل پیغمبر و حضرت علی (ع) است اما باز هم در میان مردم زندگی میکند. در غیر این صورت من ارزشی برای آن آدم خاص نمیبینم. *«شبی در کهکشانها» روایت سادهای دارد. چقدر این نمایش میتواند برای مخاطب خاص جذاب باشد؟ - اتفاقا مخاطب خاص برای این سبک گویش ارزش قایل میشود چون میبیند که من مردم عام را هم در نظر گرفتهام. حدود 2 سال پیش که من نمایش «شب آفتابی» را اجرا میکردم از هالیوود هم برای دیدن این نمایش آمده بودند. اینها هم خاص بودند. من حرکات اینها را میدیدم گیج شده بودند و بریده بودند و تند تند عکس میگرفتند. البته من این را نمیگویم که عنوان کنم کار ما عالیست اما سوال من این است که چرا ما با انرژی مثبت با همه چیز برخورد نمیکنیم. چرا نقد و انتقاد ما نه تنها زایش ایجاد نمیکند بلکه به قطع شدن و زایل شدن میانجامد. بیل میزنند به ریشه و آن را درمی آورند، حسن را بگویید و بعد انتقاد هم بکنید. هرکسی که چنین برخوردی با او شود ناراحت میشود. حرف من این است که ابتدا اجازه دهیم مردم این نوع گویش را ببینند و با آن مواجه شوند اگر ارتباط برقرار شد حالا نقد کنیم و عیبهای آن را برطرف کنیم. *گفتید سناریوی دومی هم دارید. در این باره توضیح میدهید؟ - تا مردم «شبی در کهکشانها» را نبینند من نمی توانم درباره آن توضیح دهم چون نمیتوانند تصور کنند و برایشان سوال ایجاد میشود. اما در سبک دوم اجرای ما موازی خواهد بود. من در لحظهای واحد مدینه، کربلا، کوفه و مکه را نشان میدهم که در یک ساعت در این چند شهر چه اتفاقاتی رخ میدهد. من میخواهم اینها که انتقاد میکنند، بگذارند این کارها انجام شود، لااقل بگوییم در هنر کار لابراتواری انجام دادیم. بس است هر چقدر که کارهای کپی تولید کردیم. خط معلی حمید عجمی ابتدا برای همه سوال برانگیز بود اما بعد همه اهمیت آن را فهمیدند و به آن احترام گذاشتند.
*چرا به نظر شما آنچنان که میخواستید، دیده نشد؟ - نمی دانم. آیا این نوع گویش از یک شوت علی دایی کمتر است که آنقدر برای آن کف و سوت میزنند و حتی رییس جمهور پیام میدهد؟ چرا ما ژاپن نمیشویم چون آبشار زدن از روی تور والیبال از آبشار زدن به داخل قلوب و ارواح مردم اهمیت بیشتری دارد. ارواح مردم را تحت تاثیر قرار دادن اینجا اهمیتی ندارد. این شبها بهترین اجرای ما از نمایش بود چون همه دارند همکاری میکنند در حالیکه متولیان رسمی مثل سینما و تئاتر همه میگویند به ما ربطی ندارد و این کار مثل یک بچه یتیم شده است. ما نمیخواهیم ما را علم کنند، حتی خود ما در این کار اصلا تیتراژ نداشتیم چون دنبال قدرت طلبی و شهرت نبودیم تنها میخواهیم فتح بابی را برای یک گویش جدید باز کنیم و حداقل درخواست ما این است که برای مواجه شدن مردم با این سبک کمک کنند. مهمترین چیز این است که این نوع گویش از حضور بهره میگیرد، حضور تماشاچی و تقریبا میتوان گفت برخلاف جریان روایت هنری زمان حاضر شنا میکند. دنیای امروز دنیای فیلم، سینما، دیش، رسانه و ... است اما ما میخواهیم تماشاچی در صحنه حاضر شود. شتر و اسب بدود و گرد و غبار بر صورت او بپاشد. این نوع روایت است که تاثیر دارد و اگر شما صورت تماشاچی را نگاه کنید این تاثیر را می بینید که مردم چگونه حیرت زده بیرون میروند. ما در ایلام بودیم بعضی میگفتند یک فیلم زنده است که از چند طرف نمایش داده میشود و چندین بار برای دیدن نمایش میآمدند. *چرا نخواستید تیتراژ داشته باشید؟ - تمام کسانیکه در این نمایش همکاری دارند مثل بهزاد کزازی، محسن روزبهانی، جلیل شعبانی و ... سیمرغ گرفته اند و در تولید و طراحی صحنه و جلوههای ویژه فیلمهای زیادی کار کرده اند. همه این افراد عاشقانه و از روی همدلی کار میکنند از عوامل تولید گرفته تا حراست جلوی در. *من شنیدم شما برای این اجرا، تنها 17 روز تمرین داشتید؟ - اینجا در بوستان ولایت لوکیشن کار آماده بود و ما فقط نیاز بود که سربازان را آموزش دهیم و انصافا سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران همکاری زیادی با ما کرد و ما توانستیم در عرض 17 روز کار را آماده کنیم. *نیازی به تمرین بیشتر نبود؟ - البته ما در اجرا دایم بازیها را درست میکردیم و در این شبها تغییرات زیادی هم اعمال شد. *چرا مردم در سوله روی زمین می نشینند؟ - من تعصب و وسواس داشتم که تماشاچی در این نمایش سرش مماس با کف صحنه باشد که تا حدی صحنه را «لو انگل» و از زاویه پایین ببیند. در اینصورت زمانیکه تانک از جلوی شما رد میشود ابتدا شنیهای تانک در نظر شما میآید و زمانیکه اسبها میتازند گرد و غبار را میبینید. این برای این بود که همه گم شوند و همه چیز محاصره شود. درآوردن این شیب برای من مکافاتی بود تا همه مماس باشند و برای نفرات عقبی مشکل پیش نیاید تا انرژی صحنه بهتر منتقل شود.
مهر 115
۲۶/۰۵/۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]
صفحات پیشنهادی
نسبت عدالت فردی و اجتماعی/ شروط تحقق عدالت اجتماعی در اسلام
دین و اندیشه اندیشکده ها تحلیل دین و اندیشه نسبت عدالت فردی و اجتماعی شروط تحقق عدالت اجتماعی در اسلام خبرگزاری مهر- گروه دین و اندیشه اسلام بینشی کلی و جامع درباره هستی و زندگی و انسان دارد که همه فروغ و تفصیلات بدان برمی گردد و همه نظریات و قوانین و حدود و عبادات و معاملاتهمه چیز درباره رامبد جوان؛ از شیطنتهای فرید جینگلبرد تا متاهل شدن با خطبه عقد خاتمی +تصاویر
سوپراستار زیر ذره بین نامه نیوز همه چیز درباره رامبد جوان از شیطنتهای فرید جینگلبرد تا متاهل شدن با خطبه عقد خاتمی تصاویر رامبد جوان همیشه به دنبال کارهای مردم پسند و خوش ساخت بوده و از جراتش در پا گذاشتن به عرصه های مختلف می توان متوجه شد که هرگز دنبال کسب جایزه و ساختن فیلواکنش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی نسبت به حاشیههای تئاتر
فرهنگ و هنر تئاتر واکنش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی نسبت به حاشیههای تئاتر اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد اسلامی در پی اتفاقاتی که در روزهای اخیر در مورد یکی از کارگردانهای تئاتر و اظهارات وی رخ داده است بیانیه ای صادر کرد به گزارش خبرگزاری مهر در پی اتفاقاتی کهواکنش منفی حامیان هالیوودی رژیم صهیونیستی نسبت به اظهارات «باردم» علیه جنایات در غزه جان وویت: از اینکه قلب مر
واکنش منفی حامیان هالیوودی رژیم صهیونیستی نسبت به اظهارات باردم علیه جنایات در غزهجان وویت از اینکه قلب مردم اسرائیل را شکستهاید تقاضای بخشش کنیدتعدادی از حامیان رژیم صهیونیستی در هالیوود از جمله جان وویت نسبت به اعتراض شدید جمعی از بازیگران هالیوود از جمله خاویر باردم وتبعیض و تعصب نسبت به مسلمانان آمریکایی رو به افزایش است
دین و اندیشه جدیدترین تحقیقات نشان می دهد تبعیض و تعصب نسبت به مسلمانان آمریکایی رو به افزایش است براساس آمار منتشر شده در سومین نظر سنجی دوسالانه موسسه عرب آمریکایی در رابطه با رویکرد آمریکاییها نسبت به مسلمانان تبعیض و تعصب نسبت به مسلمانان آمریکایی همچنان درحال افزایش است بنمایش محکومیت «کدخدای کودککش» +تصاویر
نمایش محکومیت کدخدای کودککش تصاویر گروههایی که علاقهمند به برپایی چنین ایستگاههای در پارکها میادین و نماز جمعه شهرهای خود هستند میتوانند با مراجعه به لینک موجود در خبر با برگزارکنندگان این طرح مکاتبه کرده و فایل بنرهای مخصوص آن را دریافت کنند به این مطلب امتیاز دهید &کشف آدم فضایی در ماه ! +تصاویر
کشف آدم فضایی در ماه تصاویر ویدئوی مذکور به نگاه آدم فضایی به کران مشهور شده است توسط یکی از کاربران یوتیوب با نام مستعار wowforreeel بارگذاری شده است این جسم ناشناخته شبیه یک انسان کوتوله است که ایستاده است کاربران کنجکاو سرویس نقشه ماهواره ای گوگل متوجه جسمی مشابه یکآخرین قفل ضد سرقت با صفحه نمایش LCD+تصاویر
آخرین قفل ضد سرقت با صفحه نمایش LCD تصاویر   به گزارش فارس آخرین مدل قفل متصل به نام Genie Smart Lock به بازار عرضه شد این قفل هوشمند ضد سرقت بدون مصرف انرژی طراحی شده است و دارای سیستمهای مختلف قابل تشخیص و دسترسی است Genie Smart Lock بخشی از دستگیره است و دارای یک صفحه ننمایش بهاره رهنما و پژمان جمشیدی+تصاویر
نمایش بهاره رهنما و پژمان جمشیدی تصاویر نمایش آرسنیک و تور کهنه به کارگردانی حسین پارسایی و با بازی بهاره رهنما بیژن بنفشهخواه سپند امیرسلیمانی پژمان جمشیدی و از شنبه شب 11 مرداد ماه در تالار ایرانشهر روی صحنه رفت خبرآنلاین 1393 5 12نمايش بهاره رهنما و پژمان جمشيدي+تصاوير
نمايش بهاره رهنما و پژمان جمشيدي تصاوير نمايش آرسنيک و تور کهنه به کارگرداني حسين پارسايي و با بازي بهاره رهنما بيژن بنفشهخواه سپند اميرسليماني پژمان جمشيدي و نمايش آرسنيک و تور کهنه به کارگرداني حسين پارسايي و با بازي بهاره رهنما بيژن بنفشهخواه سپند اميرسليماني پچرا برخي آدم ها همواره دروغ مي گويند؟
چرا برخي آدم ها همواره دروغ مي گويند چرا بعضي از آدمها هميشه دروغ ميگويند چه عواملي باعث ميشود كه دروغ بگويند به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرويس ديني جام نيوز هيچ انساني فطرتاً دروغگو نيست بلكه دروغگويي را از محيط خود يعني خانواده مدرسه دوستان و به طوركلّي اجتماعي كفارس گزارش میدهد برپایی نمایشگاه «مستندنگاری اسناد و مدارک تنفیذ و تحلیف رؤسای جمهوری ایران»+تصاویر
فارس گزارش میدهدبرپایی نمایشگاه مستندنگاری اسناد و مدارک تنفیذ و تحلیف رؤسای جمهوری ایران تصاویرنمایشگاه مستندنگاری اسناد و مدارک تنفیذ و تحلیف رؤسای جمهوری اسلامکی ایران از سال ۱۳۵۸ تا سال ۱۳۹۳۲ در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در حال برگزاری است خبرگزاری فارس گروه کتاب ولحظه ای که حجاب برتری خود را به رخ می کشد +تصاویر
لحظه ای که حجاب برتری خود را به رخ می کشد تصاویر یک عکاس خوش ذوق در اقدامی فوق العاده از برخی زائران خانم که دارای چادر نبودند قبل و بعد از به سر کردن چادر تصویر برداری کرده است÷ به این مطلب امتیاز دهید به گزارش جام نیوز یک عکاس خوش ذوق در اقدامی فوق العاده از برخی زائراحضور هزاران مخاطب در جشنواره نمایشهای آئینی در فرهنگ رضوی
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴ ۴۷ دبیر جشنواره نمایشهای آئینی در فرهنگ رضوی مردمی بودن را مهمترین ویژگی این جشنواره اعلام کرد وی گفت حضور مردم در جشنواره نمایشهای آئینی در فرهنگ رضوی به دلیل آنکه به صورت خیابانی و در فضای باز اجرا میشوند بسیار مناسب است و در دهه کرامت که گردشگروزیر امور اسلامی فلسطین نسبت به طرح تقسیم مسجدالاقصی توسط صهیونیستها هشدار داد
دین و اندیشه در حالی که دنیا به غزه نگاه می کند وزیر امور اسلامی فلسطین نسبت به طرح تقسیم مسجدالاقصی توسط صهیونیستها هشدار داد وزیر اوقاف و امور اسلامی فلسطین هشدار داد در شرایطی که دنیا روی جنگ و تجاوز صهیونیستها در غزه متمرکز شده رژیم اشغالگر قصد در نظر دارد طرح تقسیم مسجدالادستاندرکاران برگزاری بیست و دومین دوره نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم تجلیل شدند
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹ ۵۲ مراسم تجلیل از دستاندرکاران برگزاری بیست و دومین دوره نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم عصر امروز در باغ موزه دفاع مقدس سالن شقایق برگزار شد به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا حجتالاسلام والمسلمین حشمتی معاون قرآن و عتتوقف یک نمایش ضد شیعی
توقف یک نمایش ضد شیعی شیعیان سی درصد جمعیت کویت را تشکیل می دهند و دارای مناصب مختلفی مثل نمایندگی مجلس هستند به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم "محمد العسعوسی" دبیر کل شورای ملی فرهنگ هنر و ادبیات کویت به خب-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها