تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820656695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشتار جمعی مسلمانان به اسم اسلام و دین مایه بد نام کردن اسلام حقیقی است


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



کشتار جمعی مسلمانان به اسم اسلام و دین مایه بد نام کردن اسلام حقیقی است
نجیب تون رزاق (نخست وزیر مالزی) نیز مسلمانان این کشور را از هرگونه مشارکت در مبارزات مسلحانه بر حذر داشت و گفت که کشورش همچنان طرفدار اسلام میانه است.



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش سرویس دینی جام نیوز، در پی انتشار اخبار اعزام و حضور حدود 1500 نفر تکفیری از منطقه جنوب شرق  آسیا به خصوص کشور مالزی در کنار تروریست های تکفیری داعش در سوریه و عراق و انتشار خبر کشته شدن 50 تن مالزیایی در سوریه و عراق و استمرار جذب نیرو توسط جریانات تروریستی، جلسه فوق العاده ای با حضور مقامات ارشد مالزیایی و مسئولان امنیتی این کشور برگزار گردید.  
در این نشست اضطراری، ماهاتیر محمد و مخریز (فرزند وی) با زیر سؤال بردن موضوع جهاد در عراق و سوریه گفته اند: «معلوم نیست آن‌هایی که در جنگ سوریه و عراق کشته می‌شوند واقعا شهید محسوب شوند؛ چون ما نمی‌دانیم که کدام طرف حق و کدام سو باطل وجود دارد؟ هردو گروه مسلمان هستند.»
خالد ابوبکر (فرمانده ارشد پلیس مالزی) نیز ضمن اعلام تعقیب قضائی افراد افراطی، گفته است که پلیس مالزی این گروه ها را "تهدید جدی برای امنیت ملی مالزی" می داند.
جیلانی (معاون وزیر ارتباطات مالزی) هم گفته است: «این وزارتخانه با همکاری پلیس و کمیسیون های مربوطه، پایگاه‌های اینترنتی را که مردم مالزی را برای رفتن به سوریه و عراق تشویق می کنند، کامل تحت نظر دارند.»
محی الدین یاسین (معاون نخست وزیر) نسبت به رشد افراط گرایی و تمایل به جنگیدن در دیگر کشورهای اسلامی ابراز نگرانی کرده و از شورای ملی فتوای مالزی خواسته تا مسأله دین و جهاد را برای افکارعمومی به خوبی تبیین کند.
نجیب تون رزاق (نخست وزیر مالزی) نیز مسلمانان این کشور را از هرگونه مشارکت در مبارزات مسلحانه بر حذر داشت و گفت که کشورش همچنان طرفدار اسلام میانه است. وی مبارزه مسلحانه و کشتار جمعی مسلمانان به اسم اسلام و دین را محکوم و آن را مایه بد نام کردن اسلام حقیقی دانست.
رئیس شورای ملی فتوای مالزی در بیانه ای تاکید کرده است: «کشتن مسلمانان دیگر در کشورهای دیگر جهاد نیست، بلکه گناهی بزرگ محسوب می شود. شیعیان بخشی از جامعه اسلامی هستند و کشتن آنان جایز نیست.»
همچنین مفتی ایالت "کلانتان" ضمن اشاره به حدیث نبوی: (چنانچه دو مسلمان به روی هم شمشیر بکشند، قاتل و مقتول هردو وارد جهنم می شوند) اعلام نمود: «مسلمانان مالزی باید مفهوم واقعی جهاد را به منظور عدم تأثیرپذیری و فریب نخوردن و نیفتادن در دام اعتقادی عده ای سودجو، درک نمایند. جهاد به معنای جنگ مقدس یعنی مقابله با غیرمسلمانان است، لذا این مفهوم در جنگ داخلی عراق و سوریه مصداق ندارد و طرفین درگیری مسلمان هستند.»
معاون موسسه بین المللی اندیشه و تمدن اسلامی مالزی (ISTAC) نیز هشدار داد: «نگاه اشتباه به موضوع جهاد، موجب ورود افراد به جریان‌های افراطی است. امت اسلامی مالزی باید معنای واقعی جهاد را بشناسند تا دچار اشتباه نشوند و از آن در مسیر نادرست استفاده نکنند.»     خاطرنشان می کنیم، طبق اخبار منتشر شده توسط گروه داعش، دو تن از عاملان عملیات انتحاری در کربلا و الانبار، از اتباع مالزی بوده اند و این خبر انعکاس وسیعی در شرق آسیا داشته است.  




۲۰/۰۵/۱۳۹۳ - ۰۱:۴۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن