تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799401091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزه اولی ها، میهمانان کوچک ضیافت الهی سبکبال تر از همیشه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روزه اولی ها، میهمانان کوچک ضیافت الهی سبکبال تر از همیشه رشت - ایرنا - دستان کوچکش را که برای دعا خواندن در سر سفره افطار بالا برد، سبکبالی و آرامشی در وجودش احساس کرد که پیش از این تجربه نکرده بود و می دانست اراده برای انجام تکالیف الهی در اولین سال روزه داری، هر سختی را از پیش رویش بر می دارد.


این آرامش و سبکبالی در این روزهای ضیافت الهی مختص به این دستان کوچک نیست روزه اولی ها، این میهمانان کوچک ضیافت الهی سبکبال تر و مصمم تر از همیشه بر خوان معنویت جمع شده اند تا هرچه بیشتر برای آینده خود ره توشه ای از همه نیکی و فضیلت گرد آورند.
شاید سخت ترین بخش روزه داری برای این تازه واردان کوچک، تحمل سختی گرسنگی و تشنگی باشد که تاب و تحمل این نیاز انسان در هوای گرم و روزهای بلند فصل تابستان برای بزرگسالان هم آنچنان آسان نیست تا چه رسد به این شکوفه های تازه نورسته باغ بهار قرآن؛ اما گویا پروردگاری که خود تعیین تکلیف کرده ، تحمل این دشواری را نیز بر آنها هموار ساخته است .
ماه رمضان ، ماه فرصت هاست ؛ فرصتی برای پرورش جسم و روح ؛ فرصتی برای تمرین رهایی و غلبه بر نفس و محروم کردن خود از ضروری ترین نیازهای غریزی.
تمرینی برای نه گفتن بر هر آنچه تو را به انجامش وسوسه می کند و تو از آن نهی شده ای و مساجد جایی است که استفاده از این فرصت ها را فراهم می کند .
همان مکانی که علاوه بر خواندن نماز ، دعا و نیایش و مناجات با برگزاری کلاس هایی از پر کردن اوقات فراغت گرفته تا درس حجاب و عفاف این روزه اولی ها را هم به گرد سفره الهی می نشاند تا آنها نیز از الطاف این ماه مبارک بی بهره نمانند .
هنگامی که در یکی از مساجد حضور می یابیم ، حضور دختران کوچک در صفوف نماز جماعت جلب توجه می کند .
مهسا نجفی با بیان اینکه امسال برای اولین بار است که روزه می گیرد، می گوید : از وقتی روزه می گیرم، احساس آرامش و سبکبالی دارم که پیش از این تجربه نکرده بودم .
وی اضافه می کند : تشنگی و گرسنگی را احساس نمی کنم اما قرابت ، نزدیکی به خدا و خشنودیش را با تمام وجود حس می کنم .
زهرا علیزاده یکی دیگر از روزه اولی هاست که کسب آرامش روحی در این ماه مبارک را از جمله برکات می داند.
وی به چگونگی حضور مستمرش در مسجد اشاره و اضافه می کند : از دو سال قبل، تابستان ها برای کلاس های اوقات فراغت به مسجد می آیم که علاوه بر استفاده از کلاس های آموزشی ، از فضای معنوی مسجد برای کسب فضیلت و آموزه های دینی نیز استفاده می کنم .
وی ادامه داد : از دو سال قبل که مساجد را مهد آیین های مذهبی یافتم ، از مادرم خواستم تا هر روز برای اقامه نماز و برنامه های دیگر در مسجد حضور یابیم .
بهناز مظفری هفت ساله که از هم اکنون نماز خود را سر وقت به جا می آورد ، می گوید : از هم اکنون هر روز ، روزه کله گنجشکی می گیرم تا زمانی که به سن تکلیف می رسم، راه برایم آسان باشد .
ماندانا سعیدی نیز معتقد است که روزه گرفتن ، علاوه بر سلامت جسم اعتماد به نفس انسان در توانستن و انجام کارها را افزایش می دهد.
او می گوید : وقتی خیلی از بایدها و نبایدهای تعیین شده را بر خود تکلیف می دانی و انجام می دهی ، می توانی در کارهای روزمره هم با همان قوت تلاش کنی تا به اهدافت برسی .
وی اضافه می کند : در ماه مبارک رمضان به ویژه شب های قدر است که دعاها مستجاب می شود و ما از ابتدای این ماه مبارک خود را برای نیایش خالصانه به امید قبولی در پیشگاه الهی در این شب ها آماده می کنیم .
در همین ارتباط معاون فرهنگی ، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یکی از مهمترین ویژگی روزه را تقرب الهی دانست و اظهار کرد : فطرت بشر بر اساس فطرت توحیدی است؛ یعنی ما بر اساس فطرت توحیدی متولد شده ایم و باید تلاش کنیم این فطرت را تعالی بخشیم .
حجت الاسلام ˈ سید حسین گلمیر زاده ˈ نماز و روزه را از فرایضی خواند که انسان را در مقابل کارهای زشت ثابت قدم نگه می دارد .
وی تصریح کرد : کسی در زندگی سعادتمند است که بر اساس سبک زندگی اسلامی و بر پایه های اعتقادات و آموزه های دینی استوار باشد .
وی خاطرنشان کرد : وقتی افراد از دوران کودکی با تکالیف و دستورات الهی آشنا شوند و اخلاق اسلامی و آداب اجتماعی را یاد بگیرند، در بزرگسالی برای خانواده و اجتماع همان اخلاق اسلامی را رعایت می کنند .
حجت الاسلام گلمیرزاده پرهیز از دروغ ، حفظ زبان از زشتی ها، رعایت حقوق مردم و احترام به والدین را از جمله اصول اخلاق اسلامی عنوان کرد که آموزش آنها باید از کودکی آغاز شود .
نیمه ماه رمضان را پشت سر گذاشته ایم و به شب های پر فضیلت و پر فیض و برکت قدر نزدیک می شویم، خداوند در قرآن مجید از این شب ها به بزرگی یاد کرده و سوره ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است.
این شب ها، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته؛ عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است.
در این شب ، مقدرات یک سال انسان ها و روزی ها ، عمرها و امور دیگر مشخص می شود ، ملائکه در این شب بر زمین فرود می آیند ، نزد امام زمان ( عج ) می روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده، بر ایشان عرضه می دارند .
شب زنده داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است؛ نیک است ما بزرگسالان هم به همراه روزه اولی ها از این شب ها بهره کافی را ببریم . ک/4
7296/604/506

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن