تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نصيحت را بپذيرد، از رسوايى به سلامت مى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814436213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

"تعیین وظایف معلمان بلاگر برای حفظ حریم خصوصی دانش‌آموزان و معلمان"


واضح آرشیو وب فارسی::

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: در قوانین بالادستی از جمله قوانینی که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده، پیمان‌نامه حقوق جهانی کودک، قانون جرایم رایانه‌ای و آیین‌نامه اجرایی مدارس، به حفظ حریم خصوصی دانش‌آموزان و معلمان تأکید شده است. هیچ کس بدون رضایت دانش‌آموزان اجازه ندارد مطلب، فیلم یا عکسی از آنان را منتشر کند که حقوق فردی و اجتماعی و حریم خصوصی آنان را تحت‌الشعاع قرار دهد.



موسی‌الرضا کفاش با اشاره به اهمیت ارائه آموزش از طریق اینترنت در دوران کرونا، بیان کرد: یکی از مسائل مهم در دوران کرونا و استفاده مدارس از آموزش غیرحضوری و مجازی برای دانش‌آموزان بود. او تأکید کرد که این اقدام به تحقق عدالت آموزشی، تقویت فرآیند یاددهی-یادگیری و ارتقای سطح تربیت فناورانه دانش‌آموزان کمک کرده است.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: استفاده ناپسند برخی افراد از فضای مجازی و پخش کلیپ‌هایی که حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان را تخلف می‌داند، اخیراً در برخی رسانه‌ها مورد بحث قرار گرفته است و جامعه آموزش و پرورش را به خود حساس کرده است.

مسئولان همواره بر استفاده صحیح از فضای مجازی و حفظ حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان تأکید داشته‌اند.

با اشاره به قوانین بالادستی درباره حفظ حریم شخصی افراد، او گفت: در قوانینی که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده، این موضوع تاکید شده است. هیچ کس اجازه ندارد بدون رضایت دانش‌آموزان مطلب، فیلم یا عکسی از آنان منتشر کند که حقوق فردی و اجتماعی و حریم خصوصی آنان را تخلف کند.

این ماده در هزار و سی و ششمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورد بحث قرار گرفت و تصویب شد. نظرات و پیشنهادهای اعضای شورا درباره این ماده مورد بررسی قرار گرفت و پس از اصلاحات لازم و تأیید مقامات ذی‌ربط، برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.

کفاش با اشاره به تصویب کلیات ماده واحده حفظ حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان، بیان کرد: انتشار هر گونه اطلاعات شخصی، متن نوشتاری، تصویر، عکس، نماهنگ و فیلمی که به نحوی به حریم شخصی دانش آموزان تجاوز کند، توسط هر کسی ممنوع و خلاف اصول اسلامی، فرهنگی و اجتماعی و با شئونات معلمی است.

هدف اصلی این مصوبه، حفظ حریم شخصی، اجتماعی و حقوق دانش‌آموزان و معلمان است. برای این منظور، چارچوبی برای معلم‌های بلاگر تعیین می‌شود تا حریم خصوصی و شخصی افراد، به ویژه معلمان و دانش‌آموزان، محافظت شود. آنها نباید حریم شخصی یکدیگر را تخلّف کنند.

فضای مجازی توانایی کمک به ارتقاء فرآیند آموزش و یادگیری دانش‌آموزان را دارد، اما باید با استفاده منطقی و اصولی از آن استفاده کنیم. این فضا می‌تواند به برقراری عدالت آموزشی، ارتقاء فرآیند آموزش، تقویت یادگیری و یاددهی و ارتقای‌ سطح معلومات دانش‌آموزان کمک کند.

ماده واحده حفظ حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان و معلمان پس از تایید ریاست جمهوری و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن