تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814435292




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شورای شهر تهران مورد شکایت سازمان بازرسی کل کشور! رأی برای ابطال مصوبه تراکم در احداث بنا


واضح آرشیو وب فارسی::

با توجه به قانون شهرداری، مالکین اراضی و ملک‌های واقع در محدوده شهر باید پیش از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان، از شهرداری مجوز دریافت کنند. در صورتی که ساختمان‌ها بدون پروانه احداث شوند یا مخالف مفاد پروانه باشند، شهرداری می‌تواند از ساختمان‌های این گونه جلوگیری کند.



در این راستا، مصوبه شورای شهر تهران درباره تراکم در احداث بنا را غیرقانونی اعلام کرده و آن را باطل اعلام کرده است. این مصوبه با تبصره ۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری مطابقت دارد. همچنین، هرگونه تصمیم در مورد میزان تراکم و سطح اشغال در احداث بنا، در صلاحیت کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران است، نه در صلاحیت شوراهای اسلامی شهر.

بنا به رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، تبصره ۲ الحاقی به بند ۳ـ۱ از مصوبه شماره ۲۸۸۱ شورای اسلامی شهر تهران که مربوط به تصمیم‌گیری درباره سطح اشغال و تراکم است، قانونی نیست و از حدود اختیارات خارج می‌شود. بنابراین، این تبصره به موجب ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون دیوان عدالت اداری که در سال ۱۳۹۲ تصویب شده است، ابطال می‌شود.

این رأی مطابق با ماده ۹۳ قانون دیوان عدالت اداری است و مراجع قضایی و اداری معتبر را ملاک عمل قرار می‌دهد. با اعمال ماده ۱۳ این قانون، ابطال مصوبه مورد انتقاد به زمان تصویب آن تسری می‌یابد. این تصمیم توسط حکمتعلی مظفری، رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، صادر شده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن