تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820580140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یکی از اصلی ترین الزامها در تدوین الگوی پیشرفت اجتناب از  آرمانگرایی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه تقی آزاد ارمکی:
یکی از اصلی ترین الزامها در تدوین الگوی پیشرفت اجتناب از  آرمانگرایی است
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در نشست توسعه و پیشرفت اجتماعی ارائه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بیان اینکه  یکی از اصلی ترین الزامها اجتناب از طرح آرمانگرایی و در مقابل تأکید و تمرکز بر داشته هاست. دومین نشست توسعه و پیشرفت اجتماعی ارایه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با حضور هیئت رئیسه جلسه دکتر سوسن باستانی و دکتر سید حسین سراج زاده با ارایه مقاله دکتر تقی آزاد ارمکی درباره عقب‌ماندگی توسعه در ایران برگزار شد.



به گزارش خبرگزاری مهر، سومین کنفرانس الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت با موضوع «واکاوی مفاهیم و نظریه‌های رایج توسعه و تجارب ایران و جهان؛ به سوی نظریه اسلامی ایرانی پیشرفت» صبح امروز 31 اردیبهشت ماه به مدت دو روز در کتابخانه ملی آغاز شد.
 
دکتر تقی آزاد ارمکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در خصوص راهکارهای توسعه اجتماعی مقاله ای ارائه داد و گفت: توسعه‌یافتگی با توسعه‌نیافتگی و عقب‌ماندگی در نزد بسیاری از صاحب‌نظران توسعه ای در ایران همراه هم و تا حدودی به جای هم قرار گرفته است که این اختلاط مفهومی و معنایی زمینه بدفهمی‌های عمده ای در مورد جریان توسعه ایران شده است.
 
وی افزود: به طور خاص در مورد پاسخ به این سؤال که آیا جامعه ایرانی در مسیر توسعه قرار دارد؟ پاسخ به این سؤال این است که اگر شناخت زمینه‌ها و فرآیند برنامه و اندیشه توسعه در ایران اصل قرار می‌گرفت جوابی برای این سؤال بود، در حالی که با این اختلاط معانی و مفهومی، سخن از زمینه‌ها و فرآیند توسعه‌نیافتگی و عقب‌ماندگی شده است.
 
این استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران با اشاره کرد: در این مسیر عده ای با تمرکز بر برخي از کارهای صورت گرفته در عصر پهلوی اول یا دوم سخن از توسعه وارونه در سایه مفهوم مدرنیته وارونه گفتند.
 
آزاد ارمکی بیان کرد: در این مقاله ای که ارایه شد سعی شده است تا ضمن معرفی زمینه‌ها و بستر ظهور جریان اندیشه ای که به جای شناخت توسعه به عنوان فرآیند و عمل بر عقب‌ماندگی و توسعه‌نیافتگی تاکید کرده‌اند، به ابعاد این پدیده تحت عنوان پارادایم عقب‌ماندگی اشاره شود.
 
وی در پایان سخنانش تاکید کرد: در این مسیر به لحاظ مفهومی و نظری، توسعه بومی و تجربه توسعه به جای توسعه بیرونی و عقب‌ماندگی اصل خواهد شد. همچنین این مقاله به لحاظ عملی هم به جای محوریت بخشیدن به برنامه های متمرکز دولتی بر مشارکت مردمی و توسعه مردم مدار تاکید دارد.



۱۳۹۳/۲/۳۱ - ۱۹:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن