تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833278601
دو معیار اسلام برای انجام تغییرات در بدن/ مالکیت انسان بر بدنش مشروط است
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:
دو معیار اسلام برای انجام تغییرات در بدن/ مالکیت انسان بر بدنش مشروط است فرهنگ > دین و اندیشه - مهر نوشت:
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در تبیین دیدگاه دین اسلام نسبت به انجام جراحی های زیبایی با هدف تغییرات در بدن، به دو معیار اسلام اشاره کرد و گفت: اسلام دو معیار را برای هرگونه تغییر ارائه می کند یکی اینکه این عملی که بر روی بدن صورت می گیرد باید یک کارکرد عقلایی داشته باشد، دوم اینکه هر نوع عمل بر روی چهره و بدن منتهی به آسیب به بدن نشود. حق النفس یا حق بدن، حقی است که نفس و جان انسان بر وی دارد و رعایت آن ضروری است. در این باره امام سجاد (ع) در رساله حقوق فرموده است: "حَقُّ نَفْسِکَ عَلَیْکَ أَنْ تَسْتَعْمِلَهَا بِطَاعَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَل"؛ حق نفس تو این است که او را در راه اطاعت خداوند به کار گیری. مقصود از "حق نفس" در روایت امام سجاد (ع)، جنبه جسمانی انسان مورد نظر نیست، بلکه معنایش این است که انسان از سرمایه وجودی خویش در راه اطاعت و رضایت خداوند استفاده نماید. اما جدای از روایت امام سجاد(ع) ممکن است مقصود از حق نفس، رعایت امور مربوط به جسم و روح باشد؛ بدین معنا که همان گونه که اهتمام به حقوق خداوند(حق الله) و مردم(حق الناس) ضروری است، اموری که به سلامت جسمی و روحی انسان کمک می نماید، نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا در مسیر بندگی خداوند موفق بود، و ادای حق نفس (به این معنا) با حفاظت از نفس و پیشگیری از اموری که به سلامت او ضرر می رساند، تحقق می یابد. اما درباره رابطه انسان با اعضا و اینکه آیا بین انسان و اعضای او رابطه ای وجود دارد یا خیر و اگر رابطه ای وجود دارد ماهیت آن چیست، در بررسی ادله فقهی به این نتیجه می رسیم که بر اساس فطرت، بین انسان و اعضایش رابطه وجود دارد و این رابطه به دلالت وجدان، ضرورت و سیره عقلا از نوع مالکیت و سلطنت است و شارع و قانونگذار آن را امضا کرده اند. انسان حق بهره برداری و انتفاع از اعضای بدن خود را دارد اما اینکه تا چه حد حق انتفاع و سلطه و اختیار نسبت به اعضای خود را دارد، بستگی به این امر دارد که رابطه وی با اعضایش را حق یا حکم بدانیم. عده ای از فقها معتقد به مالکیت انسان بر اعضایش هستند اما در مقابل عده ای دیگر معتقدند که انسان مالک اعضای خود نیست. لذا نمی تواند هرگونه تصرفی که می خواهد نسبت به اعضایش اعمال کند. برخی علما با صراحت به سلطنت انسان بر بدنش اشاره دارند از جمله امام خمینی(ره) در کتاب «البیع» ضمن بحث تفاوتهای حق و ملک و سلطنت تصریح می کند که سلطه انسانها بر نفوسشان امری عقلانی است و همانگونه که انسان بر اموال خود سلطه دارد بر نفس خود نیز مسلط است و چنین سلطه ای برای انسان این حق را ایجاب می کند که هرگونه تصرفی را مگر در موارد وجود مانع قانونی و شرعی انجام دهد. امام خمینی(ره) با توجه به اینکه میان سلطنت و مالکیت تفاوت قائل است و سلطنت را از احکام عقلانی مالکیت می داند لذا با اینکه تصریح به عقلانی بودن مسأله سلطنت انسان بر نفس خود را دارد اما معتقد است که ظاهر این است که مالکیت انسان بر نفسش معتبر شناخته نشده است. بنابر نظر عقل و شرع، تصرفی که منجر به مرگ انسان یا نقص و ضرر قابل توجه و جبران ناپذیر به وی و یا باعث هتک حرمت و ذلت و خواری او شود، ممنوع، غیرجایز و حرام است لذا انسان به دلیل وجود این موانع عقلی و شرعی قادر به اینگونه تصرفات نیست. امام صادق(ع) در این باره می فرمایند: به راستی که پروردگار تمام امور مؤمن را از نظر تصمیم گیری به خود او واگذار نموده است اما به وی اجازه ذلیل کردن نفس خود را نداده است. در عرضه دین به نسل جدید نسبت به حس زیباییخواهی غافل شده ایم حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد مبلغی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نسبت جراحی های زیبایی با مباحث دینی و اینکه آیا دین اجازه هر تغییری را در بدن می دهد ؟ گفت: برای روشن شدن پاسخ این سؤال من مقدمه ای درباره جایگاه حس زیباییخواهی انسان از دیدگاه دین ارائه می کنم. یکی از مشکلاتی که امروزه در عرضه دین به نسلهای جدید وجود دارد این است که این عرضه و ارائه از حس زیبایی خواهی انسان و رویکرد به اشباع و ارضاء این حس دور شده است. وی افزود: یعنی گویی ما در عرضه دین هیچ توجهی به چنین حس قوی تأثیرگذار سرنوشت ساز نسبت به زندگی انسان یعنی «حس زیبایی خواهی» نداریم و دین را به گونه ای معرفی می کنیم که گاه این حس را به شدت نادیده می گیرد و برخلاف آن، این عرضه دینی شکل می گیرد و گاهی هم خنثی است و آنچه نادیده گرفته می شود، حس زیبایی خواهی است. با اینکه به صورت کلی پذیرفته ایم که اهمیت دین اسلام در این است که انطباق تام و تمام با فطرت آدمی دارد و نه تنها از همراهی این فطرت فروگذاری نکرده بلکه در جهت جلابخشی و رونق بخشی و تقویت و تعمیق فطرت انسان گام برداشته است. حجت الاسلام مبلغی تصریح کرد: افزون بر این اصولا بعضی از احساسات در انسان حسهای سرکوب شدنی نیستند و اگر مسیری در جهت سرکوبی این حسها در پیش گرفته شود، در زندگی اختلال ایجاد می شود و دین در فضای مختل شده و از حد نرمال انسانی خارج شده نمی تواند حیات و حرکت و پویایی و تأثیر و نفوذ خود را داشته باشد و حس« زیبایی خواهی» از جمله این حسهاست که به هیچ وجه نمی شود آن را سرکوب کرد و خداوند در نهاد بشری این حس را به ودیعت نهاده است تا با این حس زندگی طراوت و معنا پیدا کند و خستگی ها و افسردگی ها فروکاهد و زندگی هر روزه شاداب تر از گذشته شکل گیرد. روایتی از امام حسن مجتبی(ع) در اهمیت حس زیباییخواهی انسان وی با بیان اینکه حس زیبایی خواهی در انسان یک حس پایه ای و اساسی است، تأکید کرد: اسلام اصولا نه تنها برای ایجاد بستر لازم در زندگی به حس زیبایی خواهی انسان نیازمند است که حتی، متعالی ترین ارزشهای الهی یعنی تقرب به خداوند صرفا و یا عمدتا از طریق فعال شدن این حس در برابر خداوند شکل می گیرد. به این دلیل که در این حس زیبایی خواهی انسان می تواند مظهر همه زیبایی ها را بازیابد که همان خداوند است و این هنگامی است که اولا این حس زیبایی خواهی سرکوب نشود و ثانیا از طریق حس زیبایی خواهی با همه زیبایی های طبیعی، انسانی و غیره مواجه شود و از این زیبایی های متراکم به زیبایی های معنوی و مبدئی دست یابد. رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجس شوری اسلامی افزود: بنابراین اسلام برای حس زیبایی خواهی ارزش قائل است و کمترین کوششی را که بتواند به مثابه عامل سرکوب کننده نسبت به این حس باشد، کنار گذاشته و روایات ما هم نسبت به زیبایی اهمیت قائل شده اند از جمله روایتی از امام حسن مجتبی(ع) که می فرمایند: خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد و من برای پروردگارم خویش را زیبا می کنم. این سخن منطق روشنی دارد؛ اولا خداوند را زیبا معرفی کرده است که مبدأ همه جمال هاست و ثانیا خداوند را دارای حب به زیبایی معرفی کرده است و ثالثا وظیفه انسان در پیشگاه خداوند را زیباشدن برای خداوند معرفی کرده است که به تبع زیباشدن برای خداوند، زیباشدن برای خلق هم هست چون وقتی انسان همه زندگی و آداب و سلوکش را در وضعیت زیبایی قرار دهد این تبسمی است به روی همه عالم و همه در مسیر توجه به آن مبدأ کمال می توانند از این رهگذر قرار گیرند. در قرآن بر صفت زیبایی الگویی پیامبر(ص) تأکید شده است وی با اشاره به آیات قرآن یادآور شد: در آیه 32 اعراف چنین آمده است « قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِینَةَ اللّهِ الَّتِیَ أَخْرَجَ لِعِبَادِهِ...» اولا اینجا اخرج العباده دارد یعنی خداوند زیبایی را برای همه بندگانش قرار داده است و ثانیا حالت عتاب و خطاب دارد، گویی کسانی هستند که با دید کج و ظرفیتهای تنگ درونی و روحی خود به سمت تحریم زینتها می روند، زینت اصولا با حس زیبایی انسان در ارتباط است یعنی اگر انسان این حس را نداشته باشد برای او گل و سنگ یکی است و زمانی برای او زینت گل و زیبایی ها برای او معنا دارد که دارای حس زیبایی باشد و این اختصاص به مؤمنان ندارد و همه انسانها دارای این حس زیبایی هستند و خداوند می خواهد این زینت و زیبایی در چشم انسانها وجود داشته باشد. حجت الاسلام مبلغی افزود: پس منطق اسلام منطق توجه به زیبایی هاست اما باید نوع زیباییخواهی های نسلهای امروز شناخته شود و دین که همیشه با فطرت و زیبایی همراه است، به صوت زیبا معرفی شود و حتی پیامبر اسلام(ص) که به عنوان الگوی همه بشریت معرفی شده است بر صفت زیبایی الگوی او اشاره شده است« لکم فی رسول الله اسوة حسنه» قید «حسنه» آمده است یعنی یک الگوی زیبای زندگی است و این زیبایی به معنی زیبایی قراردادی فیمابین نیست بلکه یعنی به هر کسی این الگو را معرفی کنید با آن حس زیبایی خود این زندگی را زیبا و با طراوت می بیند . اما گاه پیامبر(ص) را به صورت بی توجه به حیات و شادابی معرفی می کنیم یعنی القائات ما به گونه ای است که اگر انسانها بخواهند در مسیر این پیامبر(ص) قرار گیرند گویی باید در یک وضعیت افسرده و از دنیا بریده باشند که این معرفی کاملا نادرست است. مالکیت اعتباری انسان بر بدنش هم مشروط است وی در پاسخ به این سؤال که برخی معتقدند انسان حاکم مطلق بدن خویش است و با این توجیه به جراحی های متعدد زیبایی دست می زنند در حالیکه به نظر می رسد از نگاه دین چارچوب و حد و مرز و حقی برای بدن لحاظ شده است، گفت: در شرایط کنونی زیبایی سازی ها امکانات جدیدی پیدا کرده است، فی المثل انسانها می توانند چهره خود را زیباتر کنند، آیا این خلاف اسلام است؟ به نظر می رسد منطق اسلام این اجازه را می دهد فقط باید توجه کرد که هر چیزی قیود و حدودی دارد یعنی حتی رفتن به سمت ایجاد زیبایی در فضاها و در چهره ها و غیره به صورت کاملا آزاد نیست، این حدود برای این است که مناسبات اجتماعی به هم نریزد و ارتباطات معنوی مخدوش نشود. ما در ارتباط زیبایی ها نباید تفاوت زن و مرد را نادیده بگیریم و نباید مردی با ایجاد زیبایی در خود، به چهره زن تبدیل شود و یا بالعکس. پس این تشبه رجال به زنان و بالعکس حد دارد و اگر این مرد در همان حدود خود به سمت زیبایی برود مطلوب است. رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تأکید کرد: نکته بعدی اینکه ما در ارتباط با زیبایی باید توجه داشته باشیم که به بدن ضرر نرسانیم. اینجا یک بحثی وجود دارد و اینکه آیا انسان مالک بدن خویش است یا خیر؟ طبیعتا ملکیت واقعی از آنِ خداوند است اما ملکیت اعتباری برای هر کسی نسبت به بدن خود وجود دارد مشروط به اینکه از این ملکیت استفاده نامشروعی نکند. مثلا کسی دست به خودکشی بزند با این توجیه که بگوید من مالک خود هستم! این استفاده نامشروع هم در وجدان بشری و هم در شریعت الهی است و محکوم است. دو معیار دین اسلام برای تغییرات در بدن وی در ادامه در مورد اینکه این اعمال جراحی زیبایی تا کجا وجاهت دینی دارد، چون یکسری از اعمال جراحی حتی از لحاظ پزشکی ضرورتی ندارد اما افراد از نگاه فقهی و دینی به این مسئله بی توجه هستند؟ گفت: اسلام دو معیار را برای هرگونه تغییر ارائه می کند یکی اینکه این عملی که بر روی بدن صورت می گیرد باید یک کارکرد عقلایی داشته باشد که ایجاد زیبایی یک کارکرد عقلایی است و معیار دوم این است که هر نوع عمل بر روی چهره و بدن منتهی به آسیب به بدن نشود و واجد یک ضرر و زیان برای بدن نباشد. رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: البته زیان های کوتاه مدت به معنی مشکلات پس از عمل منظور نیست بلکه زیانی که بدن را در یک وضعیت تحلیل قرار دهد و بیماری ایجاد کند منظور است. به هر حال هر نوع عمل جراحی که این دو قید را رعایت کند یعنی عملی که منتهی به آسیب روحی و جسمی نباشد و دوم کارکرد عقلایی داشته باشد مثل عملی که موجب زندگی راحت تر می شود مثل فردی که مشکل راه رفتن دارد با عمل جراحی راحت تر زندگی می کند، این یک کارکرد عقلایی است که مشکلی ندارد. حجت الاسلام مبلغی در پایان گفت: اگر این دو قید رعایت شود هیچ اشکالی در انجام جراحی های زیبایی وجود ندارد. تغییر در بدن هیچگاه به معنی تغییر در خلقت خدا نیست و آن آیه شریفه (فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا لَا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ...) که تغییر در خلقت خدا را ممنوع کرده است تفسیر درستش تغییر در فطرت خدا که همان تغییر در دین خدا منظور است و در این آیه از تغییر در دین خدا نهی شده است. فطرت الله در این آیه به معنی دین خداست و این آیه باید به معنای ممنوعیت ایجاد بدعتها و انحرافات در دین تفسیر شود که روایات ما نیز به این معنی تصریح دارند. /6262
یکشنبه 11 اسفند 1392 - 13:25:46
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]
صفحات پیشنهادی
آیا انسان حق هرگونه استفاده از بدن خود را دارد/ حد و مرز شرعی مالکیت انسان بر بدن خویش
دین و اندیشه آیا انسان حق هرگونه استفاده از بدن خود را دارد حد و مرز شرعی مالکیت انسان بر بدن خویش یکی از مدرسان عالی حوزه درباره نسبت انسان و اعضای بدنش گفت در اسلام حقتکلیف مطرح است یعنی نمی توانیم بگوییم که انسان فقط حق دارد و یا فقط تکلیف دارد و انسان موجود حقدار مکلفطرح تحقیقاتی روابط انسان و جامعه انجام شد/ برگزاری جلسه کمیسیون تدوین الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی
دین و اندیشه طرح تحقیقاتی روابط انسان و جامعه انجام شد برگزاری جلسه کمیسیون تدوین الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی در جلسه کمیسیون تدوین الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی شورای عالی انقلاب فرهنگی که امروز 29 بهمن ماه برگزار شد گزارش طرح تحقیقاتی روابط انسان و جامعه ارائه شد به گزارش خراه اندازی مرکز نوآوری و ایده پردازی علوم انسانی اسلامی با محوریت دانشگاه امام صادق(ع)
راه اندازی مرکز نوآوری و ایده پردازی علوم انسانی اسلامی با محوریت دانشگاه امام صادق ع فرهنگ > دین و اندیشه - مرکز نوآوری و ایده پردازی علوم انسانی اسلامی با محوریت دانشگاه امام صادق ع و نیز انجمن علمی نخبگان علوم انسانی راه اندازی می شود به گزارش خبرآنلاین در جلستوجه به نیازهای روحی انسان ویژگی شاخص تربیت اسلامی است
دین و اندیشه توجه به نیازهای روحی انسان ویژگی شاخص تربیت اسلامی است معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت در تربیت اسلامی نیازهای روحی انسان مورد توجه قرار می گیرند گرچه نیازهای جسمی نیز مهم است اما توجه به نیازهای روحی برای پایین نیامدن تراز انسان در دیدگاه اسلامی اهمیتحداد عادل: تحول و ارتقا در علوم انسانی شامل اسلامی سازی، بهروزرسانی، کارآمدسازی و بومی سازی است
حداد عادل تحول و ارتقا در علوم انسانی شامل اسلامی سازی بهروزرسانی کارآمدسازی و بومی سازی است فرهنگ > دین و اندیشه - مهر نوشت رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی در جلسه این شورا با بیان اینکه تحول و ارتقا در علوم انسانی شامل 4 مرحله اسلامی سازی بهروزرسانشست علوم انسانی اسلامی؛ امکان یا امتناع برگزار می شود
دین و اندیشه نشست علوم انسانی اسلامی امکان یا امتناع برگزار می شود نشست علوم انسانی اسلامی امکان یا امتناع با حضور کارشناسان فردا 11 اسفندماه در دانشگاه شیراز برگزار می شود این نشست به همت دفتر گفتمان و اندیشه جوان اداره کل تبلیغات اسلامی فارس معاونت فرهنگی دانشگاه شیراز وتحول و ارتقا در علوم انسانی شامل اسلامی سازی، بهروزرسانی، کارآمدسازی و بومی سازی است
دین و اندیشه حداد عادل تحول و ارتقا در علوم انسانی شامل اسلامی سازی بهروزرسانی کارآمدسازی و بومی سازی است رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی در جلسه این شورا با بیان اینکه تحول و ارتقا در علوم انسانی شامل 4 مرحله اسلامی سازی بهروزرسانی کارآمدسازی و بومی سازی است گفت اتوجه به نیازهای روحی انسان ویژگی شاخص تربیت اسلامی
دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳ ۲۹ معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت در تربیت اسلامی نیازهای روحی انسان مورد توجه قرار میگیرند گرچه نیازهای جسمی نیز مهم است اما توجه به نیازهای روحی برای پایین نیامدن تراز انسان در دیدگاه اسلامی اهمیتی دوچندان مییابد به گزارش گروه دریافتامور تربیتی انسانهایی مطلوب و سازنده با معیارهای اسلامی پرورش می دهد
استانها غرب همدان تکلو امور تربیتی انسانهایی مطلوب و سازنده با معیارهای اسلامی پرورش می دهد نهاوند - خبرگزاری مهر رئیس آموزش و پرورش شهرستان نهاوند گفت امور تربیتی به عنوان نهادی در بطن آموزش و پرورش تربیت انسانهایی مطلوب و سازنده با معیارهای اسلامی را هدف قرار داده استچهره انسانها در قیامت
چهره انسانها در قیامت اهل بهشت بدنهایشان تمیز خالی از مو صورتهایشان به شکل جوان که هنوز مو نروئیده و زیبا چشم مانند کسی که سرمه به چشم کشیده مژهها و حدقه چشم بسیار مشکی و سیاه است و سفیدی چشم بسیار سفید عقیده صحیح در مورد معاد آن است که هم روحانی و هم جسمانی است در ایعراقچی خواستار شد: انجام تغییرات ضروری در سازمان اکو
یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰ ۵۷ مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نشست شورای برنامهریزی منطقهای اکو موسوم به RPC روز یکشنبه 4 اسفند ماه با حضور هیاتهایی در سطوح عالیرتبه از روسای سازمانهای برنامه ریزی کشورهای عضو در محل دبیرخانه این سازمان در تهران برگزار شد به گزارش خبرگزاری دانشجونظام بهداشت و سلامت در اسلام
نظام بهداشت و سلامت در اسلامدر نظام بهداشت و سلامتی اسلام بهره مندی انسان از نعمتهای الهی برای رسیدن به تکامل و خشنودی خداوند ضروری است و مواظبت و پیشگیری از آسیبها و آلودگیها واجب دانسته میشود بخش دوم و پایانی ابعاد نظام بهداشت و سلامتی در اسلام انسان مادی معنوی قرآن بهديدار دبيركل و اعضاي شوراي جهاني كليساها با تركمان/ جمهوري اسلامي به مركز گفتوگوي اديان تبديل شد
دین و اندیشه ديدار دبيركل و اعضاي شوراي جهاني كليساها با تركمان جمهوري اسلامي به مركز گفتوگوي اديان تبديل شد دبير كل و اعضاي شوراي جهاني كليساها در پايان هفتمين دور گفتگوي ديني با رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ديدار و گفتگو كردند به گزارش خبرگزاری مهر در ابتداي اين ديداروش«یوگا» در ایجاد بیگانگی در انسان/ خانههای سبز در ایران با چه هدفی ره اندازی شد
دین و اندیشه روش یوگا در ایجاد بیگانگی در انسان خانههای سبز در ایران با چه هدفی ره اندازی شد حجت الاسلام والمسلمین عابدی با اشاره به روش یوگا در ایجاد خلأ شخصیتی و فکری افراد تأکید کرد یوگا می گوید انسان مسئول اعمال و گفتار خودش نیست و حتی خودشان این را می گویند که اگر من یکاعتقاد به امام مهدی علیهالسلام؛ مسئلهای اسلامی نه مذهبی
اعتقاد به امام مهدی علیهالسلام مسئلهای اسلامی نه مذهبیاحادیث خلفای اثنی عشر که در صحاح اهل سنت آمده با حدیثی که دانشمندان شیعه از طریق حضرت امیرالمؤمنین علی علیهالسلام از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل کردهاند کاملاً تطابق دارد بخش سوم و پایانی 8 مهدی آخرین خلیفه رسولمجمع تقریب مذاهب اسلامی کشتار مسلمانان آفریقای مرکزی را محکوم کرد
یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴ ۰۲ مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صدور بیانیهای کشتار مسلمانان آفریقای مرکزی به دست شبهنظامیان مسلح را محکوم کرد و از جوامع بینالمللی خواست تا با اقدامی فوری با این جنایت مقابله کنند به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا متن اینبه منظور ایجاد درآمد پایدار انجام شد حضور سرمایهگذاران اروپایی در اسلامشهر
به منظور ایجاد درآمد پایدار انجام شدحضور سرمایهگذاران اروپایی در اسلامشهربه منظور ایجاد درآمد پایدار و توسعه شهر اسلامشهر زمینههای حضور سرمایهگذاران اروپایی در اسلامشهر فراهم شد به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر ظهر امروز یکی از سرمایهگذاران خارجی به منظور بررسی زمینهها-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها