تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801555650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح تحقیقاتی روابط انسان و جامعه انجام شد/ برگزاری جلسه کمیسیون تدوین الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه
طرح تحقیقاتی روابط انسان و جامعه انجام شد/ برگزاری جلسه کمیسیون تدوین الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی
در جلسه کمیسیون تدوین الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی شورای عالی انقلاب فرهنگی که امروز 29 بهمن ماه برگزار شد گزارش طرح تحقیقاتی روابط انسان و جامعه ارائه شد.



به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه کمیسیون تدوین الگوی سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی امروز 29 بهمت ماه در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
 
در این جلسه، گزارش طرح تحقیقاتی «روابط انسان و جامعه و کاربرد آن در سبک زندگی» ارائه شد. در این طرح تحقیقاتی، ضمن ارائه تعریف از عقل عملی و نظری و تأثیر آن بر گرایش‌ها و تمایلات انسان، ارتباط فطرت و غریزه مورد بررسی قرار گرفته است.
 
در ادامه این طرح با بررسی و تأثیر متغیرهای اجتماعی، متغیرهای طبیعی و مابعدالطبیعه اثرگذاری این متغیرها بر اراده و عمل انسان تحلیل شده است.
 
در بخش مربوط به متغیرهای اجتماعی نهادهایی مانند دولت، رسانه‌ها، خانواده، سازمان‌های غیر دولتی، اوقات فراغت و... جزء نهادهای مؤثر برشمرده شده‌اند.
 
در این طرح تحقیقاتی و در بخش متغیرهای مابعدالطبیعه سنت‌های الهی، پدیده‌های فرا روانشناسی و... مورد اشاره قرار گرفته است.
 
در ادامه پژوهش فوق‌الذکر با تفکیک نفس انسان به 3 شاخصه نفس اماره، نفس لوامه و نفس مطمئنه تأثیر این سه بعد از نفس انسانی بر اصلاح پذیری رفتار انسان مورد توجه قرار گرفته است.
 
در بخش مربوط به عقلانیت ضمن تأکید بر عقل به عنوان وجه ممیزه انسان و سایر موجودات، بر لایه‌های مختلف عقل و تأثیر هر کدام از این لایه‌ها بر رفتارهای انسانی و تمایلات او تأکید شده است.
 
در ادامه جلسه اعضا به بیان نظرات خود پرداختند، که اهم آن به شرح ذیل است: تفکیک دقیق و کاربردی بین بخش متغیرهای طبیعی و متغیرهای مابعدالطبیعه، تأثیر عقل علمی و نظری بر فقه اجتماعی به عنوان یکی از مبنای سبک زندگی اسلامی ایرانی، توجه به ارتباط بینش، گرایش و دانش در رفتار فردی و اجتماعی، ارتباط تکوین و تشریع در مدیریت الهی بر جوامع بشری و ایجاد تلفیق و ترکیب بین معرفت دینی و رفتار انسان متدین.



۱۳۹۲/۱۱/۲۹ - ۱۴:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن