تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802520630




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اميرزاده در گفت‌وگو با فارس خبرداد«دبيرخانه شوراي گسترش زبان فارسي» ميزبان شعر/حذف قائم مقام شعر» و «مسئول دفتر شعر و ادب»


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اميرزاده در گفت‌وگو با فارس خبرداد«دبيرخانه شوراي گسترش زبان فارسي» ميزبان شعر/حذف قائم مقام شعر» و «مسئول دفتر شعر و ادب»
مشاور علمي، فرهنگي و مديريتي معاون فرهنگي با بيان اينكه دفتر شعر و ادب از اين پس ذيل معاونت فرهنگي فعاليت مي‌كند، گفت: در حال حاضر حوزه شعر در قالب يك دبيرخانه‌اي با نام «دبيرخانه شوراي گسترش زبان فارسي» فعاليت مي‌كند.


همايون اميرزاده مشاور علمي، فرهنگي و مديريتي معاون فرهنگي در گفت‌وگو با خبرنگار كتاب و ادبيات خبرگزاري فارس درباره حوزه شعر و بازگشت آن به معاونت فرهنگي اظهار داشت: حوزه شعر از قبل در حوزه معاونت فرهنگي نهادينه شده بود و ساختار آن هم وجود داشت، حتي ساختار آن در سراسر كشور و شبكه مديريتي آن در كشور ذيل معاونت فرهنگي تعريف شده بود، كما اينكه انجمن‌هاي شعر استان‌ها تماما زير مجموعه معاونت فرهنگي ادارات كل هستند، در گذشته هم اين حوزه در معاونت فرهنگي اجرايي مي‌شد، نمونه بارز آن برگزاري چندين دوره جشنواره‌ بين‌المللي شعر فجر در ذيل معاونت فرهنگي است.

* بنا به دستور صريح وزير ارشاد حوزه شعر به معاونت فرهنگي بازگشت

اميرزاده در ادامه به روند كنوني اشاره و بيان كرد: طي صلاحديد در دوره‌اي حوزه شعر از معاونت فرهنگي منفك شد، اما با پيگيري آقاي صالحي معاون فرهنگي وزير ارشاد و استدلال‌هاي منطقي مطرح شده، همچنين دستوراتي كه در طول مدت استقرار آقاي جنتي داشتند و دستورهاي صادر شده به سمت معاونت فرهنگي، تاكيد بر اين بود كه اداره حوزه شعر بر عهده معاونت فرهنگي باشد، از اين رو آقاي صالحي استفساريه‌اي به وزير ارشاد ارسال كردند و با اين نگاه كه معاونت بستر و آمادگي اين موضوع را دارد موضوع مطرح و نهايتا با دستور صريح و شفاف وزير ارشاد حوزه شعر مجددا در معاونت فرهنگي تعريف شد.

* حوزه شعر در «دبيرخانه شوراي گسترش زبان فارسي»

مشاور علمي، فرهنگي و مديريتي معاون فرهنگي با تاكيد بر اينكه حوزه شعر در معاونت فرهنگي در قالب يك دبيرخانه فعاليت مي‌كند، افزود: در حال حاضر حوزه شعر در قالب يك دبيرخانه‌اي با نام «دبيرخانه شوراي گسترش زبان فارسي» كه در چارت معاونت وجود دارد كارهاي مقدماتي را آغاز كرده و در ادامه مسير برنامه‌ريزي صورت مي‌گيرد تا به نحو مطلوب ساختاري كه براي مدتي از معاونت جدا شده بود مجددا احيا شود و با شكل موثرتري دنبال شود.

* تكليف «قائم مقام شعر» و «مسئول دفتر شعر و ادب» در ارشاد/ دفتر شعر ذيل معاونت آمد

وي در پاسخ به اين سوال كه مسئول دبيرخانه چه فردي خواهد بود و آيا انتخاب شده، تصريح كرد: دغدغه ابتدايي بحث چارت و سامانه تعريف شده بود، البته نيروهاي خوبي وجود دارند كه بتوان از آنها استفاده كرد، بر اين اساس بزودي به جمع‌بندي خواهيم رسيد.

اين مقام مسئول در معاونت فرهنگي در پاسخ به اين سوال كه اكنون دو سمت «قائم مقام شعر» و «مسئول دفتر شعر و ادب» در اين وزارتخانه وجود دارد، با بازگشت شعر به حوزه معاونت اين دو سمت چه خواهد شد، اضافه كرد: در حال حاضر هيچ كدام از اين دو سمت ياد شده در چارت وزارت ارشاد وجود ندارد، اين دو سمت احتمالا بنا به ضرورت در نظر گرفته شده بود، «قائم مقام شعر» از همان ابتدا منتفي بود چون در همان زمان هم با تاسيس دفتر شعر و ادب ذيل حوزه وزارتي طبيعتا آن بخش از وظايف قائم مقامي به دفتر شعر و ادب احاله شد، اكنون دفتر شعر و ادب هم ذيل فعاليت‌هاي معاونت فرهنگي تعريف شده است.

* معرفي شوراي سياستگذاري شعر فجر/ طرح‌هاي پيشنهادي براي برپايي جشنواره فجر

اميرزاده درباره زمان آغاز به كار جشنواره شعر فجر و معرفي شوراي سياستگذاري اين جشنواره توضيح داد: مقدمات اوليه در شرف انجام است و اميدواريم به زودي به نتيجه برسيم. درباره ساختار جشنواره نظرات مختلف و حدود 4 طريق براي جشنواره امسال به معاونت فرهنگي ارائه شده است، در حال بررسي هستيم تا مدل جامع اجرايي كه دربردارنده رويكردهاي اصلي در حوزه ادبيات باشد را با هم‌انديشي افراد اهل نظر انتخاب كنيم.

انتهاي پيام/و

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن