تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799105411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آثار خارجی وارد رقابت نشوند/ جایزه‌ای بدهیم که به تولید ختم شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: داور مسابقه بین‌الملل تئاتر فجر ۳۴:
آثار خارجی وارد رقابت نشوند/ جایزه‌ای بدهیم که به تولید ختم شود

فریندخت زاهدی


شناسهٔ خبر: 3040337 - چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸
هنر > تئاتر

فریندخت زاهدی عضو هیأت داوری مسابقه بین‌الملل سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر معتقد است آثار خارجی نباید وارد رقابت جشنواره شوند و جایزه این رقابت هم تضمین اجرا برای برگزیدگان باشد. فریندخت زاهدی درباره سطح کیفی آثار خارجی حاضر در بخش مسابقه بین‌الملل سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر و توزیع جوایز این بخش بین آثار ایرانی و خارجی به خبرنگار مهر گفت: اینکه هر کار خارجی که در جشنواره و بخش مسابقه بین‌الملل حضور پیدا می‌کند خوب‌تر و باکیفیت‌تر از کارهای ایرانی است، درست نیست. ضرورتا هر کار خارجی حاضر در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر از کارهای ایرانی بهتر نیست.

وی اظهار کرد: در بسیاری از موارد تئاتر ما خیلی بهتر از کارهای خارجی شرکت کننده کننده در زمینه‌های بازیگری، طراحی صحنه و کارگردانی است.

این مدرس و کارگردان تئاتر درباره اینکه آیا بهتر نیست از کارهای با کیفیت خارجی برای حضور در جشنواره دعوت به عمل آید؟ یادآور شد: اگر قرار باشد بهترین کارهای خارجی را به جشنواره دعوت کنیم، وسع مالی‌مان جوابگو نخواهد بود. ما استطاعت این را نداریم که درجه یک‌های بین‌الملل را به جشنواره بیاوریم زیرا جشنواره از پس این هزینه‌ها برنمی‌آید.

زاهدی با بیان اینکه به نظر من آثار خارجی را نباید وارد بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر کنیم، توضیح داد: در اکثر جشنواره‌های معتبر و بین‌المللی تئاتر رقابت وجود ندارد و جشنواره در بالاترین حد تنها هزینه آثار با کیفیت را متقبل می‌شود. ما باید جایزه را فقط برای گروه‌های ایرانی اختصاص بدهیم تا ضمن تشویق آثار آن‌ها را به سمت بین‌المللی شدن سوق دهیم.

عضو هیأت داوران بخش مسابقه بین‌الملل سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر تأکید کرد: باید جایزه‌ای که برای آثار ایرانی بخش رقابتی جشنواره در نظر گرفته شده، به گروه اهدا کرد نه به فرد. این جایزه می‌تواند در راستای تولید بعدی گروه اهدا شود و به نوعی تضمینی برای اجرای بعدی گروه باشد. با این روند ما گروه‌های تئاتر ایران را به سمت حرفه‌ای شدن سوق می‌دهیم. ما همیشه باید به این فکر کنیم که چه چیزی برای جامعه ما مفید است و اینکه چگونه گروه‌ها را به سمت حرفه‌ای شدن سوق دهیم.

وی اظهار کرد: بهتر است به جای چند کار خارجی، ۲ یا ۳ اثر و گروه‌ حرفه‌ای خارجی را برای حضور در جشنواره تئاتر فجر دعوت کنیم تا هنرمندان و گروه‌های تئاتر ما با معیارهای تئاتر حرفه‌ای جهان آشنا شوند.

این مدرس تئاتر پیشنهاد داد که بهترین عملکرد این است که با حضور چند داور معتبر بین‌المللی در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در کنار داوران ایرانی، آثار تئاتر ایرانی مورد داوری بین‌المللی قرار گیرند.

زاهدی در پایان تصریح کرد: جایزه‌ای که در جشنواره تئاتر فجر اهدا می‌شود باید برای تولید بعدی گروه ایرانی تعلق گیرد و مرکز هنرهای نمایشی سالن و تاریخ اجرای کار بعدی گروه را مشخص کند تا گروه موظف باشد کار بعدی خود را تولید و اجرا کند. به این شکل ما حرکت رو به جلوی گروه نمایشی را ضمانت می‌کنیم. این فاکتورها است که می‌تواند ما را به سمت تئاتر حرفه‌ای سوق دهد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن