تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819865035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام موسی صدر برایم الگوست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مدیر حوزه های علمیه کشور:
امام موسی صدر برایم الگوست

آیت الله بوشهری


شناسهٔ خبر: 3031283 - شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
دین و اندیشه > اندیشمندان

 آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور گفت:امام موسی صدر شخصا برای من یک الگوست چرا که شخصیت ایشان فراتر از جناح، حزب و گروه های فرقه ای بود. به گزارش خبرگزاری مهر، اعضای موسسه امام موسی صدر با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور دیدار کردند.  آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور، امام موسی صدر را شخصیت و نماد بین المللی حوزه علمیه دانست و او را الگوی موفقی برای معرفی به نسل جوان دانشگاهی و نسل جوان حوزوی توصیف کرد. مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: سوابق ایشان در حوزه علمیه قم نشان می دهد که ایشان از همان ابتدای حضورشان در حوزه علمیه دارای یک شخصیت شجاع، انسان اندیشمند و متفکر بودند. مجله مکتب اسلام را ایشان به خوبی راه اندازی کردند. همچنین جلسات خوبی که ایشان با مراجع و علمای آن زمان داشتند نشان دهنده جایگاه و شخصیت اجتماعی ایشان است.  عضو خبرگان رهبری افزود: امام موسی صدر شخصا برای من یک الگوست. چرا یک روحانی برخاسته از ایران در مدت زمان اندکی با تسلط بر زبان، تعریفی از اسلام برای جهانیان ارایه داد که هم مسیحی و هم مسلمانان را از اعم از شیعه و سنی سایر مذاهب را به خود جلب کرد و باعث شد همه به او عشق بورزند. بدین معنی که هر جا که ایشان حضور پیدا می کرد؛ همه احساس نزدیکی به او پیدا می کردند، چرا که با شخصیتی رو به رو بودند که فراتر از جناح، حزب و گروه های فرقه ای بود. آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری که این سخنان در دیدار با اعضای موسسه امام موسی صدر بیان می کرد، افزود: در حقیقیت ایشان حق بزرگی به گردن شیعه به ویژه شیعیان لبنان و نقش مهمی در پیشرفت و پویایی آنان در لبنان دارد. هنوز که هنوز است نام او و یاد او در خاطر همه ما و لبنانیان زنده است. چرا که او را پیام آور پیامبر اکرم می دانستند. هنگامی که به سیمای او می نگریستند، لبخند او، حرکات او، راه رفتن او، هیبت او باعث می شد که همگان بر این باور باشند که اگر امروز پیامبر اکرم یا امامان اهل بیت حضور ندارند، چهره ای در میان مردم است که بسیاری از ویژگی های آنها را در خود دارد.
مدیرحوزه های علمیه کشور افزود: ما شخصیت های مطرح در ایران بسیار داریم اما کسی که بتواند هم در داخل ایران و هم در کشورهای دیگر یک چهره مطرح باشد ؛ بسیار کم داریم. آن هم نه فقط در لبنان، ایشان هر جا که می رفتند با او برخوردهای بسیار خوبی داشتند و یک چهره مقبول در جهان اسلام بود. وی با اشاره به حادثه ربودن امام موسی صدر گفت: معتقدم که ایشان مورد حسادت شدید قرار گرفت. به گمانم قصه ربودن ایشان یک نقشه بین المللی برای حذف ایشان بود که همزمان با انقلاب اسلامی روی داد. این نکته مهمی است که چرا ربودن ایشان در زمان انقلاب اسلامی انجام گرفت.  ایت الله حسینی بوشهری در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم که برگشتن ایشان را شاهد باشیم. به طور حتم بازگشت ایشان به ایران اتفاق بسیار شیرینی برای همه ما خواهد بود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن