پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1851395858
ملاک های شیعه چیست؟/ علی(ع) و ناشیعیان اش
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گفتاری از رحیم پور ازغدی؛
ملاک های شیعه چیست؟/ علی(ع) و ناشیعیان اش
شناسهٔ خبر: 2872435 - یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
دین و اندیشه > اندیشمندان
رحیم پورازغدی در سخنانی گفت: شیعه کسی است که نیازی نیست کسی علیه او شهادت دهد، بلکه خودش علیه خود شهادت می دهد! به گزارش خبرگزاری مهر، متن زیر گفتاری است از حسن رحیم پور ازغدی که در پی می آید:عنوان بحث امروز ما «علی و ناشیعیانش» است. مراد از ناشیعه اهل سنت نیستند. بلکه خود ما هستیم. با بررسی تعاریفی که از شیعه در کلام اهل بیت(ع) آمده و انطباق آن بر ما مشخص خواهد شد که ما «ناشیعه» ایم نه «شیعه»! چون در جامعه شیعه به دنیا آمده ایم، فرض را بر این گذاشته ایم که ما شیعه ایم. غیرشیعیان هم ما را شیعه محسوب می کنند. یک سوء تفاهمی وجود دارد میان تشیع شناسنامه ای و تشیع آنگونه که در منابع مذهب ذکر شده است. نسبت اسلام و تشیع چه نسبتی است؟ آیا اسلام چیزی است و تشیع چیزی دیگر که بر آن وارد شده است؟ خیر. اگر کسی یک کلمه خلاف اسلام و قرآن بگوید قطعاً بدعت گذار است. شیعه معتقد است که فرزندان پیامبر(ص) ادامه مسیر ایشان هستند.شیعه پایداری بر اسلام استمعلوم بود که بعد از پیامبر(ص) اختلاف ایجاد می شود و به همین خاطر پیامبر(ص) تکلیف مسلمانان بعد از خودشان را مشخص کردند. شیعه معتقد است که همانطور که پیامبر(ص) را خداوند تعیین می کند، رهبری دینی که هم وظیفه تبیین دین و هم وظیفه حکومت را دارد، خداوند تعیین می کند. یعنی هم مرجعیت علمی و معرفتی و هم مرجعیت سیاسی و زعامتی. اینها همه با هم است. اصول آن را خداوند تعیین می کند و برای اینکه بلایی که بر انجیل و تورات آمد بر سر قرآن نیاید، رسول خدا به امر خدا وصی تعیین کردند. در روایاتی که در منابع شیعه و سنی آمده پیامبر می فرماید بعد از من ۱۲ خلیفه اند. البته درباره اینکه این ۱۲ نفر چه کسانی هستند میان شیعه و سنی اختلاف است. شیعه یک انشعاب از اسلام نیست. شیعه از نظر ما پایداری بر سر اسلام پس از پیامبر(ص) است. برای اینکه اسلام پس از پیامبر(ص) همان اسلام زمان پیامبر(ص) باشد. پس اگر کسی شیعه را این طور تعریف کرد که ما با قرآن و پیامبر(ص) کاری نداریم و مائیم و اهل بیت(ع)!، این شیعه نیست. این تشیع انحرافی است. تشیع از قرآن و سنت پیامبر(ص) شروع می کند و در تداوم آنها از عترت پیامبر(ص) صحبت می کند. چون اهل بیت(ع) هم آمده اند که همان سنت و قرآن را بگویند. تشیع فرقه گرایی نیست. نسبت خدایی دادن و بالاتر از پیامبر(ص) دانستن اهل بیت(ع) نیست. تشیع یک سبک تفکر و اخلاق و زندگی است. اهل بیت(ع) فرمودند که اکثر کسانی که می گویند ما شیعه اهل بیت(ع) هستیم، در واقع محب هستند نه شیعه! عاشق اهل بیت(ع) هستند ولی شیعه نیستند. البته فرمودند حتی حب پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) نجات بخش است. حضرت امیر(ع) می فرماید دو گروه از مسلمانان نماها کافرند. یکی آنهایی که غلو می کنند. یعنی حضرت علی(ع) را از پیامبر(ص) و قرآن بالاتر می برند و برای اهل بیت(ع) رازقیت و خالقیت قائلند. گروه دوم کسانی که به علی(ع) و فرزندانش اهانت می کنند یعنی ناصبی ها. ناصبی کافر است نه سنی. مفت خورها شیعه نیستند!ملاک های شیعه چیست؟ یکبار تعدادی پیش حضرت امیر(ع) آمدند و گفتند ما شیعه شما هستیم. حضرت فرمود شیعیان ما آن قدر چاق و خوش بر و رو نیستند! شیعه آن قدر باید درد خلق و خدا داشته باشد که نه شب درست می خوابد و نه درست غذا می خورد و نه به دنبال خوش گذرانی است. شکمش به پشتش می چسبد. رنگش پریده است. روزها مدام در پی عمل صالح و خدمت به خلق خدا و جهاد هستند و شب ها مدام در حال راز و نیاز و عبادت و فکر و خدمت به خلائق خدایند. شیعیان ما از آدم های مفت خور و آویزان و خوش گذران که مدام به فکر خودشان باشند، نیستند. روایات اینگونه فراوان است. امام صادق(ع) می فرماید که پیامبر(ص) فرمود مومن واقعی کسی است که همه مردم به او اعتماد داشته باشند طوری که اموال و جان خود را نزد او امانت بگذارند. جامعه شیعه جامعه ای است که امنیت کامل در آن حاکم باشد. امام سجاد(ع) می فرماید اگر شمشیری که با آن پدرم را در کربلا کشتند، نزد من امانت بگذارند در آن خیانت نمی کنم! روایت داریم که اگر دیدید کسانی زیاد به حج می روند یا نماز می خوانند، فکر نکنید که شیعه هستند. شاید به این کارها عادت کرده اند. شیعه را جایی می توان شناخت که وارد عالم سیاست و اقتصاد می شود ولی یک بار هم دروغ نمی گوید. شیعه همچنین امانتدار است و همه به او اعتماد می کنند. حتی کسانی که او را به لحاظ فکری قبول ندارند، او را آدم خوبی می دانند. بعد فرمود مسلمان کسی است که بقیه از دست او و زبان او در امانند. یعنی به هیچ کس هیچ صدمه ای نمی زند. بعد فرمودند مهاجر کسی است که از همه زشتی ها و پلیدی ها هجرت کند. شیعه رفاه زدگی را مصیبت می داندفرمودند مومن نیستید مگر اینکه مورد اعتماد مردم باشید. خصلت دیگر آن این است که شیعه در برابر هیچ مشکلی از پا درنمی آید و همه مشکلات و مصیبت ها را یک امتحان و فرصت جدید برای تکامل می بیند. و برعکس رفاه زدگی را یک مصیب می داند. یعنی زندگی ای که در آن مدام خوش گذرانی و عیاشی باشد را موجب مصیبت می داند، چرا که این باعث می شود از سعادت فاصله بگیرد. چون وقتی انسان مست پول و مقام و رفاه شود، مثل کسی که مست مشروبات الکلی شده، عقل از سرش می پرد. از امام عسگری(ع) پرسیدند شیعه واقعی کیست؟ فرمود شیعه همان کسی است که پیامبر(ص) در تعریف مومن به کار بردند. شیعه کسی است که از هیچ کس بغض و کینه به دل ندارد. حب و بغض شخصی ندارد. حب و بغض او برای حق است نه منافع خودش. فرمودند ولایت ما این است که دوستی و دشمنی شما تابعی از حق باشد. فرمود اگر غیر از این هرچه نماز و روزه بخوانی، مزه ایمان را نچشیدی. معیار دیگر این است که شیعه خودش را در مشکل برادران خود سهیم می داند. مومن می گوید مشکل تو مشکل من است، نه اینکه بگوید مشکل تو ربطی به من ندارد. امام عسگری(ع) فرمود کسی که به برادرش بگوید مشکل تو به من ربطی ندارد کافر است. فرمودند جامعه شیعی جامعه ای است که هیچ کس در آن تنها نماند. وقتی فردی ورشکست می شود، مریض می شود، دشمن پیدا می کند و ... تنها نماند. فرمودند دیگران را در شادی های خود شریک کنید و در غم آنان شریک شوید. فرمودند اگر جامعه شما چنین است شیعه هستید وگرنه شیعه نیستید. علیه خود شهادت می دهید؟!بعد فرمودند البته الان هم با هم دوست هستید ولی به خاطر منافعتان! آن لحظه ای که منافع تان با هم اصطکاک پیدا می کند، چشم همدیگر را درمی آورید! این آن برادری اسلامی و شیعی نیست. این سبک زندگی کافرانه است. فرمودند وقتی منافع تان با هم تضاد پیدا می کند، برادران تان را بر خود مقدم کنید. آن زمانی از منافع خودتان برای برادرتان بگذرید شیعه هستید. فرمودند انتخاب فرد در زمانی که دوستش یک طرف است و حق طرف دیگر، مشخص می کند که آیا واقعا شیعه است یا نه. فرمودند شیعه کسی است که نیازی نیست کسی علیه او شهادت دهد، بلکه خودش علیه خود شهادت می دهد! امیرالمومنین(ع) فرمودند جامعه شیعه جامعه ای است که اولا در آن مردم به هم دروغ نمی گویند. دوم امانت را ادا می کنند. سوم به عهدشان وفا می کنند. چهارم به ضعیفان کمک می کنند. پنجم روابط جنسی آزاد و بی قید و بند ندارند. ششم صله رحم دارند. هفتم بذل معروف می کنند. هشتم حسن خلق دارند. هشتم اینکه مردم یک رفاه نسبی داشته باشند، نه فقر و نه اشرافیت. نهم دنباله روی از علم و علم محور بودن جامعه. فرمودند که به هرچه که تعهد دادی باید عمل کنی. اگر با تو قرارداد بستند که مثلا ۱۰ ساعت کار کنی و ۹ ساعت کار کردی، خائن هستی. تولید کننده ای که جنس بی کیفیت تولید می کند شیعه نیست و مصرف کننده ای هم که برای منافع شخصی اش حاضر نیست از اقتصاد کشورش حمایت کند، شیعه نیست. آن قانونگذاری هم که در دولت و مجلس قانون می گذراند و درست محاسبه نمی کند که هم تولید کننده و هم مصرف کننده داخلی سود ببرد، شیعه نیست. خودمان را نصیحت کنیمحال چه باید کرد؟ اول باید این ها را با هم مرور کنیم تا بفهمیم که شیعه بودن یعنی چه و بعد هرکس در هرجایی که هست، کارش را درست انجام دهد. امام می فرمود هرکس در هرجایی هست کار خودش را درست انجام دهد مملکت درست می شود. منتها ما عادت داریم که دیگران را نصیحت کنیم نه خودمان را! نانوا به تاکسی دار اشکال می گیرد، بقال به کارگر، کارگر به مغازه دار و ... هیچ کس به خودش اشکال نمی گیرد! امانت داری فقط امانت نگه داشتن کالای یک فرد نیست. کار امانت است، علم امانت است. مسئولیت های حکومتی بالاترین امانت هاست. حضرت امیر(ع) می فرماید مسئولیت های حکومتی امانت خدا و امانت مردم است. هرکس هر مسئولیتی را قبول کرد و کارش را درست انجام داد هم در دنیا و هم در آخرت باید جوابگو باشد. جامعه و مردمی که به تعهداتشان عمل نمی کنند شیعه نیستند. فرمودند جامعه شیعه جامعه ای است که هیچ کس حاضر نباشد گریه و ناله کسی را بشنود. هرجا خبر رسید که یک ضعیفی دچار مشکل است، سریع به مشکل او رسیدگی شود. حریم اخلاقی باید در جامعه شیعه حفظ شود. بذل معروف یعنی هرکس چیزی دارد که بیش از نیازش است به دیگرانی که نیازمندند بدهد. در جامعه شیعه ازدواج آسان استجامعه شیعه جامعه ای است که در آن خشونت و دعوا و اضطراب نزدیک به صفر است. شیعه کسی است که لبخند بر لب داشته باشد و ناراحتی اش در قلبش باشد. در روایت دیگر آمده است که جامعه شیعه جامعه ای است که یک: هیچ کس در آن گدایی نمی کند. یا می تواند کار کند و باید کار کند و یا نمی تواند که باید توسط بیت المال و ثروتمندان تامین شود. دو: بخل و حرص در آن نباشد. فرمودند محال است شیعه خسیس باشد. فرمودند در جامعه شیعه بخاطر مشکلات زوزه نمی کشند! فرمودند شیعه مثل کلاغ اهل طمع نیست. فرمودند فساد جنسی در جامعه شیعه رایج نمی شود. چون با برداشتن موانع اشرافی و تشریفاتی، ازدواج آسان می شود. چند نفر آمدند خدمت امام(ع) و گفتند در شهر ما شیعه زیاد است. امام(ع) فرمود ثروتمندان تان به فقرا سر می زنند؟ از حال فقرا خبر دارید؟ گفتند گاهی. فرمودند اموالتان را با فقرا تقسیم می کنید؟ گفتند نه از این کارها دیگر نمی کنیم! فرمودند چرا می گویید شیعه هستیم؟ شما دوستدار هستید نه شیعه. شیعه کسی است که اگر لباس زیاد دارد به برادرش که ندارد هدیه دهد. منبع: اخوت
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
معجزه رد الشمس چيست و چگونه اتفاق افتاد؟/ کرامتی از حضرت علی(ع)
پاسخ به سؤالات دینی معجزه رد الشمس چيست و چگونه اتفاق افتاد کرامتی از حضرت علی ع شناسهٔ خبر 2872253 - شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷ ۱۹ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی قضيه ردالشمس ممكن است برای برخی قابل هضم نباشد و بگويند چگونه ممكن است اين كره عظيم آسمانی از مسير گردشسرچشمه علوم اهل بیت (علیهم السَّلام) چیست؟
پرسمان سرچشمه علوم اهل بیت علیهم السَّلام چیست اگر شیعه بر روایات امامان خود اعتماد کامل دارد بدان سبب است که پیامبر صلى الله علیه و آله آنان را حجت دوم پس از کتاب خدا شمرده است به گزارش سرویس دینی جام نیوز اگر شیعه بر روایات امامان خود اعتماد کامل دارد بدان سبب است که پتقوا چیست ومتقی کیست؟
معارف تقوا چیست ومتقی کیست بترسید از روزى که هیچ کس چیزى از عذاب خدا را از کسى دفع نمى کند به گزارش سرویس دینی جام نیوز بهترین منبع برای فهم معنا و مفهوم تقوا و متقین قرآن کریم است قرآن کریم تقوا را در مقابل فجور گناه و گاه ظلم به کار می برد فجور و تقوا را امری الهام شداظهار تأسف شديد آيت الله امينى از معرفى چندگانه شیعه در كشور
اظهار تأسف شديد آيت الله امينى از معرفى چندگانه شیعه در كشور شناسهٔ خبر 2861416 - دوشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰ ۰۱ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی آيت الله امينى از تداوم اختلافات و تخريب وحدت و معرفى چندگانه شیعه در كشور اظهار تأسف کرد به گزارش خبرگزاری مهر آیت الله ابراامامت و افضلیت - بخش اول شیعه امامیه و افضلیت مطلق
امامت و افضلیت - بخش اولشیعه امامیه و افضلیت مطلقکسانی که امام منصوب از سوی خداوند را رها کرده و خود به گزینش امام بر خیزند نیز مرتکب خطا شده اند بحث افضلیت در باب امامت در دو مورد مطرح می شود یکی در باب امامت عامّه و دیگریسیر تحول نقش امامان شیعه در احیای تئوری امامت الهی - بخش اول نقش حضرت زهرا(سلام الله علیها) در احیای امامت اله
سیر تحول نقش امامان شیعه در احیای تئوری امامت الهی - بخش اولنقش حضرت زهرا سلام الله علیها در احیای امامت الهیپس از حادثه سقیفه و شکل گیری خلافت اسلامی جریان قدرت سیاسی اهل بیت از حضور مستقیم در جامعه باز ماند ولی جریان فکری فرهنگی اهل بیت به رهبری امام علی علیه السلام به حرکتنیویورک تایمز: سفر رهبر حماس به عربستان نشانهی چیست؟/ ملک سلمان اعراب را علیه ایران بسیح میکند
نیویورک تایمز سفر رهبر حماس به عربستان نشانهی چیست ملک سلمان اعراب را علیه ایران بسیح میکند نیویورک تایمز نوشت ظاهراً دیدار خالد مشعل با پادشاه سعودی بازتاب اراده راسخ ملک سلمان برای بسیج هر چه بیشتر کشورها و سازمان های جهان عرب علیه ایران است به گزارش نامه نیوز دیدار ملکويژگيهاى انسان عاقل چيست؟
اخلاق ويژگيهاى انسان عاقل چيست اشتغال به نعمتهاي حلال مادى دنيا مانع شكرگزارى و موجب غفلت او نميشود و در مواقع سختى گرسنگى دعوت شيطان و هواي نفس به ارتكاب گناه مثل خوردن مال حرام نگاه حرام و صبر در گناه دارد و خود را آلوده نميكند به گزارش سرويس ديني جام نيوز عقل بکنگره ملی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) ۸ و ۹ مهرماه برگزار میشود
کنگره ملی امامزاده محمد هلال بن علی ع ۸ و ۹ مهرماه برگزار میشود شناسهٔ خبر 2868587 - دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵ ۳۴ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل گفت کنگره ملی امامزاده محمد هلال بن علی ع آران و بیدگل ۸ و ۹ مهر ماهباید از هیأت های مذهبی حمایت شود/ هیأت؛ عامل ماندگاری شیعه
سردار فرجیانزاده در گفتوگو با بسیج مداحان باید از هیأت های مذهبی حمایت شود هیأت عامل ماندگاری شیعه شناسهٔ خبر 2868584 - دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵ ۲۵ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت هیأت های مذهبی عامل باعث ماندگاری شیعسفر رهبر حماس به عربستان نشانه ی چیست؟ / ملک سلمان اعراب را علیه ایران بسیج میکند
سفر رهبر حماس به عربستان نشانه ی چیست ملک سلمان اعراب را علیه ایران بسیج میکند بین الملل > خاورمیانه - انتخاب نوشت نیویورک تایمز در تحلیلی نوشت ظاهراً دیدار خالد مشعل با پادشاه سعودی بازتاب اراده راسخ ملک سلمان برای بسیج هر چه بیشتر کشورها و سازمان های جهان عربکنفرانس «اسلام علیه افراطگری دینی و تروریسم» در تاجیکستان برگزار میشود
دوشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳ ۱۶ کنفرانس بینالمللی اسلام علیه افراطگری دینی و تروریسم به مدت دو روز از 31 تیر تا اول مرداد ماه در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار می شود به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا کنفرانس بین المللی اسلام علیه افراط گری دینیبرگزاری کنفرانس «اسلام علیه افراط گری دینی و تروریسم» در تاجیکستان
برگزاری کنفرانس اسلام علیه افراط گری دینی و تروریسم در تاجیکستان فرهنگ > دین و اندیشه - خبرگزاری ایسنا نوشت کنفرانس بینالمللی اسلام علیه افراطگری دینی و تروریسم به مدت دو روز از 31 تیر تا اول مرداد ماه در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار می شود اچیستی حقیقت عرش در قرآن کریم - بخش اول حمل عرش الهی توسط ملائکه
چیستی حقیقت عرش در قرآن کریم - بخش اولحمل عرش الهی توسط ملائکهعرش مرکز و جایگاه عینی و حقیقتی از حقایق هستی است که زمام تدبیر امور جهان با همه کثرت و تنوّع در آنجا مجتمع و سامانیافته و از آنجا بهسوی هستی صادر میشود چکیده چیستی «عرش» و مسائل مرتبط با آن هموکتابی که در فضای مجازی علیه قرآن منتشر شد/ 20 ایراد نویسنده کتاب و پاسخ های یک مرجع
کتابی که در فضای مجازی علیه قرآن منتشر شد 20 ایراد نویسنده کتاب و پاسخ های یک مرجع فرهنگ > دین و اندیشه - اخیراً کتابی در فضای مجازی منتشر شده که شبهات فراوانی را علیه قرآن مطرح کرده است آیت الله مکارم شیرازی امروز در پاسخ به نامه یکی از طلاب موارد مستدل و مبسوطیانتظار چيست؟
امام موسي صدر انتظار چيست چطور میشود در رختخواب منتظر بود انتظار به این است که آماده باشم و همه کارهای مزبور را انجام داده و منتظر ایستاده باشم تا به مجرد آنکه آمدید سفر را آغاز کنیم به گزارش سرویس دینی جام نیوز در تاریخ شیعه امام مهدی عجلاللهتعاملاک در تشخیص بازی کردن در زمین دشمن چیست؟
ملاک در تشخیص بازی کردن در زمین دشمن چیست بخش تعاملی االف - یاسر امیدیاشاره مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند تاریخ انتشار-