تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1836000643
شما را در سینما تحویل نمیگیرند و...
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
کارگردان فیلم «316 » در خصوص معضلات فیلمسازی برای جوانانی که وارد عرصه سینما میشوند،گفت:نگران نباشید که پول ندارید و شما را در سینما تحویل نمیگیرند. ساخته شدن «316» که البته کیفیت اش را شما و منتقدین و کارشناسان تعیین میکنید، ثابت میکند میتوان با دست خالی فیلم ساخت. اگر چیزی برای گفتن و فرمی برای ارائه وجود داشته باشد. به گزارش ایسنا، در نشست نقد و بررسی «316» که عصر روز چهارشنبه 24 تیرماه با حضور پیمان حقانی کارگردان فیلم، حمیدرضا کشانی فیلمنامه نویس و مجید اسلامی منتقد سینما در خانه هنرمندان برگزار شد. پس از نمایش فیلم، سام بهشتی مجری مراسم، پیمان حقانی کارگردان، حمیدرضا کشانی نویسنده مشترک فیلمنامه و مجید اسلامی منتقد میهمان برنامه را به روی صحنه دعوت کرد و جلسه نقد و بررسی آغاز شد. در ادامه مجید اسلامی منتقد سینما در تایید صحبتهای کارگردان فیلم، گفت: حدود ده ماه پیش برای اولینبار فیلم را دیدم. قبل از آن چیزهایی در مورد این فیلم شنیده بودم. « 316» از آن پروژههایی است که اگر میخواست برای فراهم شدن بودجه صبر کند، اساساً به مرحله تولید نمی رسید. این فیلم مثال خیلی خوبی است از سینمایی ارزان که به منطق برگشت سرمایه فکر میکند و در عین حال خلاقانه است. از جنبههایی خیلی رادیکال است و نقالی را جایگزین نمایش میکند. اما برای قاعدههایش انعطاف قائل میشود تا کلیت فیلم به سرانجام برسد. الگوی اصلی فیلم سینمای انیمیشن است و به یادآورنده مدلی است که در فیلمهای انیمیشن بلند اتفاق میافتد. آبستره بودن خود به خود در این ایده شکل گرفته است. وی ادامه داد: لحن فانتزی فیلم که مشخص نمیکند سوژهای که انتخاب کرده را دارد نمایش میدهد یا هجو میکند در ارزیابی آن خیلی مهم است. رمانتیسیمی در فیلم به چشم میخورد که گاهی لحن هجوگونه پیدا میکند و این کلید مهمی در درک آن است. تصویری که از شخصیت اصلی ساخته شده در یک سوم آخر و مثلا با تولد سهقلوها حالتی کمیک پیدا میکند ولی به نظرم این تغییر عامدانه است و سعی میکند سانتیمانتالیسم فیلم را تعدیل کند. «316» نریشن پر از ظرافت دارد که از زبان فارسی خیلی خوبی هم بهره میبرد و در این دوران بحران زبان فارسی خودش غنیمتی است. من این صدا را به صدای یک دوبلور آشنا ترجیح میدهم ضمن اینکه صدای آماتوری هم نیست. ویژگی دیگری هم که برای من جذاب است وجه بصری فیلم و کمپوزیسیون و طراحی تصاویر است به خصوص آنجا که شاید مثالزدنیترین نمونه، تصویر آخر است. در ادامه مراسم، حمیدرضا کشانی فیلمنامه نویس این اثر سینمایی در خصوص ایده شکل گیری فیلمنامه گفت: پیمان برای من تعریف کرد که در مترو سرم پایین بود و یکسری کفش میدیدم و به این فکر کردم که هر کفشی برای خودش داستانی دارد و میتوان با این کفشها داستان گفت. این ایده را به هرکس میگفتیم برقی به چشمهایش میآمد و مصممتر شدیم. نوشتن فیلمنامه بر اساس یک فیلم کوتاه شروع شد و آنقدر خودمان لذت میبردیم که نوشتن ادامه پیدا کرد. ساخت فیلم هم خیلی چریکی انجام شد و بعضی مواقع گروه ما فقط سه نفر بود. فیلمبردار ما دستیار نداشت و همه کارها را خودش به تنهایی انجام میداد و از تمام وسایل اطراف و محیط استفاده میکردیم. ایده کلی فیلم این بود که چون صورت بازیگر مشخص نیست و قسمت عمدهای از جذابیت سینما در صورت بازیگر و ریاکشنها و میمیک صورتش است، قصه جذابیت داشته باشد و حوصله تماشاگر سر نرود. بنابراین تصمیم گرفتیم قصهای انتخاب کنیم که در یک بازه زمانی و تاریخی طولانی اتفاق میافتد تا بتوانیم انتخاب های زیادتری داشته باشیم. در ادامه جلسه مجید اسلامی از کشانی درباره شکل گیری ایده فرا رفتن از زمان حال پرسید. کشانی در جواب این سوال به این مساله اشاره کرد که الگوی این فیلم «تریسترام شندی» لارنس استرن بوده است و عنوان کرد: همراه کردن مخاطب با خود، کاری است که آمریکاییها خیلی خوب انجام میدهند. یک نوستالژی و خاطرهای که برای بیننده آشناست در قصه میگنجانند و بخشی را هم در قصه میگذارند که بیننده در آن زمان دارد زندگی میکند. خیلیها به شباهت فیلم با «املی پولن» اشاره میکنند اما الگوی ما در ساخت این فیلم تریسترام شندی لارنس استرن بود که روایت آن حتی الان هم خیلی پیشرو است و خیلی از فیلمسازان مثل کوبریک تصمیم گرفتند آن را بسازند و نشد. پیمان حقانی در ادامه صحبتهای همکارش گفت: در واقع تریسترام شندی، کتاب مقدس فیلم «316» بوده است. مجید اسلامی در بخشی از صحبتهایش به موسیقی فیلم اشاره کرد، سام بهشتی مجری مراسم از او خواست تا در مورد موسیقی فیلم توضیح بیشتری بدهد. او در پاسخ گفت: توضیح در مورد موسیقی بسیار سخت است. من خیلی به موسیقی فیلم حساس هستم و فکر میکنم نقطه ضعف مشهود سینمای ایران و خیلی از فیلمسازان مطرح این سینما موسیقی فیلم است که برای حل کردن آن صورت مساله را پاک میکنند. امیر نادری بهترین فیلمش «دونده» را با حذف موسیقی ساخت و عباس کیارستمی این حدف را تئوریزه کرد که من این تئوری را دوست ندارم هرچند در فیلمهای خودش جواب مثبتی میدهد. در خیلی از فیلمهای درخشان تاریخ سینما. موسیقی نقش عمده دارد اما در سینمای ایران، موسیقی خوب کمتر میبینیم. من در این سی سال با خیلی از کارگردانهای سینما ایران مصاحبه کردهام که اعتماد به نفس خیلی خوبی داشتند اما وقتی در مورد موسیقی فیلم با آنها صحبت میکردیم اعتماد به نفسشان را ازدست میدادند و معلوم بود همه کار موسیقی فیلم را به آهنگسازشان واگذار کردهاند. در حالی که از سفارشی که دادهاند اطلاع درستی ندارند. پیمان حقانی هم درباره موسیقی فیلمش که توسط مهیار افشار موسیقیدان ساکن اسکاتلند ساخته شده است گفت: در سینمای ایران یک حکمی دادهاند که فیلم خوب نباید موسیقی داشته باشد. در حالیکه بزرگترین و مهمترین فیلمهای تاریخ سینما موسیقیهای فوقالعادهای دارند. راف کات فیلم آماده شده بود و باید میرفت به فستیوال مانهایم در حالی که موسیقی نداشت و فیلمی هم بود که دقایق طولانی به موسیقی احتیاج داشت. با کار مهیار افشار خیلی اتفاقی و از طریق یک آشنایی خانوادگی آشنا شدم و خیلی غافلگیر شدم از موسیقیهایی که ساخته بود. دوماه به طور کامل برای موسیقی این فیلم وقت گذاشت و هیچکاری جز ساخت موسیقی فیلم «316» در این دوماه انجام نداد. «316» موسیقی شخصیتپردازانه میخواست و من افتخار میکنم به موسیقیای که مهیار افشار برای فیلم ساخت و خیلی هم دقایق زیادی بود و پرخرج، من مجبور شدم ماشینم را برای تامین ۵۰ میلیون هزینه این موسیقی بفروشم. در پایان جلسه، پرسش و پاسخی بین حضار و عوامل فیلم صورت گرفت، اولین پرسش در ارتباط با این بود که وقتی خلاصه داستان را میخوانیم انتظار داریم هیچ چهرهای نبینیم اما این قانون در خود فیلم نقض میشود. همچنین این ده فصل از لحاظ زمانی با هم برابرند در حالیکه برای هر کسی یکی از مقاطع زندگی و فصول زندگیاش از اهمیت بالاتری برخوردار است. پیمان حقانی پاسخ را از سوال دوم شروع کرد و گفت: فصل دانشگاه از فصلهای دیگر خیلی طولانیتر است و فکر میکنم حدود ۱۷ یا ۱۸ دقیقه طول میکشد اما شاید به خاطر شیطنتهایش به نظر کوتاهتر رسیده است. بعضی فصلها پراهمیتترند و بعضی فصلها کمتر و خاطرات کمتری دارند. اما در مورد سوال اول شما باید بگویم در کارگردانی به یک دوراهی رسیدم که به خودم گفتم یا باید روی ایده اولیه بمانم که خانمی دارد قصه زندگیش را با استفاده از پاها و کفشها روایت میکند یا اینکه به تماشاگرم لذت بدهم. من راه دوم را انتخاب کردم. برای ما تماشاگر مهمتر بود تا پایبند بودن به ایده. در موقع ساخت یک جایی به حمید که علاوه بر همکاری در نوشتن فیلمنامه دوستم هم هست و معمولا همدیگر را میبینیم گفتم خدا لعنتت کند این چه فیلمنامهای است که دست منِ کارگردان دادهای خیلی سخت است تصویر طراحی کردن برای این فیلمنامه. از اینجا بود که از آموختههایم در سینما استفاده کردم و نمای مستر و دستها کمکم وارد کارگردانی شد. مجید اسلامی منتقد سینمایی نیز در همین ارتباط توضیحاتی را ارائه کرد و عنوان کرد: خیلی خوشحالم که فیلم روی این قاعده نماند. در طراحی فرم چیزی که خیلی مهم است دور شدن از قاعده و بعد برگشت به آن است. بعد از یک مدتی منطق آشناییزدایی اثرش از بین میرود و مفهوم دور شدن از عادت بیمعنا میشود. بنابراین باید تنوعی ایجاد کنی به طریقی تبصرهای طراحی کنی برای قاعده کلیات که میتواند تصویر فلو یا دست یا تصاویر آرشیوی باشد و این امکان برگشتن برای فیلم فراهم میکند. یعنی پا بعد یک چیز دیگر و بعد دوباره پا. حتی در شرایط ایدهآل تولید هم به لحاظ منطق فرم کار عاقلانهای نیست. همانطور که در موسیقی نمیتوانی با یک تکملودی کار کنی. تنها قطعهای که در تاریخ موسیقی به یاد میاورم با یک تک ملودی پیش رفته قطعه بولرو است که آنهم در ریتم و ارکستراسیون و سازبندی تنوع ایجاد میکند. هر قطعه به یک ملودی دوم احتیاج دارد که از ملودی اول فاصله بگیرد و در یک فرم ۱-۲-۱ برگشت دوباره به ملودی اول داشته باشد. اگر یک فیلم ده دقیقهای داشته باشید شاید ممکن باشد اما یک فیلم بلند را با یک قاعده محدود نمیتوان پیش برد. این منتقد سینما در پاسخ سوالی در ارتباط با تفاوت لحن در فیلم توضیح داد: من فکر میکنم لحن متناوب است. کارگردان تلاش کرده که لحن رمانتیک و جدی با لحن فانتزی را به تناوب استفاده کند. مثالش هم در مورد سه قلوها و مدل عاشق شدن و خودکشیشان است که خیلی فانتزی است و تراژیک نیست. بازی با لحن یک اتفاق معاصر است و دوگانگی لحن در سینمای دهه نود به بعد با نمونههای خوبی مثل فیلم های «گوست داگ» و «ای برادر کجایی» تجربه شد و در سینمای ما هم الان فیلمسازهای جوان دارند این را تجربه میکنند مثل «اعترافات ذهن خطرناک من» سیدی و «من دیه گو مارادونا هستم» بهرام توکلی. از این تجربه کردن با لحن استقبال میکنم. در پایان این جلسه مجید اسلامی هنرو تجربه را فرصتی برای تغییر در سینمای ایران خواند و گفت: سینمای تجاری ما بحران مخاطب دارد و تعداد فیلمهای تجاری که زیر ۱۵۰ میلیون فروش میکنند حیرت انگیز است. فیلم سخیفی که فروش هم نمیکند پس علت وجودیاش چیست؟ فیلمهای هنر و تجربه علت وجودیشان فروش نیست. اما باز عدهای در سینمای ایران همچنان منتظر نشستهاند تا بهانهای برای بستن این دریچه بیابند. این منتقد سینما افزود: فرصت آزمون و خطا دیگر نیست و باید تلاش کرد برای موفقیت. «316» نشان میدهد مساله، مساله فروش نیست و مساله سود و زیان است. پایین آوردن هزینه تولید در حکم بالابردن فروش است با این فرق که تمهیداتی که برای فروش اندیشیده میشود معمولا تمهدیدات سخیفی است. آمارهای فروش که در مجلات و سایتها چاپ میشوند گمراه کننده است. فیلمی که پنج میلیارد هزینه داشته اگر یک میلیارد فروش کند ضرر هم کرده است. اما فیلمهای مثل ۳۱۶ میتوانند سودآور باشند. در پایان مراسم عوامل فیلم با منتقد عکس یادگاری گرفتند. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]
صفحات پیشنهادی
مدیر امور سینمایی و سمعی بصری ادارهکل ارشاد خراسان شمالی: 7 فیلم در سینما گلشن بجنورد اکران شده است
مدیر امور سینمایی و سمعی بصری ادارهکل ارشاد خراسان شمالی 7 فیلم در سینما گلشن بجنورد اکران شده استمدیر امور سینمایی و سمعی بصری ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت از ابتدای امسال تاکنون 7 فیلم در سینما گلشن بجنورد اکران شده است به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نمحسن رضایی:لبخند روحانی و ظریف را غنیمت بشمارید ، 13 سال پیش آنها به شما لبخند زدند و شما تحویل نگرفتید و سیلی
محسن رضایی لبخند روحانی و ظریف را غنیمت بشمارید 13 سال پیش آنها به شما لبخند زدند و شما تحویل نگرفتید و سیلی 20 هزار سانتریفیوژی خوردید دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت آمریکایی ها هیچ راهی جز مذاکره و توافق با ایران ندارند روز نو دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت آمریکایی ها همدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خبر داد اجرای طرح ملی سینمای روشن در خراسان شمالی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خبر داداجرای طرح ملی سینمای روشن در خراسان شمالیمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت طرح ملی سینمای روشن با هدف نمایش جدیدترین فیلمهای اکران شده در شهرهای بدون سالن سینما برای نخستینبار در استان اجرا میشود به گزارش خبرگزاری فاخراسان شمالی ،فاقد سالن سینما است
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در گفت و گو با پانا خراسان شمالی فاقد سالن سینما است خبرگزاری پانا معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت خراسان شمالی فاقد سینما است و تنها مجموعه فرهنگی هنری گلشن مجهز به سیستم پخش دیجیتال اآخرین مهلت ارائه آثار فیلم کوتاه و انیمیشن جشن خانه سینما اعلام شد
آخرین مهلت ارائه آثار فیلم کوتاه و انیمیشن جشن خانه سینما اعلام شد خبرگزاری پانا آخرین مهلت ارائه آثار فیلم کوتاه و انیمیشن جشن خانه سینما اعلام شد ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير ساعت 14 13 به گزارش سرویس فرهنگی پانا روابط عمومی هفدهمین جشن خانه سینما آخرین مهلت ارائه آثار فیلم های کوشمارش معکوس برای اکران فیلم استیو جایز
شمارش معکوس برای اکران فیلم استیو جایز پس از مدتها انتظار تریلر فیلم زندگی نامه استیو جایز مؤسس فقید اپل که قرار است اکتبر سال جاری میلادی به اکران عمومی درآید منتشر شد و با واکنشهای زیادی در میان طرفداران استیو جابز رو به رو شد برترین هافریاد الغوث الغوث خراسان شمالی در آخرین شب قدر
فریاد الغوث الغوث خراسان شمالی در آخرین شب قدر بجنورد - ایرنا - سومین شب از لیالی پرفضیلت قدر پنجشنبه شب تا سحرگاه جمعه با حضور پرشور مردم مومن و خداجوی خراسان شمالی در مساجد حسینیه ها و بقاع متبرکه این استان برگزار شد به گزارش ایرنا مردم این خطه در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضبیاخلاقیهای رایج در سینما در حال از بین رفتن است
ابوالحسن داوودی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بیاخلاقیهای رایج در سینما در حال از بین رفتن است اهالی سینما به یک عقلانیت عام رسیدهاند که باید اختلافها را کنار گذاشته و یک رابطه وحدت گونه را بین خودشان تجربه کنند ابوالحسن داوودی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینماعمر شریف ستاره سینما درگذشت
عمر شریف ستاره سینما درگذشت شناسهٔ خبر 2855637 - جمعه ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹ ۲۱ هنر > سینمای جهان عمر شریف بازیگر سرشناسی که به خاطر ایفای نقش در فیلم های دکتر ژیواگو و لورنس عربستان شهرت جهانی پیدا کرد در ۸۳ سالگی درگذشت به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی ایفای نقش در فیلسعید آروند در گفتگو با فارس مطرح کرد «یک شهروند کاملاً معمولی» در انتظار جشنواره فیلم فجر/ از حمایت
سعید آروند در گفتگو با فارس مطرح کردیک شهروند کاملاً معمولی در انتظار جشنواره فیلم فجر از حمایت سینمای مستقل در هنر و تجربه دور شدهایمتهیهکننده فیلم سینمایی یک شهروند کاملاً معمولی با ابراز امیدواری نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت تعداد زیاد فیلمهایی که در حال اکرانپدر کشتگی / فیلم سینمایی / کامل
پدر کشتگی فیلمی است در ژانر داستانی اجتماعی و به کارگردانی نیکولاس میر این فیلم محصول سال 1999 کشور آمریکا میباشد بازیگران لوک اسکیو کلانسی براون اندرو کونولی و خلاصه فیلم نیواورلئان سال 1890 گاسپار و بعضی مهاجرین ایتالیایی که برای کار به نیواورلئان آمریکا رفتهانقرارداد اکران فیلم سینمایی مزار شریف در گروه استقلال ثبت شد | خبرگزاری ایلنا
سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرد قرارداد اکران فیلم سینمایی مزار شریف در گروه استقلال ثبت شد فیلم سینمایی مزار شریف بعداز پایان اکران فیلم سینمایی عصر یخبندان در گروه سینمایی استقلال اکران میشود غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به جلسه امروز دو شنبهكسي نيست براي بقاي سينماي دفاع مقدس، فيلم بسازد
كسي نيست براي بقاي سينماي دفاع مقدس فيلم بسازد دو تن از كارگردانان سينما دلايل فقر توليدات سينماي دفاع مقدس را در عدم حضور نيروهاي جديد و باقي نماندن جوانها در اين سينما ميدانند نویسنده محمدصادق عابديني دو تن از كارگردانان سينما دلايل فقر توليدات سينماي دفاع«رستاخیز» چهارشنبه به سینماها می آید
رستاخیز چهارشنبه به سینماها می آید اکران عید فطر با اضافه شدن دو فیلم سینمایی رستاخیز و خداحافظی طولانی از چهارشنبه 24 تیرماه رسما آغاز خواهد شد به گزارش فرهنگ غلامرضا فرجی در خصوص زمان آغاز اکران عید فطر به فارس گفت با اضافه شدن دو فیلم سینمایی «رستاخیز&raquصندلی عجیب ساعد سهیلی بازیگر سینما+عکی
عکس جدید ساعد سهیلی ساعد سهیلی صفحه شخصی ساعد سهیلی اخبار مرتبط عکس سلفی ساعد سهیلی و دوستانساعد سهیلی در میان دختران دبیرستانی عکستوضیح ساعد سهیلی درباره عکسی که از قبر یک سگ منتشر کرده بود شنبه 20 تیر 1394خطری که از بیخ گوشمان رد شد
عملیات رمضان به روایت سردار کاظمینی خطری که از بیخ گوشمان رد شد هنوز ماشین چند متری تا رسیدن به آنها فاصله داشت که یک مرتبه دیدیم یک ماشین استیشن عراقی هم از راه رسید پیش خودمان گفتیم ای داد اینها که عراقیاند به گزارش فرهنگ نیوز محسن کاظمینی که این روزها فرماندهی سپاه محمدتیپ متفاوت خاطره اسدی بازیگر سینما+عکس
عکس جدید خاطره اسدی خاطره اسدیبرترینهااخبار مرتبط بیوگرافی خاطره اسدی بازیگر سینما عکسوقتی خاطره اسدی مغزدرد میگیرد عکسعکس های جدید خاطره اسدی در خارج از کشور سه شنبه 23 تیر 1394-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها