تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798403184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كسي نيست براي بقاي سينماي دفاع مقدس، فيلم بسازد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كسي نيست براي بقاي سينماي دفاع مقدس، فيلم بسازد
دو تن از كارگردانان سينما دلايل فقر توليدات سينماي دفاع مقدس را در عدم حضور نيروهاي جديد و باقي نماندن جوان‌ها در اين سينما مي‌دانند.
نویسنده : محمدصادق عابديني 


دو تن از كارگردانان سينما دلايل فقر توليدات سينماي دفاع مقدس را در عدم حضور نيروهاي جديد و باقي نماندن جوان‌ها در اين سينما مي‌دانند.
به گزارش«جوان»، همزمان با تغييرات در انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس، چند تن از سينماگران كشورمان ديدگاه‌هاي خود را پيرامون آسيب‌هايي كه اين گونه سينمايي را تهديد مي‌كند، بيان كردند. با توجه به اينكه شوك برگزار نشدن جشنواره فيلم مقاومت هنوز هم در بين فيلمسازان كشورمان وجود دارد، تحليل علل تعطيلي جشنواره ريشه‌دار «مقاومت» مي‌تواند به مديران آتي انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس در اتخاذ سياست‌هاي صحيح درباره توليدات سينماي دفاع مقدس كمك كند.
 بيژن ميرباقري كه بيشتر با توليد آثار كوتاه در سينماي كشورمان شناخته مي‌شود و فيلم سينمايي دفاع مقدسي را به عنوان اثري نيمه‌تمام در كارنامه خود دارد، معتقد است: در حوزه توليد آثار دفاع مقدسي، رفتار انحصارگرايانه‌اي وجود دارد كه باعث شده توليد آثار متعددي در اين حوزه متوقف شود. فيلم سينمايي «فرستنده» نيز به دليل همين نگاه انحصارگرايانه‌ موفق به جذب سرمايه نشد و سرنوشت آن همچنان بلاتكليف است. ميرباقري در ارتباط با تغييرات رخ داده در رياست انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس و تأثير آن بر تغيير رويكردهاي اين انجمن در حمايت از چهره‌هاي جديد در عرصه سينماي دفاع مقدس مي‌گويد: به نظر من رويكردهايي كه در عرصه‌هاي مختلف وجود دارد، وابسته به شخص نيست بلكه اين موضوع در كل ساختار وجود دارد. پس براي ايجاد تغييراتي اساسي در رويكردها بايد كل ساختار اصلاح شود و نه صرفاً يك فرد.
اين كارگردان مي‌افزايد: اگر رويكردها تغيير كند، آن زمان افرادي همچون من كه تاكنون در اين حوزه اثري را توليد نكرده‌اند نيز مي‌توانند وارد اين عرصه شوند. اين در حالي است كه رويكرد فعلي اين انجمن بر اين نيست كه از ورود چهره‌هاي جديد حمايت كند و معمولاً براي توليد يك اثر جديد به سراغ همان افراد قديمي و باسابقه در عرصه دفاع مقدس مي‌رود. پس بدين ترتيب اجازه ورود به افرادي جديد و با ايده‌هايي جديد داده نمي‌شود.
از سوي ديگر علي شاه‌حاتمي كارگردان باسابقه سينماي دفاع مقدس، درباره تغييرات مديريت در انجمن و اولويت‌هايي كه مدير جديد بايد مدنظر داشته باشد، مي‌گويد: وقتي مديري در تعامل با هنرمندان باشد و به آنها احترام بگذارد، اين رابطه خوب باعث مي‌شود فرايند عرضه انديشه هنرمند مسير درست‌تري به خود گيرد.
شاه‌حاتمي مي‌گويد: اما در مجموع نظر شخصي من اين است كه هيچ مديري تاكنون براي سينماي ايران نتوانسته كاري انجام دهد و هيچ فرقي هم نمي‌كند آقاي شرف‌الدين روي كار باشند يا شخص ديگري. البته من به آقاي شرف‌الدين خسته نباشيد مي‌گويم ولي معتقدم اين نظر هنرمندان است كه تعيين مي‌كند چه بشود يا چه نشود؛ هرچند حمايت مديران را نمي‌توان ناديده گرفت.
يكي از مواردي كه باعث لطمه شديد به سينماي دفاع مقدس شده، عدم حضور چهره‌هاي جديد در اين سينما است. بيژن ميرباقري دليل اين اتفاق را فضاي بسته‌ مي‌داند اما شاه‌حاتمي نگاه متفاوتي به اين اتفاق دارد. اين كارگردان مي‌گويد: در دوره‌اي باب شده بود كه كارگردانان فيلم اولي براي ساخت اولين فيلم‌هايشان سراغ فيلم‌هاي جنگي مي‌رفتند، چون راحت‌تر به آنها پروانه ساخت مي‌دادند. من در دوره يازدهم جشنواره دفاع مقدس داور بودم و به چشم خود ديدم آثار قابل‌توجهي توسط جوانان در حوزه دفاع مقدس توليد شده بود؛ الان اين جواناني كه فيلم‌هاي درخشاني در حوزه جنگ و دفاع مقدس ساختند كجا هستند؟ وي تأكيد مي‌كند: همين جوان‌ها هستند كه بايد در ساخت كارهاي بعدي‌شان مورد حمايت قرار بگيرند تا بتوان ارزش‌هاي جبهه و جنگ را به نسل بعد انتقال داد.
با وجود اعلام كناره‌گيري محمد شرف‌الدين از مديريت انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس، هنوز جانشين وي انتخاب نشده است. اين در حالي است كه بنياد فرهنگي روايت كه انجمن به عنوان يكي از زيرمجموعه‌هاي آن فعاليت دارد، اعلام كرده است در سال 94 دوره بعدي جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت را برگزار مي‌كند. برگزاري اين جشنواره نيز منوط به توليد فيلم در داخل كشور است. بلاتكليفي انجمن سينماي دفاع مقدس، زمان مفيد باقي مانده براي توليد فيلم را از بين مي‌برد و هر چقدر بر زمان اين بلاتكليفي افزوده شود، مديري كه قرار است سكان انجمن را در دست بگيرد زمان كمتري را براي برنامه‌ريزي توليد فيلم در اختيار خواهد داشت. ادامه روند فعلي وعده برگزاري دوره بعدي جشنواره را در سال آينده نيز زير سؤال خواهد برد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن