تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799131466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهار ۹۴، سینمای ایران هیچ فیلم دفاع مقدسی اکران نکرد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


سینما؛
بهار ۹۴، سینمای ایران هیچ فیلم دفاع مقدسی اکران نکرد
فصل بهار تمام شد و سینمای ایران هیچ فیلمی در حوزه دفاع مقدس نداشت. حرفهای نگفته سال‌های جنگ به گوش مخاطب نمی‌رسد چون سال گذشته گرد رخوت بر تولید آثار سینمایی دفاع مقدس پاشیده شده بود.



به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، سینمای دفاع مقدس، یکی از ژانرهای خلق شده سینمای ایران است که در این سی سال توانسنته تنوع لحن و زیرگونه را تجربه کند. می‌توان فیلمهای کمدی، ملودرام، جاسوسی، معناگرا و کودک را به صورت ترکیبی در این ژانر بومی دید.
  ژانری که با تغییر دولت‌ها و بودجه‌ها و پرداختن به فضای مضمونی دچار تغییر می‌شود. بعد از این سی سال، دیگر نمی‌توان سینمای دفاع مقدس را وابسته به جناح و دسته‌ای خاص دانست و هر ایرانی می‌تواند از جنگ و آدم‌های آن روایتش را تعریف کند.   اگرچه تعداد فیلم‌هایی این ژانر در سالهای جنگ به نسبت امروز بیشتر بوده است اما در طول سه دهه اخیر بحث دفاع مقدس از موضوعات مهم در عرصه تولیدات سینمایی است.
  فروشی بالای ده میلیارد تومان برای گیشه‌های سینما، حاصل سهم اندک فیلم‌های دفاع مقدسی بود که سال گذشته بر پرده سینما رفت. یک پنجم فروش گیشه سینماها، سال گذشته به فیلم‌هایی چون «معراجی‌ها»، «چ»، «شیار143» اختصاص داشت.
  اگرچه سال گذشته، سینمای ایران به اعتبار فیلمهای دفاع مقدس آبرو یافت و مدیران سینمایی فیلمهای این بخش از سینما را سر دست گرفتند و هر جا از حمایت از آثار انقلابی درسینما یاد می‌شد از این نمونه ها نام می‌بردند ولی سینمای قدرنا‌شناس ایران، حق این گونه سینمایی را به خوبی ادا نکرد.
  در جشنواره سی و سوم فیلم فجر ماحصل یکسال سینمای ایران عرضه شد. تعداد فیلمهای دفاع مقدسی حاضر در این جشنواره از انگشتان یک دست هم بیشتر نرفت. فیلم‌هایی که نهایتش بتوان گفت فیلمساز در مرحله آزمون و خطا آنرا ساخته است.
  «تا آمدن احمد»، «ماهی سیاه کوچولو»، «تگرگ و آفتاب» و «حکایت عاشقی» چهار فیلمی هستند که قصه‌هایشان را در روزهای دفاع مقدس و روزهای انقلاب روایت می‌کنند. فصل بهار تمام شد و سینمای ایران هیچکدام از این فیلمها را اکران نکرده است.
  تضمینی هم وجود ندارد که این فیلم‌ها درگیشه موفق باشند. بنیاد سینمایی فارابی بودجه را صرف حمایت از فیلم‎هایی کرده است که هیچ امیدی به اکران و بازگشت سرمایه‌شان وجود ندارد. سازمان‌ها و نهادی‌های عریض و طویلی که با ادعای حمایت و تولید فیلمهای انقلاب و دفاع مقدس شکل گرفتند نیز بودجه‌هایشان صرف تولید فیلم نمی‌شود.
  البته مسئولان سینمایی این ادعا را قبول ندارد که سال گذشته تولیدات دفاع مقدسی کم بوده است. حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی اسفندماه سال گذشته با حضور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: در 17 ماه گذشته که در خدمت اهالی سینما بودیم حدود 14 فیلم دفاع مقدسی با قصه های متنوع ساختیم. فیلمهای کم هزینه ای که با بودجه کمی ساخته شدند و من از ساخت آنها کاملا راضی هستم.
  ناگفته‌های سالهای جنگ به گوش مخاطب نمی‌رسد چون سال گذشته گرد رخوت بر تولید آثار سینمایی دفاع مقدس پاشیده شده بود. همین می‌شود که فخر فروش بهار سینمای ایران، ماحصل فروش فیلمهایی چون «نهنگ عنبر»، «قصه‌ها» و «استراحت مطلق» می‌شوند.
  تنها امید مخاطبان سینمای دفاع مقدس برای سال بعد سینمای ایران و مقاومت تک‌خبرهای است که از تلاش فیلمسازانی چون بهروز افخمی، رضا میرکریمی، رسول صدرعاملی و داریوش فرهنگ برای ساخت فیلم دفاع مقدسی خبر می‌دهد. ضمن اینکه امسال حاتمی‌کیا با فیلم بادیگارد به جشنواره فیلم فجر می‌آید و نرگس آبیار هم فیلم «نفس» را با فضایی نزدیک به «شیار 143» می‌سازد.
  سوال اینجاست در سال پیش رو، سازمان سینمایی برای فراهم شدن شرایط تولید فیلمهای قوی در حوزه دفاع مقدس و سینمای مقاومت چه می‌کند؟/تسنیم
 



۰۵/۰۴/۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن