محبوبترینها
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
چه مواردی بر قیمت کابین دوش حمام تاثیر دارند؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1797842124
سینمای ایران با فیلمهای آپارتمانی به جایی نمیرسد
واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: خسرو سینایی: سینمای ایران با فیلمهای آپارتمانی به جایی نمیرسد خبرگزاری پانا: فیلم «جزیره رنگین» در خانه هنرمندان ایران به نمایش در آمد.
۱۳۹۴ سه شنبه ۲۶ خرداد ساعت 15:02
به گزارش سرویس فرهنگی پانا، در یکصد و هشتمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران که دوشنبه 25 خرداد در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران برگزار شد، فیلم «جزیره رنگین» جدیدترین ساخته خسرو سینایی به روی پرده رفت و در ادامه با حضور خسرو سینایی، مهدی احمدی، علی لقمانی و کیوان کثیریان مورد نقد و بررسی قرار گرفت. از دیگر حاضران در این برنامه میتوان به حمید فرخنژاد، احمد نادعلیان، عوامل ساخت فیلم، جمعی از زنان اهل جزیره هرمز و.. اشاره کرد.
پیش از آغاز نشست نقد و بررسی فیلم، خسرو سینایی به روی سن رفت و ضمن دعوت از عوامل ساخت فیلم به روی صحنه، گفت: کار کردن در جزیره هرمز آنقدر خاطرهانگیز بود که همه ما علاقه داریم دوباره به آنجا برگردیم. آنچه در هرمز آموختم و همه ما در سرزمینمان به آن نیاز داریم این است که اگر هر کدام از ما آستین همت بالا بزنیم و آنچه در توانمان است را انجام دهیم، وضعیت زندگی ما بسیار دگرگون می شود.
در ادامه حمید فرخنژاد به روی سن رفت و گفت: افتخار میکنم سینما را از طریق کسی شناختم که سینما را زندگی میکند، نه مثل نسل ما که نقشی درجه دو به هنر و سینما دادهایم. خوشحالم که خسرو سینایی دوباره فیلم ساخته است و هنوز مصمم به کارش ادامه میدهد. شاید بتوانیم تکنیک را با مطالعه و تمرین یاد بگیریم، ولی نوع نگاه به مقوله هنر به شخصیت آدمها برمیگردد و اگر آنرا از امثال سینایی یاد بگیریم میتوانیم به موفقیت سینما امیدوار شویم. به جامعه سینمایی تبریک میگویم که سینایی را با فیلم جدیدش میبینیم و اینکه کماکان میتوانیم از او یاد بگیریم.
در ابتدای نشست نقد و بررسی، سینایی به مقوله فیلمهای مستند-داستانی پرداخت و گفت: راه ساخت فیلم مستند-داستانی را از سالها پیش است با ساخت «کوچه پاییز» در سال 75 آغاز کردم. فکر میکنم این شیوه ساخت، امکانی است برای اینکه بتوانیم به طریق اصیلتری زندگی در جامعهمان را نشان دهیم بدون اینکه مارک فیلم مستند به فیلم بخورد. اینگونه میتوانیم از طریق یکسری خرده داستان بیننده را با فضا آشنا کنیم و فکر میکنم برای بینندگان نیز این مسیر بهتدریج آشناتر خواهد شد. تمرکز بر داستانهای آپارتمانی کمکی به سینما نمیکند و قصه جذاب در آپارتمان نمیتواند نقش اجتماعی سینما را عملی کند. از راه شناساندن مملکتمان به مردم است که میتوانیم به رشد فرهنگ کمک کنیم.
وی ادامه داد: در عوض اینکه سینما را در قالبها و فرمولهای خاص ببینیم، باید از تمام امکاناتش استفاده کنیم. در ساخت فیلمهایم همواره دست به ریسک میزنم و بهعنوان کسی که هم فیلم مستند و هم فیلم داستانی ساخته است، لازم میدانم راههای مختلف در سینما را تجربه کنم و قضاوت را به بینندهها بسپارم. باید فارغ از ژانر، به دنبال ساخت فیلم خوب باشیم. این فیلم را دوست دارم چون بخشی از ایران را به ما نشان میدهد که کمتر دیده شده است. شهرهای ما تاریخ و شناسنامه دارند، و من بهعنوان یک فیلمساز گاهی برخی از شهرها را بهتر از اهالی آنجا میشناسم. اجازه دهیم برخی فیلمها در سینمای ما متفاوت باشند و به فیلمساز این امکان را بدهیم که فیلمی که میسازد به یک فرمول خشک تبدیل نشود و زنده بماند.
کارگردان «عروس آتش» در ادامه و در پاسخ به سوالی در مورد جایگاه احمد نادعلیان در این فیلم گفت: فیلمساز ممکن است دست به ساخت مستند نزند، اما از یک موضوع ایده بگیرد و آنرا بر اساس ذهنیتش بسازد. در این فیلم شخصیتهای زیادی حضور دارند و قصد ما تاکید بر شخص احمد نادعلیان نیست، اگرچه امیدوارم روزی راجع به او فیلمی بسازم. بیشتر به دنبال نشان دادن نابودی محیطزیست و منابع طبیعی هرمز، مساله ازدواج، قاچاق، امید به نیروی جوانی و.. بودهام و در راه مطرح کردن این مسائل اجتماعی، نادعلیان و تاثیر کار او بر مردم جزیره هرمز را دستمایه قرار دادهام. در واقع بهجای ساخت یک فیلم مستند، از یک موضوع مستند مایه گرفتهام تا حرفهایم را بزنم. ضمن اینکه در این میان با شخصیتی مواجه میشویم که کار مثبتی انجام میدهد و بهخاطر انجام آن کار سیلی هم میخورد ولی کماکان پای حرفش میایستد.
در ادامه کیوان کثیریان به طرح پرسشی در خصوص رابطه بین مهدی احمدی بازیگر فیلم و شخص نادعلیان پرداخت. احمدی ضمن تاکید بر پیگیری کار به شکل حرفهای گفت: در ابتدا فیلمنامه را مطالعه کردم و چندان درپیر جزئیات زندگی نادعلیان نشدم.
چارچوب کلی فیلم ربط مستقیمی به او نداشت، اما در مسائل کلیتر با او هماهنگ شدم و سوال پرسیدم و آشنا شدم. ضمن اینکه نادعلیان در تمام طول ساخت فیلم حضور داشت و اگر نکتهای بود به ما یادآوری میکرد.
پس از آن علی لقمانی به سوال کثیریان در مورد قاببندیهای فیلم و تاکید بر زیباییهای جزیره پاسخ داد و گفت: اسم فیلم «جزیره رنگین» است و از اینرو نمایش رنگین بودن آن از اهداف اصلی فیلم بهشمار میرود. ماجراهایی که در فیلم شاهدش هستیم نیز بر بستر جزیره استوار است. فضا نقش اصلی و مهمی داشت و طراحی پلانها بهشکلی بود که فضا به نفع پرسوناژ از دست نرود. البته ما فضاها را گلچین کردهایم و اگر کسی پس از تماشای فیلم به جزیره هرمز برود ممکن است نتواند اینهمه رنگ و زیبایی را یکجا ببیند.
در بخش پایانی این نشست خسرو سینایی به پیچیدگی مساله زبان در یک چنین فیلمی اشاره کرد و گفت: یک مشکل اصلی سینمای ما مساله زبان است. زمانی که فیلم «عروس آتش» را ساختم، به دلیل شناخت فرخنژاد از فضای جنوب از او خواستم که دیالوگهای مربوط به خودش را بنویسد و در عمل هم عالی جواب داد. در فیلم ایرانی نمیتوان برای تماشاگر ایرانی زیرنویس گذاشت و کار بدتر این است که از دوبلوری بخواهیم ادای لهجه محلی را در بیاورد. در «جزیره رنگین» از بازیگران فیلم خواستم متنهایی که از نظر ساختار داستان و پیشبرد موضوع مهم هستند را با لهجه فارسیتر بیان کنند. اگر امکان زیرنویس وجود داشت و بیننده ایرانی به این کار عادت داشت، اجازه میدادم در تمام طول فیلم به زبان خودشان حرف بزنند. واقعیت این است که وقتی با نابازیگر سر و کار دارید، باید حد و مرزهایش را بشناسید و تلاش نکنید بهزور او را به آنسوی مرز تواناییهایش هل دهید.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]
صفحات پیشنهادی
فقدان فیلمهای کودک در سینمای ایران مشهود است
امیر اثباتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران فقدان فیلمهای کودک در سینمای ایران مشهود است برنامه ریزی تولید عرضهوتقاضا در سطح کلان سینمای ایران بهخوبی مدیریت نمیشود امیر اثباتی عضو هیأتمدیره سابق خانه سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران در خصوص فرقابت ستارههای سینمای ایران برای تندیس حافظ بهترین بازیگر
رقابت ستارههای سینمای ایران برای تندیس حافظ بهترین بازیگرنامزدهای بخش بازیگری در حوزه سینمای پانزدهمین جشن حافظ اعلام شدند به گزارش خبرگزاری فارس همانند سالهای گذشته به دلیل حضور پررنگ و موفق بازیگران در حوزه سینما دو جایزه تحت عنوان بهترین بازیگر مرد و دو جایزه تحت عنوانامزدهای بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره شهر معرفی شدند
نامزدهای بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره شهر معرفی شدند خبرگزاری پانا هیئت داوری بخش مسابقه فیلمهای سینمایی ایران پس از بازبینی 30 فیلم راه یافته به بخش مسابقه نامزدهای خود را به شرح ذیل اعلام کرد ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ خرداد ساعت 11 12 به گزارش سرویس فرهنگی پانا هیئت داوری بخش مسابقاعلام نامزدهای بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره «شهر»
اعلام نامزدهای بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره شهر شناسهٔ خبر 2765746 - دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۳۳ هنر > سینمای ایران اسامی نامزدهای بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم شهر اعلام شد به گزارش خبرگزاری مهر هیات داوری بخش مسابقه فیلم های سینمایی ایران پس از بازبینی ۳۰محمد گوهری مدیر انجمن سینمای جوانان لرستان: تولید فیلمهای گردشگری راهی برای شناخت ظرفیتهای بومی است
محمد گوهری مدیر انجمن سینمای جوانان لرستان تولید فیلمهای گردشگری راهی برای شناخت ظرفیتهای بومی استمحمد گوهری مدیر انجمن سینمای جوانان استان لرستان درباره اینکه فضای فرهنگی استان لرستان را با توجه به موفقیتهای اخیر فیلمسازان در جشنوارههای داخلی و خارجی چگونه ارزیابی میکنیدتقويت فيلمهاي سينمايي با موضوع «نماز» در الويت ماست
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱ ۱۱ق ظ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تقويت فيلمهاي سينمايي با موضوع نماز در الويت ماست موج - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در دهه تکريم مساجد گفت فيلمهاي سينمايي که هدف نماز را تحقق ميبخشد و در جهت رشد فضائل اخلاقي گام بر ميدارد بايد اين فيلمها را تقويت کرد واحمدرضا درویش در شبکه الکوثر از «رستاخیز» گفت «رستاخیز» یک هدیه از جانب سینمای ایران به هم
احمدرضا درویش در شبکه الکوثر از رستاخیز گفترستاخیز یک هدیه از جانب سینمای ایران به همه جهان است گمشده جهان امروز سیره امام حسین ع استاحمدرضا درویش کارگردان فیلم رستاخیز با حضور در شبکه الکوثر گفت این فیلم یک هدیه از سوی خودم و دیگر همکارانم و همچنین از جانب سینمای ایران به همهمرور سینمای دهه ۶۰ ایران در پردیس چارسو در ایام ماه رمضان
مرور سینمای دهه ۶۰ ایران در پردیس چارسو در ایام ماه رمضان شناسهٔ خبر 2779335 - دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۴۰ هنر > سینمای ایران از ۲۹ خرداد ماه و با آغاز ماه مبارک رمضان ویژه برنامه مروری بر سینمای دهه ۶۰ ایران در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد به گزارش خبرگزاری مهر امیسینمای ایران، در رفت و آمد میان جشن و جشنواره
پرسشهایی که باید سینماگران ایرانی به آنها پاسخ بگویند سینمای ایران در رفت و آمد میان جشن و جشنواره تاریخ انتشار چهارشنبه 20 خرداد 1394 ساعت 12 23 | شماره خبر 1975371262524932207 تعداد بازدید 1 پ پ لابد شما هم هرچند وقت یک بار که اخبار هنری روزنامه ها را می خوانید با خبرهمعرفی بخشهای اصلی مسابقه سينمای ايران در جشنواره فيلم كوتاه
معرفی بخشهای اصلی مسابقه سينمای ايران در جشنواره فيلم كوتاه شناسهٔ خبر 2777365 - شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲ ۱۰ هنر > سینمای ایران بخش مسابقه سينمای ايران سی و دومين جشنواره فيلم كوتاه تهران شامل مسابقه ايران ايمان و اميد چشمانداز سرزمين زيبای ما چراغ راه دستآوردها پيامبرتفاهمنامه همکاری سینمای ایران و لبنان امضا شد/حضور بر مزار مغنیه
تفاهمنامه همکاری سینمای ایران و لبنان امضا شد حضور بر مزار مغنیه شناسهٔ خبر 2779370 - دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲ ۴۰ هنر > سینمای ایران با حضور رییس سازمان سینمایی ایران در بیروت تفاهمنامه همکاری سینمایی میان بنیاد سینمایی فارابی و شرکت تولیدات هنری الارز به امضا رسید به گقصه، گمشدهی دیرینهی سینمای ایران!/ سینمای بدون قصه سینما نیست
بررسی قصه در سینمای ایران قصه گمشدهی دیرینهی سینمای ایران سینمای بدون قصه سینما نیست با توجه به کاهش تعداد مخاطبان سینما و به دنبال بررسی دلایل آن با مسئله به نام قصه مواجه شدیم که گمشدهی دیرینهی سینمای ایران به حساب میآید گروه فرهنگی اشگاه خبرنگاران- سحر قناعتی کم700شليك موفق «گردان يك نفره» را سينماي ايران نميبيند!
700شليك موفق گردان يك نفره را سينماي ايران نميبيند چند روز پيش خبر برگزار نشدن جشنواره بينالمللي فيلم مقاومت به دليل آنچه فقدان توليد فيلم دفاع مقدس و مقاومت عنوان شد نگراني و تأسف سينماگران نخبگان رسانهها و ديگر افراد دلسوز و دغدغهمند را در پي داشت خندهدارترين بهانه«هنر و تجربه» با اکران فیلم خارجی به بدنه سینمای ایران چه کمکی میکند؟ سیاست یک بام و دوهو سازمان سی
هنر و تجربه با اکران فیلم خارجی به بدنه سینمای ایران چه کمکی میکند سیاست یک بام و دوهو سازمان سینمایی در حوزه اکران وقتی فیلم خارجی فقط برای هنر و تجربه جایز است در طی مدت اخیر چندین فیلم خارجی روی پرده سینماهای گروهی رفته است که اساس شکلگیری آن حمایت از برخی فیلمهای سینمایی«تاریخ اجتماعی سینمای ایران» نقد میشود
سهشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲ ۵۰ کتاب تاریخ اجتماعی سینمای ایران نوشته حمید نفیسی و ترجمه محمد شهبا در سرای اهل قلم مورد نقد و بررسی قرار میگیرد به گزارش ایسنا در این نشست محمد شهبا - مترجم کتاب - محمد تهامنژاد و پرویز اجلالی حضور دارند تاریخ اجتماعی سینمای ایران دربرعلی غفاری در گفتوگو با فارس مطرح کرد تناقض صحبتهای مدیران سینمایی آزار دهنده است/اگر «ابوزینب» فقط
علی غفاری در گفتوگو با فارس مطرح کردتناقض صحبتهای مدیران سینمایی آزار دهنده است اگر ابوزینب فقط با بوجه سینمای ایران ساخته می شد باید فاتحه آن را میخواندیمعلی غفاری گفت زمانی که صحبتهای رئیس سازمان سینمایی را شنیدم که اعلام کردند 14 فیلم سینمایی در حوزه مقاومت و دفاع مقدس وجوجدول فیلمهای سینمایی امروز و فردا در سیما
فیلم های آخر هفته جدول فیلمهای سینمایی امروز و فردا در سیما شبکههای مختلف سیما فیلــمهـای سینمــــایی و تلویزیونـــــی مختلفی را برای مخاطبان خود در تعطیلات آخر هفته در کنداکتور پخش قرار دادهاند به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز به نقل از روابط عمومی سیما اسامی فیلمها و-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها