تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819539146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اقتصاد در یک نگاه- شنبه دوم خرداد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دنیای اقتصاد در یک نگاه- شنبه دوم خرداد تهران- ایرنا- روزنامه دنیای اقتصاد خبرهای «بنزین تک نرخی در راه است؟»، «پرونده موسسات پولی غیرمجاز در شورای عالی امنیت ملی» و «مسکن قسطی به سبک کُره» را برای صفحه نخست شماره روز شنبه انتخاب کرد.


این روزنامه تیتر یک را به عنوان بنزین تک نرخی در راه است؟ اختصاص داد و نوشت: هیات دولت در جلسه هفته قبل خود کلیات تغییر در قیمت حامل های انرژی را تصویب و نهادهای کارشناسی را مسوول تدوین سناریوی مربوطه کرد. مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها دولت را مکلف کرده در سال جاری 48 هزار میلیارد تومان از این محل درآمد کسب کند. بنابراین دولت برای کاهش کسری هدفمندی ملزم به اجرای فاز سوم شده است. بر این اساس، نهادهای مسوول سناریویی را طراحی کرده اند که در آن قیمت بنزین تک نرخی می شود و به هزار تومان افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، قیمت گازوییل با 20 درصد افزایش به 300 تومان در هر لیتر خواهد رسید، اگرچه قیمت های سی ان جی و نفت سفید تغییر نخواهد کرد. در صورتی که این سناریو قیمتی به تصویب دولت برسد سه هزار و صد میلیارد تومان از کسری منابع هدفمندی جبران می شود. با این وجود هنوز مبلغ 6 هزار و 400 میلیارد تومان با کل درآمدها فاصله وجود دارد. این افزایش قیمت ها پیشنهادی است و هنوز مورد تایید دولت قرار نگرفته است، اما در صورت تصویب آن پیش بینی می شود از اوایل تیرماه سال جاری اجرایی شود. پیش از این برخی نهادهای بین المللی با هشدار نسبت به تعلیق اصلاح یارانه ای از دولت خواسته بودند با اصلاح قیمت حامل های انرژی نسبت به متوازن کردن منابع و مصارف بودجه اقدام کند.
روزنامه دنیای اقتصاد با برجسته کردن موضوع پرونده موسسات پولی غیرمجاز در شورای عالی امنیت ملی، آورد: حسن روحانی رییس جمهوری از ورود شورای عالی امنیت ملی برای مقابله با موسسات مالی غیر مجاز خبر داد. رییس جمهوری چهارشنبه شب و در اولین روز سفرش به آذربایجان شرقی در جلسه توسعه و سرمایه گذاران این استان با تاکید بر اینکه ما باید جلوی موسسات مالی غیرمجاز را بگیریم، گفت: شورای عالی امنیت ملی با قدرت قانونی که دارد در این عرصه وارد شده است و به بانک مرکزی قدرت قانونی داده که وارد عمل شود.
این روزنامه با انعکاس خبر مسکن قسطی به سبک کُره، نوشت: معاونت مسکن برای اصلاح ساختار معیوب بازار پیش فروش، تفاهم نامه ای با شرکتی دولتی از کره جنوبی منعقد کرد تا موفق ترین الگوی ساخت و عرضه قسطی آپارتمان به ایران منتقل شود. 70 درصد آپارتمان ها در کره قبل از ساخت، پیش فروش می شود و طی 20 سال، این مدل در افزایش خانوارهای خانه دار موثر بوده است. پیش فروش در این کشور بعد از صدور مجوز نهایی توسط نماینده رسمی دولت، اعتبار می گیرد. این شرکت با ارایه 27 نوع ضمانت نامه، ضمن تامین منابع مالی ساخت، تعهدات پیش فروشنده و پیش خریدار را برای 2 طرف تضمین می کند.
روزنامه دنیای اقتصاد با بازتاب عنوان روی روشن بورس در ماه رکود، آورد: بورس تهران در دومین ماه سال، با زیان 4.9 درصدی بدترین عملکرد را در مقایسه با بازارهای ارز و سکه تجربه کرد. با این حال، روند نزولی مزبور در روزهای پایانی تغییر جهت داد و حتی شاهد رشدهای اندک شاخص کل در کانال 63 هزار واحدی بودیم. در این میان، رسیدن قیمت سهام به سطوح مناسب، توقف ریزش قیمت های جهانی و شرایط مناسب اقتصاد کلان نشان از بهبود وضعیت بنیادی این بازار دارد. در این شرایط، کاهش عرضه سهام مطابق با روند سنتی، نشانه ای برای رو به پایان بودن رکود بورس است.
این روزنامه با مطرح کردن موضوع بازار مسکن با وام جدید به حرکت می افتد، آورد: مدیرگروه بازنگری طرح جامع مسکن سپرده گذاری حداقل یک ساله را برای دریافت وام مسکن فرصتی مناسب برای سازندگان دانست و گفت: این روند سبب رونق و حرکت در بازار مسکن می شود. فردین یزدانی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم ترین مشکل بازار مسکن را عدم توان خرید مردم دانست و گفت: در اغلب کشورهای دنیا خرید خانه مبتنی بر پس اندازهای آتی است نه پس انداز گذشته. این کارشناس مسکن با بیان اینکه میزان وامی که قبل از مصوبه شورای پول و اعتبار در اختیار متقاضیان قرار می گرفت کمتر از 10 درصد قیمت کل یک واحد مسکونی بود اظهار کرد: افزایش میزان وام مسکن همراه با سپرده گذاری و ایجاد یک وقفه زمانی می تواند ضعف تقاضا را نیز پوشش دهد. با این روند می توان انتظار داشت که بازار مسکن ظرف چند ماه از رکود خارج شود. ضمن اینکه از ایجاد تورم لجام گسیخته نیز جلوگیری می شود.
گروه اطلاع رسانی**9165**9131



02/03/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن