تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804537007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اقتصاد در یک نگاه- پنجشنبه بیست و چهارم اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دنیای اقتصاد در یک نگاه- پنجشنبه بیست و چهارم اردیبهشت تهران- ایرنا- روزنامه دنیای اقتصاد با بازتاب عنوان های «چرخش به سمت وام خرد» و «هم صدایی ایران و عراق درباره مسایل منطقه» در صفحه نخست شماره روز پنجشنبه بر روی پیشخوان روزنامه فروشی ها قرار گرفت.


این روزنامه تیتر یک را به موضوع چرخش به سمت وام خرد، اختصاص داد و نوشت: با تصمیم بانک مرکزی، 2 اتفاق مهم در حوزه اعتباری رقم خواهد خورد. این 2 اتفاق با هدف تحریک بخش تقاضا، خروج از رکود و کمک به تولید عملیاتی خواهد شد. انحصارزدایی و افزایش سقف پرداخت وام مسکن در کنار تقویت تسهیلات خرد 2 اتفاقی است که از سوی سیاست گذار پولی دنبال می شود. سقف در نظر گرفته شده برای وام مسکن در صورت موافقت شورای پول و اعتبار با 15 میلیون تومان افزایش به 60 میلیون تومان خواهد رسید. تصویب این تصمیم، به انحصار پرداخت وام خرید مسکن پس از سال سال پایان می دهد. هفته گذشته نیز شورای پول و اعتبار با 2 برابر شدن مبلغ انواع وام خرد موافقت کرده بود. بانک مرکزی امیدوار است با اجرایی شدن این 2 تصمیم اهداف سه گانه وضع شده برای سال 94 از کانال اعتباردهی محقق شود.
روزنامه دنیای اقتصاد با انتشار عنوان هم صدایی ایران و عراق درباره مسایل منطقه، آورد: با گذشت یک سال از انتخاب فواد معصوم به ریاست جمهوری عراق، او عصر سه شنبه وارد تهران شد تا اولین سفرش به ایران را در کارنامه روابط دیپلماتیکش ثبت کند. حسن روحانی رییس جمهوری در نشست خبری مشترک با رییس جمهوری عراق گفت: ایران آماده است در راستای حفظ ثبات، امنیت و مقابله با تروریسم، هر مساعدتی را که دولت عراق بخواهد، انجام دهد. رییس جمهوری کشورمان همچنین خاطر نشان کرد: ایران هرگونه کمکی که دولت عراق برای مقابله با تروریست ها بخواهد ارایه می کنیم؛ زیرا ما امنیت عراق را امنیت ایران می دانیم. فواد معصوم رییس جمهوری عراق با بیان اینکه عراق از ثبات و امنیت در منطقه دفاع می کند، تاکید کرد: تهران و بغداد در مورد بسیاری از مسایل منطقه دارای تفاهم و هم صدایی هستند و ما از پشتیبانی ایران برای مبارزه با داعش قدردانی می کنیم و انتظار داریم دیگر کشورهای منطقه نیز از عراق حمایت و پشتیبانی کنند؛ زیرا این خطر اگر مهار نشود کل منطقه را در بر خواهد گرفت.
جدال اقتصادی ایران و عربستان، تیتر دیگر این روزنامه است. سرمایه گذاران همواره در بازارهای نو ظهور و پیشرو در جست و جوی یافتن فرصت های سرمایه گذاری هستند. ماه ژوئن برای ایران و عربستان ماه سرنوشت سازی خواهد بود؛ زیرا 15 ژوئن روز گشایش بورس عربستان روی خارجیان و 30 ژوئن برای ایران روز توافق نهایی احتمالی با گروه 1+5 است. هر 2اتفاق توسط مدیران پرتفولیو و تحلیلگران به دقت زیر نظر گرفته شده اند. بررسی ها نشان می دهد موانعی برای سرمایه گذاری در هر 2 کشور وجود دارد و درعین حال 2 کشور دارای فرصت های جذابی هستند، اما بسیاری از تحلیلگران شرایط ایران را برتر از عربستان ارزیابی می کنند.
روزنامه دنیای اقتصاد با انعکاس موضوع نحوه تسویه وام های ارزی، نوشت: تسهیلات گیرندگان ارزی از یکی از بانک های توسعه ای کشور خواستار این شدند که نحوه تسویه بدهکاران حساب ذخیره ارزی مطابق ماده 20 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به آنها نیز تعمیم داده شود. مطابق این ماده دولت موظف است نسبت به تعیین تکلیف نرخ و فرآیند تسویه بدهکاران ارزی از محل حساب ذخیره ارزی به دولت به نحوی که زمان دریافت ارز، زمان فروش محصول یا زمان تکمیل طرح، نوع کالا (نهایی، واسطه ای یا سرمایه ای) و... لحاظ شده باشد، ظرف مدت 6 ماه اقدام کند.
گروه اطلاع رسانی**9165**9131



24/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن