تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801487416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش برای تقویت نظام مشاوره در مدارس: ۵۰ درصد مدارس بدون مشاور و جذب ۱۵هزار معلم پرورشی جدید


واضح آرشیو وب فارسی::

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که حدود ۵۰ درصد مدارس کشور فاقد مشاور و مربی پرورشی هستند و کمبود این نیروها بیش از ۱۰۵ هزار نفر است.

حجت الاسلام والمسلمین پورثانی در نشستی با موضوع «ثبت‌نام در پایگاه‌های اوقات فراغت، مرحله نهایی مسابقات قرآنی، عترت و نماز و دومین همایش ملی تربیت در زیست‌بوم جدید» اظهار داشت که ۱۵ هزار معلم و مربی پرورشی جدید به زودی وارد این حوزه می‌شوند. این افراد از طریق ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان جذب شده و دوره‌های آموزشی برای آنها برگزار می‌شود.



او افزود که بودجه معاونت پرورشی در دولت سیزدهم به طور قابل توجهی افزایش یافته است. همچنین، دستورالعمل مالی اردوگاه‌ها پس از ۱۵ سال تصویب شد و برای بهبود وضعیت اردوگاه‌های دانش‌آموزی، کارگروهی زیر نظر معاون اول رییس جمهور تشکیل شده است.

پورثانی بیان کرد که آیین‌نامه اجرایی نماد که سال‌ها روی زمین مانده بود، پس از دیدار معلمان با رهبری در شورای اجتماعی تصویب و ابلاغ شد. این آیین‌نامه بر پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی تأکید دارد و اقدامات درمانی رایگان در مراکز مربوطه انجام می‌شود.

وی همچنین افزود که رییس‌جمهور شهید، شورای عالی جوانان را به شورای عالی نوجوانان و جوانان تغییر داده و کارگروه ملی نوجوان برای حل مشکلات نوجوانان تشکیل شده است.

### آغاز هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از نیمه دوم تیرماه

پورثانی اعلام کرد که هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از نیمه دوم تیرماه آغاز خواهد شد. او گفت که با رسیدن نتایج تحصیلی، دانش‌آموزان به سمت رشته‌های مورد نظرشان هدایت می‌شوند. در این فرآیند، نمره و معدل دانش‌آموزان، آزمون رغبت و توانایی جزو عوامل مؤثر هستند. این آزمون از دانش‌آموزان پایه نهم گرفته می‌شود و ویژگی‌های آنها سنجیده می‌شود.

پورثانی افزود که هدایت تحصیلی در دو بخش تجویزی و مشورتی انجام می‌شود. فرآیندهای آموزشی نیز در طول سال گذشته برای دانش‌آموزان، معلمان و والدین برگزار شده تا با رشته‌ها آشنا شوند. هدایت تحصیلی به صورت سامانه‌ای انجام خواهد شد و هدف این است که این کار در نیمه دوم تیرماه صورت گیرد.

### بررسی سند اوقات فراغت در کمیسیون تخصصی دولت

پورثانی گفت که موضوع اوقات فراغت دانش‌آموزان تحت سند تحول بنیادین و قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بررسی می‌شود. کارگروهی با ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شده و ۷ پروژه برای اجرای این سند مشخص شده است. سند اوقات فراغت نیز آماده است و در کمیسیون تخصصی دولت در حال بررسی است که امیدواریم به زودی تصویب شود.

پورثانی اظهار داشت که شعار فعالیت‌های تابستانی "تربیت بدون توقف" است. تربیت دانش‌آموزان نباید محدود به فضا و محتوای درسی و ساعت درسی باشد. طبق سند تحول بنیادین، دانش‌آموزان باید کنشگر و تمام ساحتی باشند و مدرسه باید کانون تربیت محله باشد.

### برنامه‌های تابستانی

پورثانی اعلام کرد که در برنامه هفتم توسعه، استفاده از ظرفیت‌های مدارس در ایام تعطیلی به عنوان یک حکم و تکلیف آمده است. امسال ۱۴ برنامه ویژه برای تابستان دانش‌آموزان تعریف شده است. یکی از این برنامه‌ها، نهضت ویژه اردو به نام "اردو نو" است که در ۱۵ استان برگزار می‌شود.

پورثانی افزود که سال گذشته برای اولین بار اردوی اربعین دانش‌آموزان برگزار شد و امسال نیز موکب دانش‌آموزان به صورت گسترده برپا خواهد شد. همچنین برنامه استعدادیابی دانش‌آموزان در سکویی به نام "کارینو" آغاز خواهد شد که در این سکو، دانش‌آموزان در رشته‌های فرهنگی، قرآنی و تربیتی توانمند می‌شوند.

پورثانی بیان کرد که برنامه‌های اوقات فراغت در ۳۰ هزار پایگاه تابستانی از جمله ۱۱۸۲ کانون، ۸۴۰ دارالقرآن و ۳۴۶ اردوگاه برگزار خواهد شد. او امیدوار است که دانش‌آموزان یک تابستان خوب و مفید داشته باشند.

### آغاز مسابقات قرآن فرهنگیان از پنجشنبه در مشهد

پورثانی اعلام کرد که مسابقات فرهنگی و هنری و قرآنی، به عنوان بزرگترین رویدادهای فرهنگی و قرآنی، از پنجشنبه در مشهد آغاز می‌شود. همچنین، مسابقات قرآن دانش‌آموزان در تابستان در شهرهای اصفهان، مشهد، مازندران و فارس برگزار خواهد شد.

او افزود که امسال همایش بین‌المللی تربیت با همکاری دانشگاه شهید رجایی در شهریور برگزار می‌شود و پیش‌نشست‌های آن هم برگزار شده و در حال دریافت آثار هستند.

معاون وزیر گفت که در قالب طرح نماد، تاکنون ۶ میلیون دانش‌آموز در پایه‌های مختلف تحصیلی غربالگری شده‌اند. برنامه‌های ارتقاء، ارجاع، مداخله و درمان از طرق مختلف انجام شده است. سامانه نماد یک ابرسامانه در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و اقدامات متنوعی از طریق این سامانه انجام شده که به پیشرفت بزرگی در آموزش و پرورش منجر شده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن