تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804889488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه های جلوگیری از جریمه های قبض برق


واضح آرشیو وب فارسی::

اغلب مشترکین به دلیل استفاده نادرست از 3 وسیله الکتریکی پرمصرف مانند کولر، یخچال و روشنایی، دچار جریمه می شوند و مبلغ قبض آن ها سرسام آور می شود. طبق تحقیقاتی که انجام شده نشان می دهد که یخچال و فریزر و کولر 35% از برق مصرفی را به خود اختصاص می دهند. سپس سیستم روشنایی که 15% الی 20% از برق خانگی را مصرف می کند. همچنین آمارها نشان می دهد که بخش تجاری، اداری، عمومی و خانگی بیشتر از 50% از برق کشور را مصرف می کنند. در حالی که این آمار در کشورهای پیشرفته مربوط به بخش تولید و صنعت می باشد. در این مطلب به شما کمک می کنیم تا بتوانید از مصرف بی رویه برق و جریمه های ناشی از آن جلوگیری کنید.

 

مصرف برق و چالش های پیش روی مشترکین

توصیه ای که در گام نخست به شما عزیزان داریم این است که در ساعات اوج مصرف برق، از وسایل پرمصرف استفاده نکنید. زیرا این کار باعث می شود که هزینه های اضافی در قبوض برق شما نمایان شوند و شما راهی به جز پرداخت آن ها نداشته باشید. در سال های گذشته ناترازی به مقیاس 17 هزار مگاوات بین عرضه و تقاضای برق وجود داشت که این ناترازی در اوج تابستان و فصول گرم سال بیشتر احساس می شد. برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، برای مشترکین پرمصرف جریمه هایی درنظر گرفته شده که در صورت عدم رعایت الگوی مصرف، بر روی قبض برق آن ها اعمال می شود.

لازم به ذکر است که صنایع پرمصرف مانند صنایع تولیدی می توانند برق مورد نیاز خود از شرکت های خرده فروشی تامین کنند. این شرکت ها با عقد قرارداد دو جانبه فروش برق کمک می کنند تا بسیاری از چالش های پیش روی صنایع در خصوص میزان مصرف برق برطرف شود.

صنایعی که به سراغ خرید برق بالای یک مگاوات می روند جزو صنایع پرمصرفی هستند که امکان تامین برق آن ها از سوی نیروگاه ها وجود ندارد. در این شرایط دو راهکار پیش روی آن ها وجود دارد که شامل تامین برق از بورس انرژی و خرید برق از شرکت های خرده فروش می باشد.

شرکت آب و برق کیش به دلیل دارا بودن شرایطی منعطف در فروش برق، علاوه بر صنایع پرمصرف امکان خدمت رسانی به مشترکین خانگی را نیز دارد. اما قطعا شرایطی که برای هر کدام از این گروه ها وجود دارد با یکدیگر متفاوت خواهد بود. برای بررسی این موضوع می توانید به وب سایت این شرکت مراجعه کنید تا خرید برق در بسته های روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه از سوی شما انجام شود.

 

چکار کنیم تا مشمول جریمه قبض برق نشویم؟

استفاده درست از یخچال

متاسفانه یخچال یکی از لوازم برقی پرمصرف در آشپزخانه محسوب می شود که عدم استفاده مناسب از آن، می تواند میزان برق مصرفی را افزایش دهد. به طور مثال برخی از افراد با باز و بسته کردن مکرر درب آن علاوه بر افزایش مصرف برق و جریمه های ناشی از آن، باعث آسیب به یخچال نیز می شوند. در ادامه به شما کمک می کنیم تا الگوی استفاده از این دستگاه را اصلاح کنید:

  • بهترین دما برای یخچال 3 الی 5 درجه سانتی گراد است. بهتر است به سراغ دماهای کمتر یا بیشتر از آن نروید.
  • با باز و بسته کردن مکرر درب یخچال و فریزر باعث افزایش 10 کیلووات ساعت مصرف برق می شوید که علاوه بر آن منجر به هدر رفت سرمای درون آن نیز خواهید شد.
  • به سالم بودن لاستیک دور درب توجه کنید. اگر لاستیک خراب باشد به میزان 20% برق مصرفی شما افزایش پیدا می کند که ممکن است به مرور زمان جزو مشترکین پرمصرف شناخته شده و جریمه های مربوط به آن بر روی قبض برق شما نمایان شود.

انتخاب کولر آبی یا گازی؟

موضوع دیگری که باعث افزایش برق مصرفی و اعمال جریمه بر روی قبوض می شود، افزایش گرایش استفاده از کولرهای گازی و اسپلیت است. حتی در مناطق معتدل کشور نیز شاهد هستیم که از این کولرها استفاده می شود. در حالی که کولرهای آبی نیز پاسخگو خواهند بود. بیش از 80% از مساحت کشور در منطقه معتدل قرار گرفته و اگر افراد بتوانند به جای کولرهای گاز از کولرهای آبی استفاده کنند گام مهمی در کاهش مصرف برق محسوب می شود. با توجه به موارد زیر می توانید بیشترین بهره وری را از کولرهای آبی داشته باشید:

  • سرویس منظم کولر و تعویض به موقع پوشال ها علاوه بر کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از اعمال جریمه بر روی قبض برق، منجر به افزایش طول عمر دستگاه نیز می شود.
  • از دور کند کولر آبی استفاده کنید. همچنین قراردادن سایه بان بر روی کولر باعث می شود که تابش مستقیم نور خورشید به آن کاهش پیدا کرده و میزان خنکای آن بهبود پیدا کند.
  • در هنگام خرید کولر آبی به برچسب مصرف انرژی دقت کنید و آن را بر اساس نیاز خود و منطقه ای که در آن زندگی می کنید انتخاب کنید.

 

استفاده از لامپ های فوق کم مصرف

قطعا جایگزین کردن لامپ های فوق کم مصرف با لامپ های پرمصرف می تواند به کاهش چشمگیر برق مصرفی بینجامد. شاید این کار در گام اول هزینه بر بنظر برسد. اما در طولانی مدت مقرون به صرفه خواهد بود. این موضوع نه تنها در محیط های خانگی بلکه در ادارات، فضاهای عمومی، تجاری و ... نیز اهمیت دارد.

  • لامپ های فوق کم مصرف استاندارد را انتخاب کنید.
  • لامپ اتاق هایی که از آن ها استفاده نمی کنید را خاموش کنید.
  • از سیستم روشنایی هوشمند استفاده کنید تا در صورت عدم نیاز، لامپ ها به طور خودکار خاموش شوند.

با توجه به موارد فوق الذکر تا حد چشمگیری به کاهش مصرف برق کمک خواهید کرد و از اعمال جریمه های مربوطه بر روی قبوض خود جلوگیری به عمل خواهید آورد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن