تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818825159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غریب آبادی: آمریکا پیشگام نقض حقوق بشر است / اقدام سیاسی کانادا علیه سپاه


واضح آرشیو وب فارسی::

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی گفت: بعد از قطع روابط دیپلماتیک کانادا با ایران، هیچ نمایندگی سیاسی در این کشور نداریم و بسیاری از ایرانیان مقیم کانادا از خدمات کنسولی محروم هستند. ایرانیان مقیم کانادا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری چگونه می‌توانند رای بدهند؟ آیا این اقدام کانادا ضد حقوق بشر نیست؟

 کاظم غریب آبادی در نشست خبری هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: از روز چهارشنبه ۶ تیرماه، برنامه‌های این هفته را آغاز می‌کنیم.



وی افزود: آمریکا در نقض حقوق بشر، هم برای مردم خود و هم برای مردم سایر کشورها پیشگام است. جنایت‌های انجام شده توسط آمریکا بی‌سابقه است و میلیون‌ها نفر به دلیل مداخله‌های آمریکا جان باخته‌اند. حقوق زنان و رنگین پوستان در آمریکا نیز در حال نقض است.

وی همچنین اشاره کرد: اقدامات ضد مردم‌سالاری در آمریکا بسیار بارز است و نمونه اخیر آن رفتارهای غیرانسانی پلیس آمریکا با دانشجویان بود.

غریب آبادی ادامه داد: نباید جنایات آمریکا را فراموش کنیم. آمریکا همچنان از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند و تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران را ادامه می‌دهد.

وی افزود: شعار امسال در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی "غزه مظهر کارنامه سیاه حقوق بشری آمریکا" است. برنامه‌های این هفته را با گرامیداشت شهدای هفتم تیر آغاز می‌کنیم.

رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: مردم باید ببینند که کشوری که ادعای دفاع از حقوق بشر دارد، چه میزان اقدامات ضد حقوق بشری انجام داده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره دیدار دیروز مسئولان قضایی با رهبر انقلاب و نکاتی که در این دیدار مطرح شد، گفت: مواضع ما در حوزه حقوق بشر بسیار مهم است. تاکیدات رهبری چراغ راهنمای ما در این حوزه است. مقام معظم رهبری نقدهای جدی بر حقوق بشر غربی وارد کردند و تاکید داشتند که نباید مبانی حقوق بشر غربی را به عنوان مرجع قرار دهیم زیرا انتقادات جدی به آن داریم.

غریب آبادی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره تروریست خواندن سپاه توسط دولت کانادا گفت: سپاه بخشی از نیروهای مسلح رسمی جمهوری اسلامی است و این نیروها در حاکمیت کشور نقش دارند. تروریست خواندن آنها برخلاف اصول حقوق بین‌الملل است. سپاه یک نیروی نظامی است که از امنیت ملی، مرزها و دستاوردهای انقلاب اسلامی محافظت می‌کند و نقش کلیدی در سرکوب تروریست‌ها در منطقه دارد. امنیت کشورهای منطقه و مهار گروه تروریستی داعش مرهون اقدامات سپاه و خون شهدا، به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی، است.

وی افزود: کانادا بعد از آمریکا بیشترین اقدامات ضد حقوق بشری را علیه ایران انجام داده است. پس از قطع روابط دیپلماتیک با ایران، ما هیچ نمایندگی سیاسی در کانادا نداریم و بسیاری از ایرانیان مقیم کانادا از خدمات کنسولی محروم هستند. این ایرانیان چگونه باید در انتخابات ریاست جمهوری رای بدهند؟ آیا این اقدام کانادا ضد حقوق بشر نیست؟ کانادا از گروه‌های تروریستی حمایت کرده و علیه مردم خود نیز اقدامات ضد حقوق بشری انجام داده است، از جمله تجاوز به دانش‌آموزان بومی.

وی با بیان اینکه اقدام کانادا سیاسی است، تاکید کرد: ما این اقدام را محکوم می‌کنیم و معتقدیم این اقدام کانادا به نفع رژیم صهیونیستی است. در این شرایط، کانادا باید مقابل رژیم صهیونیستی بایستد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن