تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804546205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اقتصاد در یک نگاه- سه شنبه بیست و نهم اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دنیای اقتصاد در یک نگاه- سه شنبه بیست و نهم اردیبهشت تهران- ایرنا- «سه سناریو برای وام مسکن» و «چاره جویی برای اصلاح نظام مالی کشور» مهمترین موضوع هایی است که در صفحه نخست شماره روز سه شنبه روزنامه دنیای اقتصاد مشاهده می شود.


این روزنامه در تیتر یک به خبر سه سناریو برای وام مسکن پرداخت و نوشت: شورای پول و اعتبار در جلسه امروز خود، به بررسی سقف وام مسکن و نحوه تخصیص آن، در سه سناریو می پردازد. در سناریو نخست، مدلی طراحی شده که در آن سقف وام مسکن با 15 میلیون تومان افزایش، معادل 60 میلیون تومان تعیین شده و عرضه این وام نیز تنها از کانال بانک مسکن خواهد بود. در سناریو دوم، سه سقف برای وام مسکن در نظر گرفته می شود، به نحوی که سقف وام مسکن در تهران معادل 80 میلیون تومان، در شهرهای بزرگ معادل 60 میلیون تومان و در سایر شهرها و نواحی معادل 40 میلیون تومان تعیین خواهد شد. اما در سناریو سوم، تغییرات در خصوص کانال وام دهی است. بر اساس این سناریو، انحصار در پرداخت تسهیلات وام مسکن پس از هفت سال پایان یافته و پرداخت وام مسکن در همه بانک ها آزاد خواهد شد، که این طرح را می توان یک سناریو مکمل برای 2 سناریو نخست نیز معرفی کرد. در کنار موارد مطرح شده، این احتمال وجود دارد که در جلسه شورای پول و اعتبار، تصمیم گیری درخصوص صندوق پس انداز نیز مورد بررسی قرار گیرد. در این صندوق منابع حاصل از بازپرداخت اقساط وام مسکن، به عنوان یک منبع اولیه برای وام دهی در حوزه مسکن قرار می گیرد.
روزنامه دنیای اقتصاد با برجسته کردن عنوان چاره جویی برای اصلاح نظام مالی کشور، آورد: رییس کل بانک مرکزی ساختار نظام مالی کشور و لزوم توسعه بازار اوراق بدهی، مشکلات نظام بانکی و لزوم تسریع در اصلاح نظام مالی کشور و بنگاهداری بانک ها را به عنوان سه چالش اصلی پیش روی اصلاح نظام مالی کشور مطرح کرد. بر اساس اظهارات ولی الله سیف مشکلات نظام بانکی کشور در 2 چارچوب فرابخشی و درون بخشی قرار می گیرد، به طوری که مهم ترین مشکل فرابخشی بانک محور بودن اقتصاد و مهم ترین مشکل درون بخشی فعالیت موسسات اعتباری غیرمجاز است.
این روزنامه با بازتاب موضوع برآورد اولیه از بدهی دولت، نوشت: در حالی که برآوردها حاکی از این است که حجم بدهی های دولت به 250 هزار میلیارد تومان رسیده، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی روز گذشته در همایش شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از تشکیل دبیرخانه ای در خزانه داری دولت برای محاسبه دقیق بدهی ها خبر داد و گفت: تا کنون هیچ دستگاهی نتوانسته برآورد دقیقی از رقم بدهی های دولت داشته باشد. با این حال، به گفته وی براساس حسابرسی های صورت گرفته، 150 هزار میلیارد تومان از این بدهی ها شناسایی و قطعی شده است.
روزنامه دنیای اقتصاد با انعکاس خبر نیمی از بورس معطل یک تصمیم، آورد: دیروز رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در همایش همدلی و هم زبانی؛ رونق اقتصادی و اشتغال با اشاره به سهم 50 درصدی صنایع پتروشیمی، سیمان و فلزات از بازار، تعیین تکلیف قیمت خوراک گاز را مهم ترین انتظار این روزهای بازار دانست. این اظهارات محمد فطانت در شرایطی است که بازگشت دوباره بورس به کانال های نزولی باعث شده قیمت سهام بار دیگر به سطوح اواخر سال 93 برسد. بنابراین در صورت رفع ابهاماتی همچون قیمت خوراک، قیمت های پایین سهام می تواند مقدمات رشد بازار را فراهم سازد.
این روزنامه با مطرح کردن عنوان یک گام تا استیضاح دو وزیر، نوشت: گمانه زنی ها برای استیضاح 2 وزیر کابینه روحانی اکنون بیش از هر زمان دیگری قوت گرفته است؛ موضوعی که به نظر، از گام های پایانی مجلسی ها برای استیضاح این 2 وزیر حکایت دارد. علی ربیعی وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی و علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، 2 تن از وزیران دولت یازدهم هستند که در آستانه استیضاح نمایندگان مجلس قرار دارند.
گروه اطلاع رسانی**9165**9131



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن