تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820393995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اطلاعات در یک نگاه- سه شنبه بیست و نهم اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اطلاعات در یک نگاه- سه شنبه بیست و نهم اردیبهشت تهران- ایرنا- «دشمن با بهانه های مذهب و قومیت اختلاف افکنی می کند»،«پیام تبریک رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری در پی قهرمانی تیم ملی تکواندو» و «پلیس اقتصادی تشکیل می شود» خبرهای روزنامه اطلاعات در شماره روز سه شنبه محسوب می شود.


این روزنامه تیتر یک را با عنوان دشمن با بهانه های «مذهب» و «قومیت» اختلاف افکنی می کند، بازتاب داد و نوشت: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره گرامیداشت شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد که چهاردهم اردیبهشت انجام شده بود، صبح دیروز در این کنگره در شهر سنندج منتشر شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: خیلی متشکریم از برادران عزیز که همّت کردند تا یاد گرامی پیشمرگان مسلمان کرد را احیاء کنند و زنده بدارند و نگذارند این فداکاری ها فراموش بشود؛ تشکر می کنیم از این زحماتی که کشیده اید و همچنین تشکر می کنیم از بیاناتی که آقای حسینی، آقای [رجبی ] فرمانده، آقای ملّاقادر دوست قدیمی ما بیان فرمودید. ان شاءالله که خداوند به همه ی شماها توفیق بدهد و کمک کند... دشمن از روز اوّل روی منطقه ی کردنشین تکیه کرد؛ به 2 جهت: یکی به خاطر قومیّت، یکی به خاطر مذهب؛ امیدوار بودند که بتوانند از این نقطه نفوذ کنند؛ در بلوچستان به یک نحو، در ترکمن صحرا به یک نحو، در کردستان به یک نحو. این اسناد و مدارک فراوان مربوط به منطقه ی کردستان که در نهانخانه های امنیّتی رژیم طاغوت بود، همه افتاد دست ما؛ ما فهمیدیم سیاست های این ها آنجا چه بوده است و چه کار می کردند... با این که در بعضی از کشورهای دیگر از عامل کردی خوب می توانند استفاده کنند، در ایران از این عامل نمی توانند استفاده بکنند ولیکن خب تبلیغات را می کنند، از عامل اختلاف مذهبی استفاده می کنند؛ مساله ی قومیّت یک مساله است. بهانه ها را باید از دست این ها گرفت.
روزنامه اطلاعات با انتخاب موضوع پیام تبریک رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری در پی قهرمانی تیم ملی تکواندو، نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی کسب مقام قهرمانی تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی روسیه، با صدور پیامی از دست اندرکاران و اعضای تیم ملی تکواندو تشکر کردند. همچنین رییس جمهوری، پیروزی پهلوانان تیم ملی کشورمان را در مسابقات تکواندو قهرمانی جهان تبریک گفت. رییس جمهوری در پیامی، پیروزی پهلوانان تیم ملی کشورمان در مسابقات تکواندو قهرمانی جهان را به ملت بزرگ ایران، قهرمانان با اخلاق و مربیان و مدیران تیم ملی تکواندو تبریک گفت.
پلیس اقتصادی تشکیل می شود، تیتر دیگر این روزنامه است. تجمیع بانک های اطلاعاتی، استفاده از تکنولوژی روز در کشف علمی جرم، راه اندازی پلیس اقتصادی در صورت اعلام نظر وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور، تلاش ناجا برای تامین محیط امن برای فعالیت اقتصادی، رفتار اسلامی با مجرم واستمرار فعالیت های قرارگاه مبارزه با سرقت و قاچاق کالا و ارز در امسال از جمله مهمترین محورهای سخنان فرمانده نیروی انتظامی درهمایش علمی و تخصص پلیس آگاهی ناجا بود. سردار حسین اشتری در جمع کارآگاهان ارشد پلیس آگاهی اضافه کرد: پیش نویس راه اندازی پلیس اقتصادی تقدیم وزیر امور اقتصادی و دارایی شده است و قرار است وزیر امور اقتصادی و دارایی در این زمینه پاسخ دهد که اگر پاسخ وی به دست ما برسد، با هماهنگی های لازم این پلیس راه اندازی خواهد شد که تاثیر مثبتی در پیگیری جرائم اقتصادی دارد.
روزنامه اطلاعات با انعکاس عنوان عربستان کشتی های امدادرسان سازمان ملل را بمباران کرد، نوشت: ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی پس از اتمام آتش بس پنج روزه حملات به یمن را از سرگرفت و در این راستا، جنگنده های عربستان حتی به کشتی های امداد رسان صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) هم رحم نکردند و آنها را که به سوی استان صعده در حرکت بودند، در سه نوبت هدف حملات خود قرار دادند. جزییاتی درباره میزان خسارات احتمالی به این کشتی ها منتشر نشده است. از سوی دیگر، نظامیان عربستان 20 موشک و خمپاره به صعده و حجه یمن شلیک کردند. نظامیان سعودی همچنین منطقه «فج حرض» در استان حجه واقع در غرب یمن را هدف حملات توپخانه ای خود قرار دادند. جنگنده های رژیم آل سعود فرودگاه بین المللی استان عدن را نیز هدف قرار دادند. در چنین شرایطی، «جازان» عربستان هدف چند خمپاره نیروهای قبایل یمنی قرار گرفت. از سوی دیگر، یک منبع آگاه یمنی با بیان اینکه نیروی دریایی عربستان ملت یمن را از نظر دریایی محاصره کرده است، از احتمال آغاز حملات انصارالله به ناوهای سعودی خبر داد.
این روزنامه با انتخاب موضوع نوبخت :2900 طرح عمرانی نیمه تمام روی دست دولت مانده است،آورد: دولت با معضل2900 طرح عمرانی مواجه است که از پیشرفت های فیزیکی مختلفی برخوردار هستند. دکترمحمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری در بازدید از پارک علم و فناوری استان البرز با بیان این مطلب افزود: منابع لازم برای این طرح های عمرانی400 هزار میلیارد تومان است در حالی که بودجه سال گذشته40 هزار میلیارد تومان بود. وی با بیان این که بر فرض صد درصد تخصیص بودجه باز هم امکان اتمام این طرح ها وجود ندارد، ادامه داد: عمر برخی از طرح های عمرانی یادشده به 10 سال هم می رسد و از توجیه اقتصادی و اجتماعی برخوردار نیستند. نوبخت تاکید کرد: با این منابع محدود باید هرچه سریع تر برای اتمام طرح های نیمه تمام پیش رفت و در این زمینه نیاز به مساعدت بخش خصوصی داریم. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اضافه کرد: سال گذشته طرح هایی را که دارای پیشرفت فیزیکی80 درصد بود مورد توجه قرار دادیم و دراین مدت 246 طرح به اتمام رسید.
گروه اطلاع رسانی**9348**9131



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن