تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798392245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره وری میوه سرسبد اقتصاد/ رشد بهره وری دنیا چهار ونیم برابر ایران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بهره وری میوه سرسبد اقتصاد/ رشد بهره وری دنیا چهار ونیم برابر ایران


تحریم ها کاهش نیروی متخصص ونبودن سیستم مدیریتی در سالهای گذشته موجب کاهش بهره وری کشور شده است . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پیشخوان خبرامروز به بحث بهره وری عوامل کاهش نرخ آن در کشور اختصاص دارد.در برنامه پنجم توسعه مقررشده بود نرخ بهره وری کشور به  33 درصد برسد که طی این سال ها این رقم محقق نشد. رشد بهره وری دنیا چهار ونیم برابر ایران است. یکم خرداد روز ملی بهره وری است به این بهانه دربرنامه پیشخوان شبکه خبر با حضور میهمانان برنامه علل رکود نرخ بهره وری کشور بررسی می شود . میهمان استودیویی: طباطبایی  رئیس سازمان بهره وری کشور میهمانان تلفنی:  وطن پور کارشناس اقتصادی  شکر خدایی، عضو انجمن مدیریت کیفیت
پیشخوان
طباطبایی: بهره وری درمفهوم ساده اش، این است که ازامکانات بیشترین دستاورد داشته باشیم، یا ترکیب کارآیی با اثربخشی بیشتر ویا اینکه کار درست را درست انجام دادن . سهم زیادی در دنیا ارز رشد ناخالص از طریق بهره وری ایجاد می شود .سنگاپور بیش ازهفتاد درصد خود را از طریق بهره وری به دست می آید. درسال های گذشته تحریم ها موجب شد نتوانیم از سرمایه های خود به خوبی استفاده کنیم همچنین نتوانستیم در بازار رقابت حضور داشته وبه خوبی وبا کیفیت رقابت کنیم . رئیس مرکزبهره وری افزود: بهره وری به روش های مختلفی محاسبه می شود.بهره وری سرمایه ، نیروی انسانی و بهره وری چند عامله داریم. بهره وری همیشه تحت تاثیرعوامل مختلفی قرار می گیرد. - کیفیت نیروی انسانی  درچند سال گذشته بسیار پائین بوده است. - در سال های گذشته رقابت پذیری کمی داشتیم تحریم ها یکی ازعلل عدم حضور کالای ایرانی دربازار جهانی است.  - نوآوری وخلاقیت  در بحث بهره وری بسیار مهم است. - فرهنگ عمومی، فرهنگ عمومی هرچه بالاتر باشد رشد بهره وری بیشتراست. سازمان ملی بهره وری با آموزش وپرورش وارد تعامل شده است که در یکی از مقاطع تحصیلی یکی از دروس بهره وری وارد  سیستم مدارس شود .آموزش بهره وری باید از سنین کوچک شروع شود .الان نیروی کارآزموده وبا تجربه نیاز داریم .وفقدان آن کاملا احساس می شود . وطن پور کارشناس اقتصادی: یکی ازمهمترین عوامل اقتصادی بهره وری است .این میوه سرسبد تمام کارگزاران اقتصادی است . در کشور ما بزرگترین ضربه برخورد غیر سیستمی است وقتی نقشه مهمی برای بهبود وجود نداریم همواره دچار مشکل می شویم .حوزه های فردی مانند دانش آموزان ودانشجویان توانمندی فردی است اگر بهترین کارگزاران وجود داشته باشد حتی بهترین سرمایه ها را داشته باشیم اما اگر سیستمی وجود نداشته باشد که اینها را کنار هم بگذارد مشکل خواهیم داشت .
پیشخوان

طباطبایی:
الان بهره وری سبز در دنیا مطرح می شود یعنی تعامل بین بهره وری در توسعه پایدار بین 4 سرمایه پایدار تعامل برقرار شود .سرمایه انسانی، فیزیکی، اجتماعی وطبیعی که به هم تاثیر می گذارند .
وطن پور:
اگرما  محصول قابل قبولی در عرصه دنیا تولید نمی کنیم یا قابل رقابت نیستید یعنی در تمام عرصه ها در جامعه بهروری انجام نشده است .
طباطبایی:
بهره وری مخصوص یک سازمان ویک دستگاه به تنهایی نیست . سازمان بهره وری یک سازمان هدایتگر وناظر است .این سازمان در یک سال گذشته تعاملات خوبی را ایجاد کرده است . آخرین آمار بهره وری مربوط به سال 92 است .اهم کار ها در دوسال اخیر انجام شده است وبا ارگان های دیگر تعامل خوبی برقرار کرده است .در سال های 91 و92 نرخ بهره وری منفی بوده است . در سال 92 نرخ بهر ه وری 4/6- درصد بوده است.
شکر خدایی عضو انجمن مدیریت کیفیت:
 در بهره وری نباید مسایل عام مطرح شود صنعت به صنعت متفاوت است وباید تفکیک شود.مثلا یک سازمانی در بخش نیروی انسانی دچار نقصان است وارگان یا صنعت دیگر دربخش سرمایه پس اینها باید از هم تفکیک شود .مگر نسخه هایی مانند آموزش که برای همه قابل استفاده است .
پیشخوان

طباطبایی:
باید زمینه فرهنگ سازی برای مردم مشخص کند که آینده جامعه به بهره وری گره خورده است .ما در زمینه فرهنگ سازی، ارتباط با استانها راشروع کردیم هم چنین اصل قضیه این است که وزارت خانه های دیگر وارد عمل شوند.   
دانلود
 

لینک را کپی کنید


شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن