تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798984695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران توانست جایگاه قوی‌ای را برای خود ایجاد کند/ عامل اصلی بحران، کشتار ۶ ماهه در غزه است


واضح آرشیو وب فارسی::

سابقه‌داران کشورمان اعلام کردند که ایران با تنبیه رژیم صهیونیستی، جایگاهی محکم را در منطقه برای خود ایجاد کرده است و باعث ضعف اسرائیل شده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک اطلاعیه اعلام کرد که به عنوان پاسخ به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت مستشاران کشورمان در سوریه، ده‌ها موشک و پهپاد را به اهداف درون سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است.



همچنین تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با شلیک ده‌ها پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی، حمله به اسرائیل را آغاز کرده است.

وزارت امور خارجه کشورمان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به عنوان پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران در سوریه، حق ذاتی دفاع مشروع را اجرا کرده و حمله‌های نظامی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رسانده است.

عبدالرضا فرجی راد، تحلیل‌گر موضوع، دربارهٔ پاسخ ایران به اقدامات رژیم صهیونیستی و حمله به کنسولگری ایران در دمشق توضیحاتی داد. او اظهار کرد که ایران از طریق نمایندگی خود در نیویورک، انجام این موضوع را به اطلاع عموم رساند و بر اساس قوانین واکنش مناسبی به اقدام رژیم صهیونیستی داده است. بنابراین، او تصور می‌کند که ایران ممکن است تا زمانی که اسرائیل به تلافی متوقف نشود، اقدامات بعدی را انجام ندهد.

فرجی راد ادامه داده و گفت: پس از واکنش ایران، بایدن از نتانیاهو درخواست کند که هیچ اقدامی ننماید و به این واقعه پاسخ ندهد. اگر اسرائیل هیچ واکنشی نشان ندهد، این مسئله به پایان می‌رسد.



او اظهار داشت که ایران از نظر ژئوپلیتیکی جایگاه قوی‌ای برای خود ایجاد کرده است و باعث ضعف اسرائیل شده است، حتی برخی کشورهای منطقه که قبلاً مخالفت با ایران داشتند، به ایران توجه بیشتری کرده‌اند.

در ادامه، او افزود: با توجه به پاسخی که ایران ارائه داده است، اسرائیل در حال حاضر سعی می‌کند اثرات وارد شده را با استفاده از تجهیزات فنی خود پوشش دهد تا رسانه‌ها نتوانند تخریب‌های ایجاد شده را به نمایش بگذارند، بنابراین این ماجرا به پایان می‌رسد مگر اینکه اسرائیل تصمیم به واکنش بدهد.

این استاد ژئوپلیتیک دانشگاه، ، ابراز نگرانی کرده است که درگیری‌ها در منطقه و جهان افزایش یافته‌اند. وی اشاره کرده که در طی ۲۴ ساعت گذشته، دنیا در خطر جنگ بزرگی بوده و احتمالاً آمریکا تلاش بیشتری برای قرار دادن آتش‌بس در غزه انجام می‌دهد. این استاد معتقد است که ریشه این بحران‌ها به جنگ غزه و کشتاری که اسرائیل در طول ۶ ماه گذشته انجام داده است، برمی‌گردد.

او در مورد پیامدهای حمله رژیم صهیونیستی به ایران نیز توضیحاتی داد. اگر اسرائیل به ایران حمله کند، به تبع آن ایران نیز حمله می‌کند. حتی اگر اسرائیل از سوی کشورهای غربی مورد حمایت قرار گیرد، این ممکن است باعث خروج ایران از توافق هسته‌ای شود و این موضوع برای غرب و آمریکا مسأله جدی است. همچنین بایدن رسماً اعلام کرده است که در هیچ عملیاتی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

در واکنش به عملیات گسترده جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا تلفنی با یکدیگر رایزنی کردند. بایدن از نتانیاهو خواسته است که به حمله تلافی‌جویانه ایران پاسخ ندهد. همچنین یک مقام دولت آمریکا اعلام کرده است که جو بایدن در تماس تلفنی با نتانیاهو، گفته است که ایالات متحده در هیچ عملیات هجومی علیه ایران مشارکت نخواهد کرد.

فرجی‌راد، استاد ژئوپلیتیک دانشگاه، درباره اظهارات اخیر بایدن که درخواست از اسرائیل برای عدم پاسخ به حمله تلافی‌جویانه ایران را داشته است، توضیحاتی داد. وی گفت: آمریکا از ابتدا اعلام نکرده بود که به ایران حمله می‌کند. حتی زمانی که کنسولگری ایران در دمشق هدف رژیم صهیونیستی قرار گرفت و ایران رسماً اعلام کرد که انتقام می‌گیرد، آمریکا فقط از حمایت سیاسی و دیپلماتیک خود از اسرائیل خبر داد.

این دیپلمات پیشین کشورمان افزود: آمریکا اصلاً نگفته بود که اگر اسرائیل متحد ما حمله کند، ما به ایران حمله می‌کنیم و اثبات کرد که این‌طور عمل نمی‌کند. اما اکنون احتمال وجود دارد که اسرائیل پاسخ دهد و بایدن به اسرائیل توصیه کرده است که پاسخ ایران را ندهد و اگر بخواهد جواب دهد، آمریکا دخالت نمی‌کند.



وی درباره دلایل عدم دخالت آمریکا و حمله به ایران نیز توضیح داد: آمریکا دلایل مختلفی برای حمله نکردن دارد، اولاً این‌که جنگ گسترده می‌شود و به نفع روسیه در جنگ اوکراین خواهد شد و روس‌ها برنده‌ می‌شوند. همچنین آمریکا نگرانی‌هایی را در ارتباط با مسائلی مانند چین و تایوان، انتخابات، گسترش و تشدید جنگ در منطقه و تقویت نتانیاهو دارد.

سفیر پیشین کشورمان در نروژ همچنین افزود: آمریکایی‌ها احتمال تقویت نتانیاهو را در نظر گرفته‌اند، بنابراین تمایل دارند دولتی در اسرائیل مورد حمایت آنها قرار گیرد تا آمریکایی‌ها بتوانند طرح‌های خود را دنبال کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن